דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אפל ומיקרוסופט שוברות שיאים - האם המגמה תימשך? 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 1628 פעמים ]

מניית אפל ממשיכה את המומנטום החיובי: רק לפני שבועות ספורים הפתיעה חברת אפל את השוק, עם דו"ח רבעוני יוצא מגדר הרגיל, ששלח את מנייתה לזינוק מרשים. בזמן שחלף מאז הצליחה המנייה לשמור על הסטנדרט החדש, עד שאתמול הצליחה לשבור גם את הרף הקיים. שיא חדש של כל הזמנים, במחיר של 468 דולר ו-83 סנט, זו התוצאה שרשמה המנייה אמש, לאחר עלייה נוספת של 1%.

מניית אפל בלטה אתמול, לאור העובדה שבורסות וול-סטריט ננעלו במגמה ירקרקה מינורית במיוחד – מדד הנאסד"ק רשם אמש עלייה של פחות מ-0.1%, בעוד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס לא מצליחים לעקוף אותו בהרבה, עם עליות של 0.2% ו-0.3%, בהתאמה. אבל גם ביום הירקרק-מתון שנרשם אתמול, היו שיאים חדשים ראויים לציון: בהם זה שהפגינה מניית מיקרוסופט, שמחקה דשדוש מתמשך של קרוב לשנתיים, והגיעה למחיר של 30 דולר ו-35 סנט. כזכור, ביום שישי האחרון חצתה מניית מיקרוסופט את רף ה-30 דולר, אליו לא הגיעה מאז מאי 2010. ניתן לסחור על מניות אמריקאיות באמצעות אופציות דיגיטליות באיזיטרייד.

מדד הנאסד"ק עצמו, גם בשקלול העלייה המתונה אתמול והירידה המתונה שלשום, נמצא קרוב מאוד לשיא של 11 שנה – שיא שאותו רשם ביום שישי האחרון, על רקע דו"ח התעסוקה המצויין שהפתיע את וול-סטריט.

מדוע זה קורה? ישנן כמובן סיבות מאקרו, אבל כדאי אולי להתעכב על סיבות המיקרו. הזכרנו כבר את הדו"ח המרשים של אפל מהחודש שעבר, שכלל גם תחזיות מעודכנות ואגרסיביות להמשך הדרך. הדו"ח של אפל היה כל-כך טוב, שיש אנליסטים שטוענים שהאפל לבדה הצליחה להסתיר מהציבור את העובדה ששאר עונת הדו"חות היתה בינונית למדי.

ומה קרה אתמול בגזרת אפל? נדמה שלא הרבה. פורסמה ידיעה חיובית אחד, אודות חברת האנרגיה האליברטון שהחליטה להחליף ל-4,500 מעובדיה את מכשירי הבלאקברי שברשותם למכשירי אייפון, במהלך השנתיים הקרובות. פורסמה גם סקירה חיובית אותה כתבו האנליסטים של בית ההשקעות ברקלי'ס, ובעיקר פורסמו ידיעות ורסיסי ידיעות אודות מכשיר הטלוויזיה החדש שמתכננת אפל להוציא לשוק, אולי בעוד שנה. כמו בימיו של סטיב ג'ובס מקפידה אפל לשמור על חשאיות בכל הנוגע למוצרים עתידיים בפיתוח, אבל חלק מהאנליסטים וחלק מהצרכנים המכורים מצפים למכשיר חדשני שיעשה לשוק הטלוויזיות את מה שהאייפון עשה לשוק מכשירי הסלולר. ניתן לסחור באופציות דיגיטליות גם באמצעות האייפון באפליקציית איזיטרייד.

אך האם רסיסי שמועות על מכשיר שעדיין לא ידוע מתי ייצא לשוק יספיקו כדי להחזיק את מניית אפל בגובה הנוכחי? האם גל העליות עדיין מסוגל להביא את המנייה לגבהים חדשים? זה תלוי גם במצב הכללי בשוק. הגידול המפתיע באשראי הצרכני בארה"ב עליו דווח אמש בוודאי סייע לאפל, כמו גם למיקרוסופט ולנאסד"ק, להגיע לאן שהגיעו. ומנגד, כישלון במגעים של יוון (מול האיחוד האירופי, מול הנושים הפרטיים – וגם המו"מ הפנימי, בין המפלגות השונות המרכיבות את הקואליציה) יכול להפיל את הנאסד"ק בחזרה למטה, ויחד איתו גם את מניות הטכנולוגיה הגדולות.

כפי שכבר ציינו פה בשבועות האחרונים, גם העובדה שחברת פייסבוק הגישה את המסמכים לקראת הנפקה בנאסד"ק, מעידה אף היא על הציפייה להמשך הגאות. מארק צוקרברג בוודאי לא היה שולח את הבייבי שלו להנפקה אילו היה מעריך שבורסת הנאסד"ק עתידה להיסחר תחת סנטימנט שלילי בתקופה הקרובה. העובדה שצוקרברג בחר דווקא בנקודת הזמן הנוכחית לצאת להנפקה לא רק מעידה על הגאות בנאסד"ק, אלא גם מעודדת אותה, מעניקה לה זוהר וחשיבות.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב