דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעות קשב וריכוז - מהי התופעה וכיצד ניתן לאבחנה בקלות 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 2677 פעמים ]

הפרעות קשב וריכוז הן תופעות נפוצות ומתאפיינות בדרך כלל בקושי בארגון, חוסר יכולת להתמקד בנושא מסוים, בעיות זיכרון ועוד. נתונים ממקורות שונים מצביעים על כך שקרוב ל-10 אחוזים מהאוכלוסייה סובלת מסימפטומים  שונים של הפרעות קשב וריכוז והן  יכולות בהחלט לאפיין גם ילדים מגיל צעיר מאוד וגם מבוגרים. כבר בגן הילדים ניתן להבחין בילדים שמתקשים להתרכז, חסרי סבלנות, מתנהגים באופן היפראקטיבי, אינם מתארגנים נכון לביצוע מטלות פשוטות וכתוצאה מכך הם אינם מתמידים בביצוע משימות.

 

הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים

 

הפרעות קשב וריכוז  בהחלט קיימות אצל מבוגרים. הם מתקשים להתרכז במשימות, להתרכז בלימודים, ללמוד למבחנים, לבצע מטלות בעבודה ועוד. הם מתקשים מאוד לא לפעול לפני מחשבה וניתוח מקדים מעמיק של נושאים וכתוצאה מכך נוהגים בפזיזות ולעיתים אף באופן אימפולסיבי. לעיתים ניתן לזהות מבוגרים  שאינם מסוגלים להתאפק ומתפרצים, שוכחים דברים ומתנועעים בעצבנות במהלך משימה הדורשת ריכוז. במקרים לא מעטים כתוצאה מכך  אותם מבוגרים חיים בתסכול רב  והם אינם מודעים לעצם התופעה הקיימת אצלם.

 

תחושות נלוות של הפרעות קשב וריכוז

 

ילדים המתקשים לעמוד בקצב ההתקדמות של החומר הנלמד בכיתה ואינם מסוגלים להכין עצמם למבחן ולהצליח בו מפתחים תחושת תסכול וערך עצמי נמוך שבא לידי ביטוי בכעס על עצמם ועל הסביבה והדבר משפיע על נושאים נוספים כגון פחות חברים. מבוגרים המתקשים לשלב משימות רבות במקביל או להתרכז במטלותיהם השונות בבית כבני זוג וכהורים מחד ובעבודתם מאידך, חשים שהסביבה אינה מרוצה, מרגישים שמשהו לא בסדר ואינם מבינים מדוע הם "פחות מוצלחים". התוצאה היא שינויים במצב הרוח עד כדי דיכאון.

 

אבחון הפרעות קשב וריכוז.

 

חשוב לציין שלתופעה אין קשר והיא אינה באה בסתירה לרמת אינטליגנציה. התופעה יכולה לבוא לידי ביטוי אצל כל ילד או מבוגר בעל רמת אינטליגנציה גבוהה. כאשר יש חשש או יסוד להניח שקיימות הפרעות קשב וריכוז יש לבצע אבחון מקצועי. ניתן לעבור אבחון מקצועי בכל גיל. אבחון חייב להתבצע אך ורק על ידי מומחה מקצועי מוסמך: רופא נוירולוג, רופא עם התמחות בהפרעות קשב וריכוז, פסיכיאטר. במהלך האבחון משתתפים בתהליך בעלי מקצוע נוספים, כגון קלינאי תקשורת, מאבחן דידקטי, פיזיותרפיסט, פסיכולוג  ועוד.

 

שלום בן דור הוא מומחה הוראה מתקנת באמצעות תנועה שהביא לפריצת דרך משמעותית בתחום ההתמודדות עם לקויות הלמידה. השיטה מסייעת להתגבר על דיסלקסיה (לקות קריאה), דיסגרפיה (לקות כתיבה) ודיסקלקוליה (לקות חשבון). השיטה מתאימה במיוחד לילדים עם ליקויי     למידה והוכיחה את יעילותה בהוראת ילדים עם סוגים רבים ושונים של לקויות     וחסכים נוספים.


אתר:  http://www.dyslexia-bendor.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב