דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סליל ה- ESSURE אמצעי מניעה למניעת הריון לצמיתות ללא ניתוח במקום קשירת חצוצרות 

מאת    [ 19/02/2012 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 5540 פעמים ]

פוחדת להיכנס להריון בשל בעיה בריאותית המהווה סכנה לחייך במידה ותכנסי להריון? ודאי תשמחי לשמוע שטכניקה לסתימת חצוצרות ללא ניתוח אושרה בסל בריאות בדיוק לנשים כמוך.

Essure, פרוצדורה לחסימת חצוצרות המבוצעת במספר מרכזים רפואיים בארץ, ומאפשרת מניעת הריון באופן תמידי, ללא ניתוח, חתכים או צלקות, המתבצעת על כסא הגינקולוג ולא בחדר ניתוח נכנסה לאחרונה לסל בריאות לנשים שהריון מהווה סכנה לבריאותן וכן לנשים בעלות בעיה נפשית..


איך מתבצע התהליך ? מדובר בפעולה מרפאתית בה האישה עוברת חסימת חצוצרות בהנחיית סיב אופטי זעיר. הפרוצדורה אורכת  כ-8 דקות, ומתבצעת על כיסא גינקולוגי, בדומה לבדיקה גינקולוגית רגילה, ואינה מצריכה אשפוז.

במהלך הטיפול הרופא מחדיר בעזרת סיב אופטי שני סלילים זעירים לפיות החצוצרות דרך הנרתיק. הסלילים (המצויים בשימוש קליני זמן רב ברפואת לב) מוחדרים מבעד להיסטרוסקופ (טלסקופ זעיר). במשך שלושה חודשים לאחר ההתקנה,מתבצעת חסימה איטית של החצוצרות ולכן יש להשתמש באמצעי מניעה נוסף עד להבטחת חסימה מלאה .

כמה זמן לוקחת ההחלמה? הטיפול אינו מצריך הרדמה ואינו כרוך בחתכים או צלקות.
בהתאם, זמן ההחלה הוא קצר מאוד ולאחר שעה קלה של התאוששות בלבד, תוכלי להשתחרר לביתך ולהמשיך בשגרת יומך.

 

עד כמה השיטה יעילה? חסימת חצוצרות באמצעות סליל ה- ESSURE אושרה כשיטה ל- מניעת הריון  בארצות הברית ב-2002 ומאז, מאות אלפי  נשים עברו חסימת חצוצרות בשיטה זו, עם כ-95% הצלחה בביצוע הפרוצדורה. עד היום לא דווח אפילו על הריון אחד בקרב נשים אלו.

נתונים אלו הופכים את ה-Essure ל- אמצעי מניעה לצמיתות . התקנת סליל ה-ESSURE היא פעולה אפקטיבית יותר מניתוחים לקשירת חצוצרה. באחוז קטן מניתוחי קשירת חצוצרות  0.5%-0.7%, אפשר להיכנס להריון בכל זאת. כניסה להריון לאחר קשירת חצוצרות גורמת בדרך כלל להריון מחוץ לרחם, המצריך התערבות ניתוחית או תרופתית.
פרוצדורת ה- ESSURE  בטוחה יותר מכל השיטות האחרות לקשירת חצוצרות, השיטות האחרות מצריכות הרדמה ופעולה כירורגית, שלכל אחת מהן יש סיכונים משלה.

ואם אני מתחרטת? הפעולה אינה הפיכה ולא יהיה הריון באופן טבעי. הדרך היחידה להרות אחריה היא רק על ידי שימוש בהפריית מבחנה. לכן, יש לבצע את הפרוצדורה רק אם בטוחים לחלוטין שאין ולא יהיה רצון להיכנס להריון שוב לעולם.

 

למי השיטה מתאימה?

1. נשים בריאות אשר סיימו את תכנון משפחתן ואינן מעוניינות בהריונות נוספים. נשים אלו הן בדרך כלל בגילאי 35 - 45 ומעלה, המשוכנעות שלא ירצו עוד  הריון.

2. נשים אשר סובלות מבעיות רפואיות כמו: מחלות לב, כליות, ריאות או פרקים,בעיות נפשיות ועוד בעיות שהריון מסכן את חייהן ו/או את חיי העובר. לקבוצה זו נכנסות גם נשים עם קרישיות יתר שאסור להן לקחת גלולות.- נשים אלו ונשים בעלות בעיות על רקע נפשי זכאיות להתקנה של סליל ה- ESSURE חינם דרך סל בריאות

3. נשים העוברות טיפולי פוריות. באופן פרדוקסלי, נראה כי דווקא פרוצדורה זו, שנועדה למניעת הריון, עשויה לעזור לאחוז מסוים מהנשים הסובלות מבעיית פוריות עקב הצטברות נוזלים בחצוצרה- סקטוסלפינקס. הנוזל המצטבר רעיל ומונע כניסה להריון. במקרה זה יש צורך בניתוח לחיתוך גוף החצוצרה מהרחם או בחסימת החצוצרות .לאחרונה יותר ויותר מקרים מבוצעים בארץ בהם הוחלפה פרוצדורת חיתוך החצוצרה בפרוצדורת סליל ה-ESSURE והתקבלו הריונות במקרים בהם הסיכוי לכניסה להריון שאף לאפסי.

4. נשים הסובלות מדימומים ומועמדות לטיפול בבלון . במצב זה נהוג לשלב את סליל ה-ESSURE למניעת הריון לפני הטיפול בבלון. הטיפול בבלון  גורם להרס רירית הרחם באמצעות חום . לאחר הטיפול בבלון יש איסור להיכנס להריון .
 
איך אפשר לעשות Essure בארץ?


מידע על המרכזים הרפואיים או הרופאים המתקינים את סליל ה- ESSURE  תוכלי לקבל בחברה המייבאת את המוצר מ.ד.ס פארם בטלפון 1700-505-508
 

דורית גרינברג ביולוגית, מנכ"ל ובעלים של חברת מ.ד.ס פארם. בנוסף בעלת החנות האינטרנטית למוצרי בריאות:"בריאות און ליין" וכן יזמית ושותפה של המרכז לאנטי אייג'ינג רפואי AAM CENTER בהרצליה פיתוח.
בין היתר יבואנית של : סליל ה- ESSURE  למניעת הריון לצמיתות ,מטרניטי יוניט - להקלה על כאבי הצירים במהלך הלידה, הטאץ טנס- מכשיר מתקדם לשיכוך כאבים, מכשירי בדיקת רדיקלים חופשיים ואנטי אוקסידנטים לשימוש ברפואה מונעת , פורימור - תכשיר מתקדם להשבחת הזרע לשימוש לפני כניסה להריון ולבעיות פריון הגבר, ועוד...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב