דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכניות איכות בטלוויזיה 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 3807 פעמים ]

הטלוויזיה היא חלק אינטגרלי של התרבות המודרנית. הטלוויזיה הצליחה ליצור מעין תלות בהיותה הספקית עיקרית בתחום המדיה התקשורתית, למטרות בידור, חדשות, חינוך, תרבות, מזג אוויר, ספורט ואפילו מוזיקה. מאז התווספות הלוויין הדיגיטלי, הוצף לוח השידורים בשפע תכניות מכל רחבי העולם, והבחירה בתוכנית הרצויה לצפייה הופכת להיות כמעט בלתי אפשרית מול המגוון העצום. לכל משפחה יש הרגלי צפייה משלה, כך לדוגמא ישנן משפחות אשר נוהגות לצפות יחדיו בשידורי האולימפיאדה ומשפחות אחרות מתפקעות מצחוק מול תכניות קומדיה שונות.

מהי טלוויזיה איכותית?  

תכניות איכותיות בטלוויזיה מוגדרות כתרבותיות ואיכותיות, אשר המפיקים והיוצרים שלהן הם ברמה גבוהה והן פונות לקהל משכיל אשר מבקש תוכן חדשני ופורץ דרך. תכניות איכות משוחררות ממחויבות לאחוזי רייטינג, יש להן חופש פוליטי מובהק והן מיוצרות בהפקה מקצועית ומוקפדת אשר בדרך כלל היא גם יקרה. הן נשענות בדרך כלל על מנחה מוכר ואינטליגנטי ונבחרת קבועה של שחקנים הפונה לקשת רחבה של קבוצות אוכלוסייה, תוך שהן מביאות את הפן האישי של הדמויות בצורה ייחודית. הנושאים אינם חייבים להיות אקטואליים אך עליהם ליצור אמינות ולדון בבעיות חברתיות ושנויות במחלוקת, כך יעוררו מחשבה בלב הצופים. מדובר בתוכניות המשלבות דיאלוגים שנונים, תסריט מורכב ואיכותי  והדמויות בהן ייחודיות, בעלות עומק, מתפתחות ומתייחסות לעבר, להווה ולעתיד.

מהו הערך המוסף של תכניות איכות בטלוויזיה?

החשיבות של תכניות האיכות בטלוויזיה היא היכולת שלהן לייצר דיון חברתי, להצית סקרנות, לשאול שאלות, לעורר חקירות בתחומים אפורים, ולהעניק זמן איכות עם הפקה מושקעת ומקצועית ברמה גבוהה.


    • הטלוויזיה מספקת ידע רב ועדכוני אקטואליה על המתרחש בארץ ובעולם: חדשות, תכניות תחקיר ועוד.
    • הטלוויזיה משדרת תכניות וסדרות בנושאים לימודיים ומחקריים, ומאפשרת לחלוק חוויות תרבותיות.
    • טלוויזיה מפתחת מיומנויות למידה ומלמדת את הילדים ערכים חשובים, שיעורים לחיים והפנמת נושאים שונים כגון: חסכון בחשמל, חסכון במים, זהירות בדרכים, סובלנות לאחר ועוד.
    • תכניות טלוויזיה לעתים קרובות בוחנות נושאים שנויים במחלוקת או רגישים, אשר יוצרות דיון ומעלות אותן לסדר היום הציבורי כגון חשיפות שונות של תופעות בחברה הישראלית והעולמית ועוד.
    • חדשות, אקטואליה ותוכניות ההיסטוריה מסייעות להפוך את הצעירים לציבור מודע יותר, ומפתחות חשיבה ביקורתית על החברה ועל העולם.

איכות היא לא מילה גסה

משנה לשנה עולה לדיון השאלה בדבר איכות התוכניות בטלוויזיה. יש אשר זוכרים לאלכס גלעדי את ההתבטאות המפורסמת שלו  עם הקמת הערוץ השני : "אנחנו משדרים למסעודה משדרות", ובכך נתן כביכול לגיטימציה לשדר תכניות בעלות מכנה משותף נמוך. לעומתו, קברניטי ערוץ 11 בשלט טוענים לתוכניות איכותיות בלבד. מהו שידור איכותי? האם ניתן להתעלם לחלוטין מהרייטינג ומתקציבי הענק שיש לערוצים? ומה הציבור רוצה? אין זה מן הנמנע שתוכניות איכותיות יהיו מובילות רייטינג, ויש לזכור כי גם כאשר אנשים "מצביעים בשלט" ורואים את התוכניות האהובות עליהם, מדובר בתוכניות איכותיות כגון: חדשות בערוצים השונים, תכניות תחקיר אקטואליות כגון : עובדה ואמנון לוי, סדרות דרמה מקומיות כגון: מעורב ירושלמי ושבתות וחגים, סדרות רכש כגון: הסופרנוס, טד, ER, ועוד.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב