דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ADD - בעיות קשב וריכוז בקרב ילדים 

מאת    [ 05/02/2012 ]

מילים במאמר: 312   [ נצפה 2772 פעמים ]

בעיית הקשב והריכוז הנפוצה והמוכרת ביותר היא ADHD, המלווה בהיפראקטיביות ותנועתיות יתר, אולם קיימת עוד בעיית קשב וריכוז מסוג פחות מוכר ומאובחן המכונה ADD. הפרעה זו שהינה נטולת היפראקטיביות וידועה בכינויה 'ההפרעה השקטה', מופיעה במקרים רבים לצד בעיות נוספות כמו לקויי למידה, חרדות, בעיות שינה והפרעות נוירולוגיות שונות. תסמיניה העיקריים מבוטאים בקרב ילדים ומתבגרים במוטיבציה נמוכה ובתדמית סביבתית של עצלנים, חולמניים ורחפניים. ניתן לסייע לילדים הסובלים מהפרעה זו בעזרת יצירת סגנון לימוד ודרכי חשיבה המותאמים לילד באופן אישי, כדוגמת הפסקות מרובות במהלך יום הלימודים.

טיפול בבעיית קשב וריכוז

חלק מהסימפטומים של ADD אצל ילדים מאופיינים בחוסר תשומת לב לפרטים, בהתחמקות ממשימות הדורשות מאמץ מנטאלי רציף כמו הכנת שיעורי בית, בקשיי הקשבה ממוקדת כאשר מדברים אל הילד באופן ישיר, בקושי בארגון פעולות  ובנטייה לבעיות זיכרון. הטיפול הקונבנציונאלי בהפרעת ADD - בעיות קשב וריכוז כולל ליווי והכוונה של הילד ושל משפחתו לצד טיפול תרופתי, כאשר התרופה הנפוצה ביותר לבעיית קשב וריכוז היא ריטלין, אך יש לציין שהטיפול התרופתי איננו נדרש ואף אינו מתאים לכל מקרי הפרעות קשב וריכוז. קבלת טיפול תרופתי כרוך באבחון של לקויות  הלמידה ובבדיקות נוירולוגיות, ומלווה בהדרכה ובהכוונה של הילד ובני משפחתו על מנת לסייע להם להתמודד ולהכיר את התופעה, את  קשייה ומגבלותיה. כמו כן, הרופא מסייע למשפחה להבין את הצרכים הספציפיים והבעיות של הילד בבית, בבית הספר ובחברת בני גילו, וכיצד לתת לאלו מענה באמצעים ובכלים שונים לצד יצירת מערכת משפחתית שהינה תומכת ומותאמת למגבלות ולצרכי הילד.

טיפולים אלטרנטיביים לבעיית  קשב וריכוז

טיפולים אלטרנטיביים עשויים בהחלט לתמוך ולסייע לטיפול הקונבנציונאלי, וחלק גדול מטיפולים אלו נכלל בסל התרופות של קופות החולים. ביניהם מצויה שיטת הביופידבק המסייעת ביצירת דפוסי חשיבה חדשים אצל המטופל, וכן טיפולים הומיאופתיים וטיפולי מגע שנמצאו כיעילים ביותר לילדי ADD כגון שיאצו ורפלקסולוגיה. טיפולים אלו עוזרים בוויסות מערכת העצבים ובהעלאת יכולות הריכוז וההתמקדות של הילד. לבסוף, כדאי לדעת שגם תזונה מאוזנת ובריאה העשירה בוויטמינים ובסיבים כמו פירות וירקות, לצד הפחתה משמעותית בצריכת סוכרים וקפאין, עשויה לסייע לבעיית קשב וריכוז.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב