דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך צריך להתקין רעפים בבית חדש או קיים 

מאת    [ 06/02/2012 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 2920 פעמים ]

גג של רעפים הוא מושג בסיסי שמתאר גג של בית או בניין (בד"כ בית) שעשוי מרעפים. אריחי הרעפים מאוד עמידים, בעלי תוחלת חיים ארוכה של עד 100 שנים ובמקרים מסוימים, אפילו יותר. יש את אריחי הטרה קוטה – שהם האריחים הנפוצים ביותר שאפשר למצוא, באירופה הם תפסו במיוחד הרבה, אפשר גם בקלות למצוא אריחי "צפחה" או שעשויים מאבן, אפשר גם למצוא אריחים מקרמיקה וגם כאלו מבטון. יש היום לא מעט עסקים ובעלי מקצוע שמתעסקים ספציפית עם בנייה ותכנון של גגות רעפים שעשויים מחומרי מחזור בלבד, כגון בטון העשוי מחומרים ממוחזרים, עובדה ההופכת את המבנה לידידותי יותר לסביבה.

אחת הבעיות העיקריות של גגות רעפים, הוא הצורך העז בתמיכה מבנית. אריחי הרעפים הינם מאוד כבדים, דבר הדורש את חיזוק הגג בטרם הנחתם. באקלים שתומך בשלגים, לאריחי הרעפים יש אפילו עוד יותר משקל, מה שדורש מהמבנה אפילו עוד יותר חיזוק ועמידה. ברור שעבודות תחזוק מתבצעות על הגג והמבנה ולאחר מכן הבסיס מספיק חזק ומוצק כדי להחזיק את הרעפים, ובאותו הזמן, הערך של הנכס עולה באופן משמעותי.

בד"כ צבעי גגות הרעפים נקבע ע"י הלקוח ואין הגבלה מסויימת... עם זאת, עדיין יש גגות רעפים קלאסיים ואריחי "טרה קוטה" שמגיעים בצבע אדום קבוע.

כאשר במהלך תהליך שיפוץ הבית ניגשים לשפץ את גגות הרעפים, בעל הבית עשוי לחפש אחר מספר הצעות מחיר עבור החלפת או התקנת גגות רעפים בשביל לדעת שהוא מקבל תמורה טובה למה שהוא משלם. תמיד כדאי להזמין הרבה יותר אריחים ממה שתכננתם שתצטרכו, טיפ חשוב מאוד, כך שבמידה ונשברים כמה במהלך ההתקנה, ניתן יהיה להחליף אותם באופן מיידי, מבלי שיהיה צורך להמתין להזמנת החומרים מחדש. אם במקרה ובעל הבית רוצה להוסיף רעפים בשביל להחליף את הגג שיש, אז כדאי שהם יתכוננו לתוספת רצינית במחיר בשביל לחזק את המבנה כדי שיהיה אפשר להתקין את אריחי הרעפים.

חשוב לעשות שיעורי בית

בשביל לדעת שאנחנו בוחרים את האדם או החברה הטובה ביותר לתפקיד, אנחנו חייבים לדעת לעומק את העקרונות של בניית רעפים, אנחנו כולנו רוצים לקבל את המחיר הנמוך ביותר אבל גם את האיכות הטובה ביותר לעבודה, גם בעל הבית וגם הקבלן. לצערי, אפשר לראות היום הרבה חברות שמנצלות לרעה את הלקוח התמים בשביל לצמצם עלויות לעצמם ולצמצם באיכות העבודה בשביל הלקוח.

רעפים מגיעים אלינו עוד לפני 4000 שנה, בערך אותו הזמן שהתחילו להשתמש בפרגולות עץ כשכיסו את רוב המבנים, ועד היום אנחנו יכולים לראות אותם מקשטים בתים פרטיים ונותנים להם הרגשה כפרית. עדיין, וחזרנו על זה די הרבה כאן, האיכות מאוד חשובה כאן בגלל שלאריחי הרעפים יש משקל כבר מאוד ואם לא נעשה את החיזוק כמו שצריך או את ההנחה כמו שצריך, צריך להיזהר לא למצוא את עצמנו מול בעיות שונות קצת אחרי הבנייה.

אז בכל מקרה, לסיכום אנחנו יכולים להסיק שרעפים זה באמת אחלה תוספת לבית ולא צריך לפחד ממנה, אבל כן לעשות מחקר שוק בלי להתעצל ולהיזהר לא להתקין רעפים בלי לחזק את המבנה.

רועי בן עמי, פיתוח אינטרנטי ושיווק במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב