דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורכי דין עבירות סמים 

מאת    [ 02/02/2012 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2090 פעמים ]

על פי פקודת הסמים המסוכנים, החזקת סם מסוג קנבוס במשקל  15 גרם או החזקת כמות של 0.3 גרם קוקאין נחשבת להחזקת סם לצריכה עצמית. סעיף 31(3) בחוק קובע כי החזקת סם העולה על הכמות המפורטת היא החזקת סם שלא לצריכה עצמית.

האם החזקת כמות גדולה של סם יכולה להיחשב כהחזקה לצריכה עצמית?

אדם שנתפס כמחזיק כמות סמים גדולה, שנחשבת לפי חוק שלא לצורך צריכה עצמית, והוא טוען כי ההחזקה אכן נועדה לשימושו העצמי, צריך לסתור את חזקת הכמות. הפרמטרים לסתירת החזקה הם: כמות הסם המוחזק מול תדירות השימוש, עלות הסם מול מקור המימון הסם, היכולת הכלכלית של האדם, אופן החזקת הסם ונסיבות נוספות שעשויות לחזק את הטענה כי מדובר בהחזקה לצריכה עצמית.

כך לדוגמא, הוגש כתב אישום כנגד נאשם שנתפס שבבעלותו 233 גרם חשיש . ללא ספק כמות כזו של סם יכולה להיתפס כ"לא לצריכה עצמית". למרות זאת, בית המשפט זיכה את הנאשם מעבירה זו וטען אותו לעבירה של החזקת סם לשימוש עצמי. על פי גרסת הנאשם הוא מעשן כ- 15-20 גרם ביום והוא קנה את הכמות בסכום של 1500 ש"ח לתקופה שתשמש אותו ל- 3 שבועות.?בית המשפט לא סתר את טענות הנאשם לנושא המימון והוא קיבל את גרסתו לעניין הסכום ששילם עבור הסמים.?באשר לחלוקת הסם למנות, הנאשם טעם כי זה האופן בו קנה את הסם ובית המשפט החליט כי אין מדובר בטענה לא סבירה. הנאשם הורשע כאמור בעבירה של החזקת סם לצריכה עצמית בלבד.

נאשם אחר זוכה גם הוא מעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית בבית המשפט השלום בחיפה, לאחר שנתפס עם 16 טבליות של סם מסוג אקסטזי. הנאשם הוכיח כי הוא משתכר כ- 6500 ש"ח בחודש וכי הוא משתמש בסם האקסטזי לפני מסיבות, לצורכי הנאה בלבד. בית המשפט זיכה את הנאשם בטענה כי ביכולתו של הנאשם להשתמש בכל כמות הסם שנתפסה וכי הוא יכול לממן את הצריכה לסם.

מקרים אלה מוכיחים כי ניתן לטעון שכמות גדולה של סם שנמצאת ברשות אדם מיועדת לשימוש עצמי בלבד ולא לצורך הפצה. לצורך כך יש להביא ראיות סבירות לכך ולהעלות טיעונים משפטיים הגיוניים.

ההבדל בין סוגי החזקת סם

בעוד שהעונש המקסימאלי המוטל על עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית עומד על  3 שנים, העונש המקסימאלי בגין עבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית עומד על 20 שנות מאסר! בשל החומרה הרבה והענישה הכבדה כלפי נאשמים שנתפסו בהחזקת סמים, יש להסתייע בשרותי ייעוץ משפטי של עורך דין מנוסה המתמחה בפלילים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב