דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צמצום משמרות עבודה 

מאת    [ 21/02/2012 ]

מילים במאמר: 320   [ נצפה 2519 פעמים ]

מעסיקים רבים מפרים את הסכמי העבודה בינם לבין עובדיהם ומבצעים שינויים בהיקף המשרה של עובדיהם.ישנם מצבים שונים בהקשר זה, כך לדוגמה במקרה של עובדת במוקד של חברת תקשורת גדולה, שעל פי נוהג של שנה שלמה, עבדה במסגרת שעות מצומצמת לאור בקשתה ממנהליה על מנת שתוכל לשלב עבודה עם לימודים, המנהלת הישירה שלה הסכימה לסידור זה .כאשר המנהלת התחלפה, הסידור הזה לא מצא חן בעיני המנהלת החדשה שהחליפה אותה, והעובדת נדרשה לעבוד בהיקף משמרות מלא, דבר שהעובדת לא יכלה לעמוד בו.נשאלת השאלה האם התנהלות זאת של המנהלת החדשה תקינה ומה על העובדת לעשות? מקרה נוסף של עובד בחברת הובלות שנהג לעבוד 5 ימים בשבוע, במהלך השנים צומצמו ימי עבודתו, עד שהפסיקו להזמינו לעבודה לגמרי ולא הודיעו לו דבר על המשך עבודתו או על פיטוריו.
במקריים כאלו ישנן שתי אפשרויות לעובד: 1. לשלוח למעסיק מכתב רשום (רצוי באמצעות עו"ד המתמחה בדיני עבודה) ובו העובד מודיע למעסיק על כך שהוא מתנגד לשינוי בשעות העבודה ולנמק זאת בצורה ברורה, שהוסכם כי העובד יעבוד במסגרת שעות מסוימת וכעת לאור השינוי בשעות העבודה ו/או בהיקף המשרה מהווה הרעת בתנאי העבודה, ובמידה והמעסיק לא יתקן וישפר את המצב, העובד יודיע על התפטרות בשל הרעה מוחשית בתנאי העבודה, המזכה אותו בפיצויי פיטורים. 2.במידה ויש חוזה עבודה ובו מפורטים שעות העבודה והיקף המשרה, הרי שכל שינוי שמבצע המעסיק אם זה להקטין את שעות העבודה, להגדיל, להפסיק לשבץ למשמרות מכל מיני סיבות, הרי שיש בכך הפרה חד צדדית של חוזה העבודה מצד המעסיק. העובד יכול במקרה כזה להודיע למעסיק בכתב על הסכמתו או התנגדותו לשינוי. במידה והעובד מפחד לאבד את מקום עבודתו, הוא יכול להסכים לשינוי, אך רצוי לתחום אותו  לזמן מוגבל, ובמידה והמעסיק לא מחזיר את המצב לקדמותו תוך פרק זמן סביר, על העובד להבהיר למעסיק, כי הוא שומר לעצמו את הזכות להודיע על התפטרות תוך אפשרות לתבוע פיצויי פיטורין כתוצאה מהפרת החוזה. כמו כן, במידה והמעסיק לא מציב יותר את העובד לעבודה מסיבות לא מוצדקות, למרות שהעובד עומד לרשותו, העובד יכול לדרוש  מהמעסיק את תשלום שכרו.

עורך הדין עופר בן אבי עבד כחוקר נוער וחוקר פשיעה חמורה בימ"ר (יחידה מרכזית) מרכז, והוא בעל ותק של 15 שנה בשירות המשטרה. עופר בעל B.A רב תחומי מהאוניברסיטה העברית, ותואר במשפטים מהקריה האקדמית קרית אונו.עו"ד עופר בן אבי ביצע את ההתמחות שלו אצל שופטת בבית המשפט לנוער בתל-אביב. המידע שלפניכם הינו כללי בלבד ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית ואין המחבר נושא באחריות כל שהיא כלפי הקוראים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב