דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם צריך לשים לב לפרטים הקטנים בפגישת מכירות 

מאת    [ 21/02/2012 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 2183 פעמים ]

בן שלי התארס, זה אתם כבר יודעים, מכאן מתחיל כדור שלג, של ארגונים, לקראת החתונה, חלק נכבד של האירוע הוא באיזה אולם תיהיה החתונה, בחרנו ביחד אולם לשמחת החתונה, שתתקיים בשטו"מ , באולמי הדר דימול, שם למדתי פרק בשיווק, פרק מעניין, שאני רוצה לשתף אתכם בו, בעולם המכירות ישנה מכירה ארוכה, וישנה מכירה קצרה, למכור דירה לוקח יותר זמן, מאשר למכור דלת כניסה לבית, ההתייחסות של בעלי האולם לאירוע ריתקה אותי, מהצד, הסבלנות שלהם, האדיבות שלהם, ההתמודדות שלהם מול כל הצדדים, הצד של החתן והצד של הכלה, כל אחד מהצדדים מגיע לאותה פגישה עם דרישות משלו, עם רצונות משלו, עם לא קצת גחמות פרטיות, עם כל אלה צריך בעל האולם להתמודד, לרצות את הצדדים, מלאכה לא קלה עומדת מולו.

כשאני מגיע לפגישת מכירות, הפגישה היא בדרך כלל אחד מול אחד, אני המוכר, מול הקונה, מוכר לו את מרכולתי על הצד הטוב ביותר, פייט המכירה הוא שווה כוחות, אבל כאן יושב לו בעל האולם אחד מול שישה אנשים, שני הצדדים פלוס החתן והכלה, שווה שש, לא פשוט התהליך, אם אני הייתי מגיע לפגישה והיו יושבים מולי שישה בעלי עניין,  לא בטוח שהייתי  שורד, סביר להניח שהם היו מנצחים אותי, כי כוח ההסתברות היה בצד שלהם, כאן, אמנם בעל האולם מורגל בפגישות מהסוג הזה, ההרגל נעשה אצלו טבע שני, אבל נדרשת מצידו, בכל פגישה וירטואזי'ות מיוחדת, לפלס דרך בין כל הצדדים, להוציא את כולם מרוצים, עם חיוך.

התהליך אצלם מורכב מכמה שלבים, עד החתימה על ההסכם, סגירת פרטי האירוע, הפקת האירוע עצמו באותו היום, בהסכם עצמו הופיעו כל הפרטים, אפילו הכי קטנים, מבחינתי, מתי מתחיל האירוע, מתי מסתיים, מי משלם כמה, מתי ואיך, הם עשו זאת בצורה מסודרת, על מסמך ברור, הדומה להזמנה של אנשי המכירות שלי, הכל היה שם, השם שלי השם של הצד השני, בדרך כלל כשאני דן עם לקוח על פרטי התשלומים, אני יודע כלל אחד ברור, לקוח שמתווכח על פרטי התשלום ומועדם, זה אחד שבדרך כלל מתכוון לשלם, ולעמוד מאחרי כל צ'ק שהוא נותן לי, מי שלא מתווכח, מסכים לי מייד, ממנו אני יותר דואג, הוא נראה לי אחד שלא מתכוון לשלם, מהנהן בראשו לאות הסכמה, רק שאני יספק לו את הסחורה, כי הוא לחוץ עליה, יותר מהתשלום בגינה, מעולם לא תצליחו לעלות על טיסה לניו יורק, בלי ששילמתם בעדה אצל סוכן הנסיעות, אין מצב שאתה מגיע לשדה התעופה, ואומר לדייל, תן לי לעלות למטוס, כשאחזור אשלם לסוכן הנסיעות שלי, שם בשדה התעופה הכל ברור, נכון, תסכימו איתי, שמחיר טיסה באלף דולר זה לא העסקה הכי גדולה שאתם עושים בחיים שלכם, אבל ברור לכולנו שאם לא תשלם לא תטוס.

לאחר שלב החתימה, אתה מוזמן לאולם, לטעימות, ברפלקס הראשון שלי היה לומר, לא מעניין אותי, לשבת ולבחור מנה ראשונה עם מניפת חציל על מצע של עלי ביבי, מה לי ולזה, אבל באתי, כי זוגתי שתחיהי' אמרה, לא כל יום מחתנים ילד, אתה חייב לבוא, באתי, ישבתי, והתרשמתי, מהמקצועיות שהם שידרו שם, היה חשוב להם איך תעמוד הצלחת, האם במנה הראשונה ילכו על צלחת ארוכה, ובשנייה על עגולה, והאם במנה האחרונה, יהיה לסלט פירות ארומה של פסיפלורה, כן כן, זה נשמע קיטשי, אבל הם היו בקטע חזק, היה חשוב להם כל פרט, וכשעלתה דרישה לא מתאימה להם, הם אמרו, זה המוניטין שלנו לא נסכים, כיבדתי, יש להם גאוות יחידה לדימולים האלה, יש להם סבלנות לפרטים הקטנים ביותר, בשלב מסויים שהם איבחנו אצלי, אדישות יתר, הציעו לי אספרסו קצר ומעורר לעוד שלב ארוך.

בשלב האחרון הם מזמינים אותך לפגישה עם מנהל האירועים שלהם, מין קצין מבצעים כזה, איזה מפה מתאימה למפית, האם השנדרילות יעמדו על כל שולחן, או אחד כן ואחד לא, מה הקוד לחדר המתנות, הוא רשם איתנו את הלו"ז המפורט, מתי החופה מתחילה, ומתי מסתיימת, בחצי חיוך הוא שאל מי הרב שעורך את החופה, הוא כבר למוד ניסיון, איזה רב מאחר ואיזה מגיע בזמן, ומי מהם אוהב יין מרלו, והרי אין חכם כבעל הניסיון.

רוצה לומר ולסכם, לא משנה מה היא המכירה שלך, מה הוא סוג העבודה שלך, אבל, כל עוד אתה עובד עם אנשים, עם הזמנות, אתה מצוי בעולם המכירות, דע לך, שאנשים מצפים לקבל את התמורה המלאה לכספם, ואפילו יותר, חשוב לנו לצד השני, הקונה, שיתייחסו אליו בסבלנות, באדיבות, וכמו שאומרים בצבא, ברגישות ובנחישות, כנראה, שהאני מאמין הזה של אולמי הדר דימול, הוביל אותם למקום שהם נמצאים בו היום, אני אישית התחתנתי אצלם, גם הבן שלי מתחתן אצלם, מה זה אומר לכם, הזורעים בדימעה ברינה יקצורו.   

 

 

 

 

 

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" כתובת האתר של קו עיתונות http://kav-itonut.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב