דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנו את עצמכם - מה אתם מעדיפים: לאהוב או להוביל? 

מאת    [ 20/02/2012 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2528 פעמים ]

בחנו את עצמכם - מה אתם מעדיפים: לאהוב או להוביל? 

 

 

לאהבה גדולה ולהערצה יש מחיר - מהו?

 

אהבה גדולה, התאהבות ענקית, הערצה לבן זוג - לכל אלה יש מחיר כבד לצידן והוא הענקת השליטה והכוח על חיינו ועל גורלנו לידיים של אדם אחר.

 

חשוב להבין שאנשים לא מתאהבים או מעריצים אנשים חלשים שנמצאים מתחתם אלא הם נוטים להתאהב ולהעריץ אנשים בעלי כוח שנמצאים מעליהם. לכן, כאשר אנחנו מתאהבים במישהו - אנחנו למעשה מעניקים לו שליטה על חיינו, על התוכניות שלנו ועל הדרך והאופן שבו נרצה לעצב את עצמנו. התאהבות היא מתוקה ונעימה אבל המחיר שלצידה הוא אובדן ההובלה והשליטה בחיים לטובת האדם שבו אנחנו מאוהבים, כי כשאנחנו מאוהבים אנחנו מוכנים לעשות הכל בשביל האהבה שלנו, כולל - אם צריך - לוותר על עצמנו.

 

 

 

בכל פעם שאנחנו מאוהבים - אנחנו למעשה מובלים ביודעין

 

במילים אחרות, התאהבות היא הבחירה להיות מובל ונשלט בעוד שחוסר התאהבות היא הבחירה ביודעין להוביל, לשלוט, להשפיע ולעצב את אורח החיים הזוגי המשותף.

 

במבט מבחוץ, אנשים מאוהבים עושים הרבה "שטויות". הם מוותרים על עצמם, הם הולכים שבי אחרי דמות חזקה מהם, הם מבצעים שינויים עצומים בחיים, הם יכולים אפילו להמיר את דתם ואת ארצם ואת משפחתם בגלל התאהבות. אבל זהו המחיר עבור הסם המתוק של ההתאהבות. כלומר, ללכת אחרי ההתאהבות והאהבה פירושו לעזוב את כל הדעות והרעיונות שהכרתם, לוותר על הזהות הברורה שלכם ועל התוכניות האישיות שלכם וללכת שבי אחרי מישהו שיוביל אותכם למקומות אחרים, חדשים, שונים - על פי בחירתו. למעשה, להתאהב פירושו לאבד שליטה על חייכם, גם במובן הטוב וגם במובן הרע.    

 

 

 

להוביל פירושו פחות לאהוב ויותר לשלוט

 

לעומת זאת, מי שלא מאוהב - הראש שלו עדיין במקום. הוא מוביל, הוא שולט, הוא קובע והוא יודע לאן הוא הולך. להוביל פירושו לא לחיות בקסם, לא לחיות בפנטזיה, לא להעריץ את בן הזוג אלא דווקא לקבוע את הטון, לראות את הדרך, לדעת מה עושים, להכתיב ולהשפיע מה יהיה בזוגיות.

 

אנשים שלא מאוהבים הם אנשים דומיננטיים הנותרים בשליטה. הם אינם מניחים למישהו להוביל אותם - אלא הם רוצים להיות אלה שמכתיבים ומובילים. הם אינם מוכנים לוותר על עצמם בשביל קשר. הם אינם מוכנים להקריב את הרצונות והתוכניות שלהם בשביל האהבה. הם יהיו מוכנים לוותר על האהבה ובלבד שהשליטה, הכוח ויכולת ההשפעה יישארו בידיים שלהם.

 

 

 

אנשים דומיננטיים מעדיפים להוביל מאשר לאהוב

 

אנשים דומיננטיים מעדיפים ברוב המקרים שלא להתאהב בדמות כריזמטית ולאבד שליטה על החיים שלהם. להיפך, הם מעדיפים למצוא בן זוג שהוא חלש יחסית אליהם, מישהו שלא ימנע מהם מלהכתיב, מלהוביל ומלקבוע.

 

דומיננטיים הם אנשים שאינם מחפשים בן או בת זוג להתאהב, לכרכר סביבם או להעריץ, אלא הם מחפשים דווקא בני זוג נוחים להשפעה, רגועים, חלשים או אפילו תלותיים כדי שיוכלו בקלות להכתיב להם את הדעות שלהם, לקבוע להם בהתאם להעדפות שלהם, לעצב את החיים שלהם כפי שהם רוצים ללא התנגדויות, מאבקים, ויכוחים ומלחמות.

 

 

וטיפ לסיום: מרבית האנשים רוצים להתאהב אבל הם גם רוצים להשפיע ולהכתיב כיצד תתנהל הזוגיות - דבר שעומד בסתירה מוחלטת האחד לשני. ההתפכחות הגדולה של הרבה מאוד אנשים מאוהבים היא שההתאהבות באה עם מחיר - מחיר אובדן העצמי והויתור על השליטה ועל היכולת להכתיב מה יהיה בקשר הזוגי. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב