דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר המסייע בבחירת לימודים וקריירה. 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 4213 פעמים ]

עם פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה באוניברסיטאות ובמכללות עלה לאוויר אתר 'מתאים לך?', המסייע בבחירת תחום לימודים או מקצוע, על פי מידת התאמת אישית למקצוע מסוים כגון משפטים, כלכלה, עיצוב ועוד. האתר פותח על ידי צוות 'כיוונים לעתיד' המורכב מחוקרים מהמחלקה לפסיכולוגיה ומבית הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית בראשותו של פרופ' איתמר גתי, 

 

שיעור הנשירה והחלפת חוג לימודים בין שנה א' לשנה ב' במוסדות להשכלה גבוהה בישראל גבוה בתחומים רבים ועולה על 30%. לדברי פרופ' גתי, "השלכות בחירת חוג לימודים שאינו מתאים הן רבות, שכן בנוסף למחיר הכלכלי בחירה שגויה גובה מחיר פסיכולוגי וחברתי. החלפת חוג לימודים מאריכה את משך הלימודים וסטודנטים רבים מעידים על תחושות של אכזבה או כישלון המלוות את החלפת חוג הלימודים".

 

מחקרים הראו כי התאמה טובה בין העדפות תעסוקתיות לבין המאפיינים המרכזיים והמהותיים של מקצוע מסוים היא הקריטריון החשוב ביותר בבחירה מוצלחת של מקצוע. למשל עבור נהג אמבולנס, המאפיינים המרכזיים יהיו עבודה במשמרות, מגע וטיפול גופני באנשים, אחריות אישית והרבה נסיעות. האינדיקציה הטובה ביותר לשביעות הרצון מהבחירה המקצועית.  היא בהתאמת ההיבטים החשובים לכל אדם לבין מאפיינים אלה.

 

על מנת להתמודד עם בעיית החרטה והנשירה הגבוהה וכדי לסייע למתלבטים לבדוק את מידת ההתאמה בין העדפותיהם התעסוקתיות למאפייני המקצוע המעניין אותם, פותח אתר 'מתאים לך?'. בתחילת התהליך מעדכן המתעניין את המקצוע שמעניין אותו ומשיב על סדרת שאלות המתייחסות להעדפותיו לגבי המאפיינים המרכזיים של אותו מקצוע (למשל, עבודה "רק בפנים", בתוך מבנה, אבל נכונות להתגמש גם על "בעיקר בפנים").  לאחר הדיווח על ההעדפות מקבל המתעניין משוב מיידי לגבי מידת ההתאמה בין העדפותיו למאפייני המקצוע. בנוסף, המשוב כולל מידע לגבי מידת ההתאמה בכל שיקול ולמתעניין ניתנת אפשרות לשנות את ההעדפות שהזין בתחילת התהליך.

 

פיתוח אתר 'מתאים לך?' מתבסס על מחקר מתמשך שבחן מה מנבא את שביעות הרצון מבחירות מקצועיות. המחקר מצא שלכל מקצוע קיים מספר קטן של אפיונים מהותיים, שההתאמה ביניהם לבין העדפותיו האישיות היא חיונית. במהלך הפיתוח של אתר 'מתאים לך?' נעשתה סימולציה של המשוב המתקבל לגבי התאמה, בהתבסס על נתוני ההעדפות המקצועיות של 50,000 מתלבטים והערכת התאמתם למקצועות שונים.  

 

לדברי פרופ' איתמר גתי שעומד בראש צוות הפיתוח 'כיוונים לעתיד' "מטרתו של הצוות היא לשפר את סיכויי ההשתלבות התעסוקתית על ידי קבלת החלטות טובה יותר בתהליך בחירת תחום הלימודים או המקצוע. אתר 'מתאים לך?' הוא בדיוק מה שיכול לעשות את ההבדל בין בחירה לא נכונה לבין בחירה מושכלת ונכונה שתוביל לשביעות הרצון וסיום מוצלח של הלימודים."

 

אתר 'מתאים לך?' עלה לאינטרנט בזכות שיתוף פעולה בין "יישום", החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית ו"יורם לימודים", חברת בת של וואלה! 

 

השימוש באתר ללא תשלום, בכתובת: http://yoram.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=fitsYou/index

 

לפרטים נוספים: אביב ויצמן, טריואקס- יועצים ליחסי ציבור, 03-6475777, 050

הכותב הינו בלוגר ופובליציסט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב