דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


באיזה צורה אתם מנסים לברוח מהכאב שלכם? (ולשווא...) 

מאת    [ 01/02/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1488 פעמים ]

כאב מופיע כאשר נגרע משהו מההישרדות שלנו, כאשר אנחנו חווים חסר. בצורה האופטימאלית הכאב מופיע, אנחנו מרגישים אותו ומאפשרים לו להיות נוכח בצורה מלאה ואז הוא מתפוגג ועוזב אותנו. הבעיה מתחילה כאשר הכאב שאנחנו חווים הוא כאב שנמשך לאורך זמן ואז חוויית הכאב פוגמת ביכולת ההישרדות היומיומית שלנו.

כשמתבוננים לעומק, רואים שמרבית העשייה שלנו מנוהלת דרך הפחדים והחסרים שלנו. אחד הפחדים העיקריים שמנהלים את חיינו זה הפחד שלנו מלהרגיש את הכאב שלנו.

הכאבים העיקריים שמנהלים את החיים שלנו, הם כאבים שאנחנו סוחבים איתנו מהילדות. בתור ילדים הפחד על הקיום שלנו בתת מודע הוא הגדול ביותר. כיוון שכילדים אנו תלותיים בחברה על מנת לשרוד. והכאב שאנחנו חשים הוא בהתאם.

כאשר ילד מגיע לעולם הוא מגיע עם מגוון צרכים פיזיים ורגשיים. חוויה של חסר מתמשך באחד הצרכים תלווה בחוויית כאב מתמשך שמהולה בפחד קיומי על ההשרדות.

בין הצרכים הרגשיים שאנו מגיעים איתם לעולם יש לנו את הצורך בחום ואהבה ובקבלה ללא תנאי מצד הקרובים לנו. אם בתור ילד אני חווה חוסר חום, חוסר אמפטיה, חוסר רגישות, חוסר סבלנות או חוסר רכות מצד ההורים שלי אני חווה כאב עצום. אותו הדבר אם אני מקבל מההורים שלי את התחושה שאני רצוי רק בתנאי שאתנהג יפה. כאשר אני לא מקבל מההורים שלי את הביטחון שאני רצוי בבית ויהי מה אני חווה כאב מאד גדול.

כאשר הכאב שאני חווה הוא כאב מתמשך אשר לא מקבל מענה מצד הסביבה. אני אהיה חייב להדחיק אותו על מנת לאפשר את המשך התפקוד היומיומי שלי. אני מדחיק את הכאב שלי ואומנם לא חווה אותו. ומתחיל לנהל את החיים שלי בצורה כזאת שתמנע מהכאב שלי לצוף ולהתעורר.

הכאב שלי קיים בתחום הצרכים והרצונות הרגשיים שלי, ועל מנת שלא להציף אותו אני לאט לאט מנתק את הקשר שלי עם חלק מהרגשות שלי או עם כולם. אני נמנע מקשרים קרובים ומאינטימיות רגשית ואני עוטף את עצמי בפחדים ובהגנות שישמרו על הכאב שלי שלא יצוף החוצה.

הכאב שלנו, ככל שאנחנו פחות מסכימים לראות אותו הוא יותר רוצה לפרוץ החוצה ולכן מגוון הפעולות שאנו עושים על מנת להימנע מלפגוש את הכאב שלנו ולהתמודד איתו גדל עם הזמן. אנחנו מעדיפים לשוטט באינטרנט, להתמכר לסיגריות, לאכול ללא סיבה, ליצור דרמות רגשיות, להיות בפעילות יתר ועוד על פני להסכים ולחוות באמת את מה שקיים בתוכנו ורק רוצה את ההכרה שלנו.

הכאב הוא חלק מהחיים שלנו. לא ניתן באמת לחיות ללא כאב. וככל שאנחנו פחות מפותחים רגשית, קשה לנו יותר להיפתח לכאב הפנימי שלנו ולהתמודד איתו. אנחנו משקיעים כל כך הרבה אנרגיה בהכחשה, בהדחקה, בניסיונות לעשות לו אידיאליזציה או רציונאליזציה העיקר לא לעשות את הדבר הפשוט ביותר והוא לקבל את הכאב שלנו.

ברגע שאנחנו מסכימים לוותר על ההתנגדויות שלנו ולהתמודד עם הפחדים שלנו ואנחנו מאפשרים לעצמנו קבל את הכאב הפנימי שלנו ולהתמסר אליו. לאט לאט ובהדרגה הוא מתמוסס ומפנה בתוכנו למקום חזק ושליו של קבלה עצמית ושמחה פנימית.

זה אומנם מפחיד אך זאת הדרך היחידה לסיום הסכסוך הרגשי הפנימי שלנו. זאת הדרך היחידה לחוות קבלה עצמית ותחושה של עוצמה וערך פנימיים.

לחיי ההגשמה עצמית שלכם,

חני

חני בורנשטיין - מומחית להתפתחות אישית ולהגשמה עצמית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב