דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל המידע על רשלנות רפואית בהריון 

מאת    [ 16/02/2012 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 1772 פעמים ]

הרפואה המודרנית מאפשרת לדעת כמעט הכל על מצבו הבריאותי של העובר לאורך תשעת חודשי ההריון. למעשה, זוהי בדיוק מהות תפקידו של הרופא בתקופה זו: לוודא כי העובר מתפתח כראוי ולשמור על סיכויים גבוהים ככל האפשר ללידה מוצלחת ותקינה. מקרים שהסתיימו אחרת, הם לרוב מקרים של רשלנות רפואית בהריון.

שלל בדיקות עומדות לרשות רופא הנשים

כאמור, העידן המודרני מאפשר לרופא לדעת פרטים רבים על מצב האישה, בן זוגה והעובר המתפתח. למעשה, ישנן בדיקות המאפשרות לברר - עוד לפני ההריון עצמו – מהי מידת ההתאמה בין בני הזוג, כזו שתבטיח לידה של עובר בריא לחלוטין.

אלו רק חלק מהבדיקות המתבצעות היום, ומספקות אינספור נתונים חשובים על זהות התינוק העתידי:


    • 

    בדיקות גנטיות


    • 

    מי שפיר


    • 

    סיסי שלייה


    • 

    שקיפות עורפית


    • 

    סקירת מערכות


    • 

    אולטראסאונד

החשיבות של בדיקות אלו עצומה. הן מאפשרות לאתר סימנים המעידים על היתכנות מומים בגופו של העובר, לגלות מומים קיימים, לאתר פגמים במערכת הרבייה של האם שעלולים לפגוע בעובר, להתריע מבעוד מועד על חשש להריון בסיכון, להצביע על בעיות התפתחותיות חמורות מהן סובל העובר ועוד.

כיום, כל רופא נשים המטפל באישה בהריון חייב לפרט בפני המטופלת על כל אחת מהבדיקות שהיא צפויה לעבור, ולבצע את בדיקות המעקב הללו בהתאם להנחיות הרפואיות ולבקשת המטופלת. לכן, אבחון לקוי, הימנעות מביצוע בדיקה כזו או ביצוע כושל של אחת הבדיקות, הם מקרים של רשלנות רפואית בהריון.

רשלנות רפואית בהריון והולדה בעוולה

ברוב המקרים (אם כי לא בכולם) תביעות בגין רשלנות רפואית בהריון יכללו טיעון אחד מרכזי: הולדה בעוולה. שתי מילים אלו מתייחסות למעשה למצבו של התינוק בעקבות ההריון הבעייתי – מצב בריאותי בו הוא לעיתים אינו יכול לתפקד לבדו, סובל משיתוק או ממחלה כרונית ואף מפיגור שכלי ומומים פיזיים קשים.

במרבית התביעות, מוצגת הרשלנות שביצע לכאורה הרופא כגורם העיקרי ואף היחידי למצבו הקשה של התינוק שנולד. חשוב להבין: הורים רבים אשר מגלים בעיה כלשהי בהתפתחות העובר, מעדיפים לבצע הפסקת הריון. לכן, לרופא המטפל יש תפקיד בעל מחויבות עצומה – עליו להעביר להורים דיווח מדויק על מצב העובר בכל רגע נתון.

הולדה בעוולה היא מקרה בו הרופא מנע, אם במודע או בתמימות, מידע חשוב מההורים ולמעשה גרם להם ללדת תינוק שאינו בריא לגמרי. זוהי הדוגמא הטובה ביותר לתפקוד לקוי ולהתרשלות של רופא נשים במעקב אחר התפתחות ההריון.

התובעים והנתבעים במקרי רשלנות רפואית בהריון

לרוב, ובניגוד לתביעות רשלנות 'סטנדרטיות', הצד התובע על רשלנות רפואית שהתרחשה לכאורה במהלך הריון יכלול לא רק את האדם לו נגרם הנזק, אלא גם את מי שחייו השתנו בעקבות המקרה, כלומר: משפחתו וקרוביו.

בעיות התפתחות במהלך ההריון מובילות לרוב לנזקים פיזיים חמורים ולמומים, בגינם לא יוכל הנפגע לתפקד באופן עצמאי. במקרים כאלו, משפחתו וקרוביו צריכים לשנות לחלוטין את מהלך חייהם, כדי להתפנות לטפל ולסייע לו. לכן, רבים מהם רואים עצמם זכאים גם כן לפיצוי על השינוי הכפוי שהתרחש בחייהם.

ומי יהיו כלולים בצד השני של המשוואה? כלומר: מי יהיו הנתבעים בתביעות מסוג זה? כאן התשובה מורכבת עוד יותר, ויכולה לכלול את הרופא בלבד, את הגוף הרפואי שהעסיק אותו ואפילו את המדינה במקרים מסוימים.

ככלל, אופי התביעה וטענות התובעים הם שיקבעו את זהות הנתבעים. יחד עם עורך דין רשלנות רפואית, ניתן לגבש כתב תביעה מדויק, שיפנה את האצבע המאשימה לגורם או לגורמים האחראיים, ויזכה את התובעים בפיצויים המלאים שמגיעים להם בעקבות המקרה.

לקריאה נוספת על רשלנות רפואית בלידה.

המאמר נכתב באדיבות yesem, שיווק באינטרנט. לקריאה נוספת על רשלנות רפואית בניתוח לייזר או רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים תוכלו להכנס לאתר רון פסטינגר www.rofs.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב