דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אתר חברה, למה הוא לא משרת אותי - האפיון 

מאת    [ 29/01/2012 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2026 פעמים ]

אתר חברה, למה הוא לא משרת אותי – האפיון.

 הרבה חברות מוצאות את עצמן משקיעות באתר מול חברות שבונות אתרים ואחרי שהאתר עולה הם מגלים שאינו משרת אותם כראוי. הם מתחילים לעשות שינויים ומוצאים את עצמם מכבים שריפות ומנסים לגרום לדברים לעבוד.

ישנן מספר סיבות שיכולות לגרום לכך שאתר החברה לא משרת את בעלי החברה או בעלי האתר. סדרת מאמרים זו נועדה להציג מספר סיבות על מנת שמי שנמצא כיום בתהליך של בניית אתר חדש, יוכל להימנע ולקבל אתר, אשר משרת את מטרותיו ומביא ערך לחברה.

אפיון מקדים לאתר חברה

אפיון אתר זהו חלק מאד משמעותי בתהליך של בניית אתר. האפיון מתבצע לפני תחילת הפרויקט של בניית האתר. מה שקורה הרבה פעמים זה שחברות פונות לחברות של בניית אתרים, שמתמחות בעיצוב ובניית אתרים או חברת שיווק שלא נותנת יעוץ ורק מבצעת ולכן  לא בטוח שהן מתמחות באפיון המתאים לאותו ענף והחברה שרוצה לבנות אתר. לדוגמא, אם חברת כח אדם מעוניינת לבנות אתר חדש והיא פונה לחברה לבניית אתרים, אותה חברה לא מכירה את עולם כח האדם, הגיוס, את קהל היעד והתחרות ענף, ולכן לא בטוח תדע לאפיין את האתר בצורה המקסימאלית מבחינת הפונקציונאליות שהאתר אמור לשמש את הגולשים בו.

אחד הכשלים הגדולים ביותר הוא תהליך בניית האתר המסורתי, לרב החיבור נעשה בין חברת בניית אתרים לבין הלקוח. חברות בניית האתרים הינם במהותן חברות טכנולוגיות אשר נועדו לתת פתרון טכנולוגי לארגונים, למרות שהנן מתהדרות בכך שהן נותנות אתר שיווקי ומותאם ללקוח, התהליך עצמו יוצר מצב בו מטרת חברות אלו היא להחתים את הלקוח על מסמכי אפיון ולעשות רק מה שמסמכי האפיון ( כמובן שכל תוספת עולה כסף).  הלקוח מצידו הוא בעל מומחיות בניהול העסק שלו, אך בניית אתר נכון שישרת את העסק שלו היא לא אחת מהן, כך שנוצרת סיטואציה בו אין מומחה מטעם הלקוח אשר מפקח על אפיון האתר בנייתו והגדרת מטרותיו מתוך הבנת עולם האינטרנט מצד אחד והבנת העולם העסקי של הלקוח מצד שני. הדבר בעצם דומה לבנייה של בית, אף אדם אשר בונה בית ולא מגיע מתחום זה לא יתן את העבודה ישירות לקבלנים, מה שהוא יעשה זה ישכור מפקח או שעבודה זו תהיה לאדריכל או כל אדם אחר מטעמו.

אם כך מה יש לעשות בעת בניית אתר? ההמלצה היא לתת את ניהול הפרויקט אל מול חברות לבניית אתרים, לאיש מקצוע מטעם החברה, מנהל פרויקט אשר מגיע מהצד העסקי ובעל ניסיון וידע באפיון הקמה ותחזוק אתרים. כמו בדוגמא המוצגת, ניהול הפרויקט ואפיון האתר צריך להיעשות על ידי מי  אחראי לנושא  מטעם אותה חברת כח אדם  ( לרב אנשי המרקום והשיווק ) כי הם לאפיין הכי טוב את צרכי החברה שלהם, אך כלל הפרויקט מומלץ שינוהל על ידי מומחה בתחום, אם קיים בחברה אחד כזה, ואם לא אז ניתן למצוא חברת שיווק חיצונית שעושה זאת או נותני שרותים אחרים בחוץ.

כאשר הפרויקט מנוהל ומוגדר על ידי מי שמכיר את הענף ואת מטרות החברה ולא את הטכנולוגיה של איך בונים אתר, הסיכויים לתרגם את המטרות שרוצים להשיג באתר לאפיון שלו מבחינת עיצוב ופונקציונאליות יהיו הרבה יותר גבוהים, מה שיביא בסופו של דבר להקמת אתר שישרת את החברה ויחזיר במהרה את ההשקעה.

במידה ואין בחברה מי שאחראי על הנושא, ניתן לפנות לחברת שיווק, חברות המתמחות בניהול פרויקטים באותו ענף ספציפי שיבצעו עבורכם את תהליך האפיון הנכון ואז יישאר לכם רק לבנות את האתר אל מול המעצבים והמתכנתים.

 

מאת חברת טאז - Tazz חברת שיווק לשירותי מיקור חוץ - פיתוח ארגוני, שיווק ומרקום וקואצ'ינג אישי ועסקי עבור חברות קטנות ובינוניות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב