דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות הריון 

מאת    [ 22/02/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 3983 פעמים ]

בדיקות הריון הן בדיקות המעידות על הימצאותו של הורמון Beta-hCG. את בדיקות ההריון ניתן לבצע בשני אופנים שונים אשר מעידים על הימצאותו או חוסר הימצאותו של ההורמון Beta-hCG. האחד, באמצעות בדיקת הריון אצל רופא נשים ואילו השני, באמצעות בדיקת הריון ביתית. ההבדלים בין שני הסוגים של בדיקות הריון הם בעיקר באופן בו מתבצעת הבדיקה, במשך הזמן עד לקבלת התוצאה, בנגישות ובמחיר. במאמר קצר זה, נציג בפניכם את ההבדלים ונסביר מעט על כל שיטה.

בדיקת הריון ביתית

רבים תוהים באשר לאמינותה של בדיקת הריון ביתית, ושואלים האם ניתן להסתמך עליה. ובכן התשובה לכך היא שבמרבית המקרים בדיקות הריון ביתיות ימצאו מדויקות. כאשר תוצאת בדיקת ההריון הביתית תהיה חיובית – היא תהיה נכונה וניתן יהיה להסתמך עליה, אולם במקרים בהם התוצאה תהיה שלילית – רצוי יהיה להמתין מספר ימים ולבצע את הבדיקה שנית מחשש שההורמון עדיין לא בכמות גבוהה מספיק ולכן התוצאה שגויה.יתרונן של בדיקות ההריון העצמיות מצוי בראש ובראשונה בנגישותן. ניתן לרוכש אותן כמעט בכל מקום ובכל שעה (יש למוצאן בסופר פארם שלעיתים פתוח 24 שעות ביממה, ואף בשאר רשתות השיווק המובחרות). כמו כן, בדיקות הריון עצמיות מבוססות על בדיקת שתן עצמית ולא על בדיקת דם (כמו זו שמתבצעת אצל הרופא) ולכן מאפשרות מתן תוצאות מיידי ללא כל המתנה, זאת בניגוד לבדיקות הריון שמתקיימות אצל רופא ודורשות בדרך כלל המתנה של כיומיים עד קבלת תשובה וודאית.

בדיקת הריון אצל רופא נשים

בדיקות הריון אצל רופא נשים מתבצעות באמצעות בדיקת דם. בדיקת הדם נותנת את התוצאה הבטוחה ביותר, הכמותית והסופית באשר לקליטת ההריון ולכן ישנן נשים רבות אשר יעדיפו בדיקות הריון אצל רופא נשים על פני בדיקות הריון ביתיות ולעיתים אף נשים שיבצעו בדיקת הריון ביתית יבקשו לעבור בדיקות על ידי רופא שיאשר באופן מוחלט את הריונן. בדיקות הריון אצל רופא נשים יבוצעו ללא כל גביית תשלום (בניגוד לבדיקות הריון ביתיות אשר יסתכמו בהוצאה של כמה עשרות שקלים בודדים) מעבר לבדיקת ההריון הראשונית אשר תעיד על היווצרותו של ההריון, ישנן בדיקות הריון נוספות אשר ניתן ויש לבצען אצל רופא הנשים. בדיקות נוספות אלו יהיו בדרך כלל בדיקות דם נוספות ובדיקות אולטרסאונד, שיבוצעו במהלך שבועות ההריון העתידיים, על מנת לבדוק עניינים כמו סוג דם, סקר נוגדנים, גודל עובר, קביעת דופק עוברי, גיל העובר ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב