דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נירוסטה בארכיטקטורה 

מאת    [ 08/02/2012 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 2137 פעמים ]

פלדת אל-חלד, או כמו שאנחנו התרגלנו לקרוא למתכת זו - נירוסטה, כידוע לנו מתכת עם יתרונות רבים, אך האם היא חזקה מספיק כדי להשתמש בה בארכיטקטורה במבנים עצומי מיימדים?

נירוסטה משמשת את הארכיטקטורה גם מבחינת העיצוב והאסטטיקה וגם מהבחינה הפרקטית.כיוון שהנירוסטה לא מחלידה ועמידה לאורך זמן בתנאי מזג אוויר קשים השתמשו בה לבניית החלק העליון של בניין הקרייסלר בניו-יורק (chrysler building) , כמו כן בימינו, רוב המזנונים ורשתות האוכל המהיר בוחרות בנירוסטה כחומר עיקרי ויחידי לבניית לוחות הפרסומת, פנלים ואפילו לעיצוב הפנים של המסעדה שלהם.

הנירוסטה הייתה מאוד פופולרית בתקופת הארט דקו ושימשה את הארכיטקטורה, התכשינות ועיצוב פנים הייחוד של המתכת באתם זמנים היה בזה שהיא הייתה מאופיינת בצורות ובסגנונות שונים. בימים אלה ניתן לראות את ההוכחה שנירוסטה היא חומר עמיד במיוחד כשמסתכלים על מבנים כמו בניין הקרייסלר בניו יורק או המבנה של חברת החשמל הגדולה ביותר בארצות הברית לשנת 1932. ניתן לראות שמבנים אלה ופסלים למניהם שמרו על המראה המקורי שלהם.

בשנים האחרונות ההתעניינות בחומר מיוחד זה נתנה את ההשראה לבחון אותו מנקודת ראייה ארכיטקטורית שונה והביאה להתפתחויות עצומות בעולם המתכות. ניתן לראות זאת אם ניבחן את בנייני "פטרונאס התאומים" שבמאלאזיה או את מגדל "ג'ין מאו" שבסין ונראה את השימוש הנרחב שעשו האדריכלים בנירוסטה לבנייתם.

כמו כן, יש דוגמאות רבות אחרות לבנייה בחומר זה - מעל בניין הכנסת של אוסטרליה הנמצא בעיר הבירה קנברה ניצב תורן עצום מיימדים אשר שוקל מעל 220 טון. וכמובן שינם גשרים בעולמינו הזקוקים לחוזק מירבי והמנעות מהחלדה גשרים מסוג זה ניתן למצוא במנורקה בקטאלוניה ובבילבאו שבספרד. כל בנייה שכזאת מתבצעת בעזרת נירוסטה מסיבה מסויימת והיא יתרונותיה הרבים של נירוסטה מול מתכות כאלה ואחרות כשבמקרים רבים מתכות אלה גם יקרות ממנה וכבדות יותר. כמובן שכשאנו שומעים "נירוסטה" הדבר הראשון שאנו חושבים עליו זה מתכת שאינה מחלידה, אך אם נסתכל בכל הדוגמאות הנ"ל נראה שאם השימוש בנירוסטה הוא כה נרחב בעולם כולו, יש סיבה מעבר לזה.

נירוסטה כפי שידוע לכם משמשת הרבה מאוד בעיצוב פנים, ואם היא מחזיקה מעמד עשרות שנים בתנאי מזג אוויר קשים. היא תחזיק מעמד גם אצלכם בבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב