דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית שוק ההון 12.2.2012 

מאת    [ 14/02/2012 ]

מילים במאמר: 777   [ נצפה 1710 פעמים ]

תל-אביב: מתי תסתיים השביתה?

שבוע המסחר המקוצר, בהשפעת השביתה במשק, הסתיים כבר ביום שלישי שעבר בירידות שערים מתונות. בשעה בה נכתבות שורות אלו מסתמן כי גם בבוקר יום ראשון לא ייפתח המסחר בבורסה שברחוב אחד-העם, כחלק מההתכתשות בין משרד האוצר לנציגי הסתדרות העובדים, על רקע מעמדם של כ-300 אלף עובדי קבלן בישראל. לסוחרים באופציות דיגיטליות מומלץ מאוד להמשיך ולעקוב באתרי החדשות, ולדעת בזמן אמת מתי תיפתח סוף סוף הבורסה המקומית – ובינתיים ניתן לנצל את הפריבילגיה, ולהוסיף לסחור באופציות דיגיטליות על שערי מט"ח ועל נכסים בחו"ל.

בשלושת ימי המסחר בהם פעלה הבורסה בשבוע שעבר, רשמו המדדים בעיקר ירידות. מדד ת"א 25 איבד בשבוע המקוצר 0.4%, וננעל על 1,117 נקודות בדיוק. מדד ת"א 100 הסתפק בירידה מצטברת של 0.1% בסיכום שלושת ימי המסחר, והוא נסגר בשער של 1.015.87 נקודות. היה זה השבוע השלישי ברציפות שבה דשדשה הבורסה הישראלית בדרכה האיטית והמתונה כלפי מטה.

כאשר תסתיים השביתה וייפתח סוף סוף המסחר בישראל, אנו עלולים לראות תיקון מהיר של המדדים על מנת ליישר קו עם מה שהתרחש בעולם בימי השביתה. עם זאת, אילו השביתה תסתיים לכל המאוחר ביום שני, לא צפוי תיקון דרמטי במיוחד, שכן בורסות העולם ממילא סגורות מדי יום ראשון, ות"א ממילא לא מגיבה בזמן אמת על המתרחש בחו"ל בימי שישי. עד כה לא התרחשו ימי מסחר יוצאי דופן במסחר בחו"ל מאז תחילת השביתה: בוול-סטריט נרשמו שני ימים של עליות מזעריות שנמחקו לחלוטין בירידות של יום שישי. בסיכום שלושת הימים נשחק ה-S&P 500 ב-0.3%, הדאו ג'ונס איבד 0.6%, ואילו הנאסד"ק איבד נקודה אחת, שהיא שבריר מזערי מערכו. במידה והשביתה בישראל תגלוש גם אל יום שני ומעבר לו, יצטרכו הסוחרים לשקלל גם את הירידות או העליות של הימים הבאים בחו"ל, ולהעריך את השפעתם על הפתיחה בישראל.

ובעוד בורסת המניות מושבתת, המסחר במטבע חוץ נמשך: בסיומו של שבוע מסחר תנודתי במיוחד, רשם הדולר ירידה שבועית של 0.1%. המטבע האמריקני, שננעל ביום שישי על 3.713 ש"ח, הגיע כבר ביום שלישי ל-3.732 ש"ח, ומאידך ל-3.700 ש"ח ביום רביעי.

בעולם: שבוע שלילי ראשון מאז תחילת 2012

הראלי של ינואר מאחורינו, ואת שבוע המסחר המלא הראשון של פברואר פתחו בורסות העולם בירידות שערים – כאשר עבור מדדים רבים מדובר היה בשבוע השלילי הראשון מאז תחילת השנה האזרחית. כפי שתיארנו, ביום שישי האחרון ננעלה וול-סטריט בירידות שערים, ונוסיף רק שבסיכום השבועי נשחק הנאסד"ק ב-0.1%, ה-S&P 500 איבד 0.2%, והדאו ג'ונס הוביל את הירידות עם נסיגה שבועית של 0.5%. באירופה נרשמו ירידות חדות אף יותר, הן ביום שישי והן בסיכום השבועי.

יוצאות דופן היו בורסות המזרח הרחוק, שרשמו עליות בסיכום שבועי – הניקיי היפני, לדוגמא, עלה השבוע 1.3%, בעוד מדד ההנג סנג של בורסת הונג-קונג הוסיף 0.1%. עם זאת, ביום שישי יישרו המדדים האסייתים קו עם התמונה האדומה מסביב לגלובוס.

החששות שהובילו לירידות השערים התרכזו גם הפעם ביוון, אשר נמצאת תחת לחץ כבד מאוד מצד שותפותיה באיחוד האירופי לאשר תוכנית קיצוצים מרחיקת לכת בתמורה להמשך תוכנית החילוץ. תוכנית הצנע, אשר תפגע ברמת החיים ובזכויות הסוציאליות של מרבית היוונים, נתקלת בהתנגדות רבה ברחוב היווני – וראש הממשלה היווני מתקשה לשכנע את בוחריו כי החלופה של חדלות פירעון הינה קשה עוד יותר.

גם נתוני המאקרו בארה"ב לא סייעו למגמת המסחר ביום שישי, לאחר ירידה חדה מהצפוי בסנטימנט הצרכני. מאידך, הגירעון הממשלתי בארה"ב הפתיע לטובה כשהיה נמוך משמעותית מהצפוי. ביום חמישי הקרוב יופנו העיניים לעבר נתוני התחלות הבנייה בארה"ב, וביום שישי יפורסם מדד המחירים לצרכן בכלכלה האמריקאית.

מחירי הנפט הגיעו בשבוע החולף לשיא רגעי של 3 שבועות, לפני שנפלו בחזרה 1.2%, למחיר של 98.67 דולר לחבית. בסיכום שבועי הצליח הנפט לטפס 0.8%.

כדאי לשים לב השבוע: האם היורו ימשיך לעלות?

בעוד מדדי המניות באירופה ובעולם מראים סימני עצבים, ומעידים על התגברות החשש מפני חדלות פירעון יוונית – שוק המט"ח משדר מסרים הפוכים לחלוטין. אם להאמין לנתונים העולים משערי החליפין של המטבעות המובילים בעולם, הרי שהמשקיעים דווקא רגועים לגבי גורלו של גוש היורו, והם שולחים את המטבע המשותף של אירופה המאוחדת לעליות שערים, אל מול הדולר האמריקני והין היפני.

לאחר עלייה שבועית של 0.3% למול המטבע האמריקני, נסחר היורו בתמורה ל-1.3197 דולר. אל מול עמיתו היפני הצליח היורו לטפס בצורה מרשימה עוד יותר, ולאחר עלייה שבועית של 1.6% יורו אחד שווה 102.43 ין. הקרב בין הין לדולר הסתיים השבוע בירידה של 1.3% בשער הין היפני.

עד מתי יפגינו בורסות העולם חששות לגבי משבר החוב של יוון, בעוד בשוקי המט"ח רושם היורו עליות? לא לנצח. במוקדם או במאוחר אחד משני השווקים הללו ייאלץ ליישר קו עם השני. האם בורסות אירופה והעולם יתקנו כלפי מעלה, או שיהיה זה היורו שיתקן כלפי מטה? סוחר שיידע לענות על השאלה יוכל להרוויח הרבה מאוד כסף באופציות דיגיטליות בשבוע הקרוב.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות בינאריות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב