דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזון מערכת הצ'אקרות הנסתרת 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 3894 פעמים ]

מערכת הצ'אקרות ? מראה רבת עוצמה

כולנו שואפים לאושר, בריאות והרמוניה בחיים. השאיפה לאושר היא אחד מן המכנים המשותפים של כלל בני האדם החיים על הפלנטה והדרכים למימוש השגת האושר הן רבות ומגוונות. האושר נתפש בעיני רובנו כמצב פנימי וחיצוני של שלווה, נוחות, ביטחון ויציבות, ואנו חותרים ללא לאות להשיגו בהתאם לתפישה העצמית שלנו ולתפישת החיים בה אנו מחזיקים. עבור אחדים האושר נתפס כמצב של עושר חומרי, ולכן הם ינתבו את מאמציהם בכיוונים של השגת ממון ונכסים, ויש את אלה שחושבים שאושר הוא מצב של חופש פנימי עמוק, נטול תלות בנסיבות הזמן והמרחב, והם אלה שיעזבו את החיים החומריים לטובת מדיטציה נטולת הפרעה בהרי ההימלאיה. כך או כך, בין אם אנחנו אנשים חומרניים בעלי תפישה עצמית פיזית-רגשית בלבד, ובין אם אנחנו אנשים שמגדירים את עצמנו כרוחניים ובעלי תפישה עצמית רוחנית ואנרגטית יותר, כולנו חולקים ברמה העקרונית את אותו מבנה מורכב אשר כולל הן את הרמה הפיזיולוגית והן רמות אנרגטיות הולכות ומתעדנות.

מערכת הצ'אקרות

בין אם אנחנו מודעים לכך באופן ישיר ובין אם לאו, לכולנו יש מערכת אנרגטית שמתלווה למערכת הפיזיולוגית המוכרת לכולנו. את השלד שלנו ניתן לראות, וכך את מערכת השרירים, מערכת העצבים, כלי הדם כן הלאה. את המערכת האנרגטית שלנו קצת יותר קשה למדוד (למרות שהמדע כיום כבר החל למדוד ולחקור את המערכת האנרגטית) וכדי לבוא עמה במגע ישיר עלינו לפתח את חושינו המעודנים יותר, אבל כולנו באופן ספונטני חווים אותה באופן ישיר. אם נשים לב, כאשר אנחנו מדברים על עצמנו אנו נוטים להצביע על אזור הלב שלנו, כאילו יש בנו מעין ידיעה אינטואיטיבית שהלב הוא מושב העצמי האמיתי שלנו, ולא פעם, כאשר אנחנו מדברים על רגשות ראשוניים אנחנו מקשרים אותם לאזור הבטן, וזאת למרות שכל מנתח שאי פעם עשה ניתוח בטן יוכל לספר לנו שאין שם רגשות אלא בעיקר איברים פנימיים. הסיבה לכך שאנו מרגישים בצורה כזאת את הבטן או את הלב, היא המערכת האנרגטית שלנו או כמו שהיא יותר מוכרת כיום ?מערכת הצ'אקרות.

המונח צ'אקרה מתייחס למעין מערבולת דמוית גלגל אשר לפי מסורות שונות כמו הרפואה ההודית והטיבטית, קיימת בגוף המעודן של האדם. מקובל להתייחס לצ'אקרות כאל מרכזי אנרגיה שקולטים את האנרגיה הקוסמית שכל הזמן זורמת אל הגוף ומפזרים אותה בהתאם לאזורים הפיזיים שעליהם הן אחראיות. נהוג להתייחס לשבע צ'אקרות עיקריות, והן מתוארות בדרך כלל או כצורה של פרח שמשורטט עם עיגול ועלי כותרת סביבו או כגלגל. המסורות השונות מסכימות, פחות או יותר על מיקומי הצ'אקרות בגוף האנרגטי, כאשר הצ'אקרה הראשונה ממוקמת באזור חיץ הנקבים: בין עצם הזנב לאזור אברי המין. הצ'אקרה השנייה ממוקמת בין שיער הערווה לטבור (במסורות מסוימות נהוג למקם אותה במרחק של שתי אצבעות מתחת לטבור). הצ'אקרה השלישית ממוקמת בין הטבור למקלעת השמש מתחת לסרעפת. הצ'אקרה הרביעית ממוקמת במרכז החזה, החזה העליון ובלוטת התימוס. הצ'אקרה החמישית ממוקמת באזור הגרון, בבלוטת התריס. הצ'אקרה השישית ממוקמת קצת מעל העיניים באזור מרכז המצח בין הגבות והצ'אקרה השביעית ממוקמת כמו כיפה מעל לקדקוד.

מערכת הצ'אקרות כולה להפוך עבורנו לכלי חיווי רב עוצמה שבאמצעותו אנו יכולים לאבחן את מצבנו מעת לעת, ולבדוק איפה אנו חסומים או לא מאוזנים. ככל שנהפוך מיומנים יותר במלאכת ההקשבה לצ'אקרות ולא ננסה להגן על עצמנו באמצעות דימויים עצמיים לא כנים, כך נגלה שעבודה עצמית עם הצ'אקרות מובילה לשינוי עמוק ורב מערכתי בתוכנו. 

סדנת מדיטציה שבועית לאיזון הצ'אקרות עם תמר ברוש יתקיים ב26.02 ויכלול 10 מפגשים -
לפרטים נוספים- קורס איזון צ'אקרות

תמר ברוש
תמר ברוש היא מנחה בכירה בשיטת האור הלבן, מתמחה בטיפול זוגי, במערכות יחסים ובטיפול רגשי.
מטפלת ועוסקת בהעצמה אישית והתפתחות רוחנית, בעלת ניסיון של למעלה מ12 שנים. מטפלת ברייקי, EMF, תמציות פרחים. מורה ומרצה. מתמחה בהנחיית קבוצות בתהליכי מודעות ומדיטציה. מנהלת את מרכז האור הלבן בתל אביב.


למידע נוסף: מאדורי פרם 054-419699 yleokum@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב