דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם פתרונות מדוייקים ומדוע פתרונות גורפים כמעט תמיד נכשלים? 

מאת    [ 25/01/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3733 פעמים ]

מהם פתרונות מדוייקים ומדוע פתרונות גורפים כמעט תמיד נכשלים?

 

 

פתרונות גורפים

 

מרבית האנשים מתקשים להתמודד עם בעיות, לאפיין אותם היטב ולמצוא להם פתרונות נכונים משום שבדרך כלל הם מעדיפים לבחור בפתרונות גורפים לבעיות ממוקדות.

 

פתרון גורף הוא פיתרון מסורבל שיוצר הרבה בעיות חדשות. פתרון גורף הוא סוג של "פתרון סל": הוא גס, כללי, נוקשה ולא מדוייק. לדוגמה, אם יש תקר בגלגל הרכב מחליטים שהפיתרון הוא רכישת רכב חדש. או אם יש בעיה בארון המטבח, מחליטים לעבור דירה.  

 

 

 

לשפוך את התינוק יחד עם המים

 

הבעיה המרכזית בפתרונות גורפים היא שהם אינם עונים באמת על הצורך האמיתי ועל הבעיה הנקודתית, אלא מתיימרים לפתור "הכל". פתרון גורף הוא פיתרון קיצוני ששופך את התינוק יחד עם המים, ואינו מסוגל לעשות את האבחנה הדקה שבין המים לבין התינוק.

 

פתרונות גורפים נובעים גם מחוסר הבנת הבעיה וגם מחוסר ידיעת הגבולות. ברוב המקרים, כדי לפתור בעיה באמת יש להתמקד בבעיה עצמה ולא בכל המסביב. פתרון פשוט ומדוייק דומה לפיתרון כירורגי - הוא מאבחן את נקודת הבעיה ומטפל רק בה, מבלי לגרום נזק לכל יתר החלקים שליד.   

 

 

 

פתרונות מדוייקים

 

כדי להגיע לפיתרון מדוייק יש לבצע אבחנה מדוייקת של הבעיה שמפריעה, ולנסות לתקן אותה בלבד. פתרון מדוייק דומה לחיסול ממוקד - הוא אינו פותר את "כל הבעיות" - כי בדרך כלל זה בלתי אפשרי לפתור את כל הבעיות במכה אחת, בהחלטה אחת, במהלך אחד - אלא הוא פותר בצורה מאוד אפקטיבית בעיה נקודתית ומטרידה שהיא ספיציפית.

 

ישנם מספר רב של יתרונות לפיתרון מדוייק:

 

1. ניתן לבצע אותו במהירות.

2. התוצאות הן כמעט מיידיות.

3. העלות הנדרשת כדי להגיע אליו היא קטנה ולעיתים כמעט שולית.

4. המאמץ המושקע בו הוא קטן.

5. שביעות הרצון היא גדולה.  

 

 

 

גמישות מחשבתית

 

כדי להגיע לפתרונות מדוייקים יש תחילה לשמור על גמישות מחשבתית. נוקשות מחשבתית אינה מאפשרת מתן פתרונות מדוייקים משום שאנשים בעלי חשיבה נוקשה ודוגמטית כלואים בפתרונות גסים, גורפים, קשים ובזבזניים ואינם פתוחים כלל לפתרונות גמישים ומדוייקים. הם רוצים "הכל" ואינם מוכנים  להתפשר על "מה שחשוב באמת".

 

חשוב לזכור, שזה בלתי אפשרי להשיג הכל ולפתור הכל. ניתן לפתור נקודות מסויימות במהירות וביעילות אבל בדרך כלל לא ניתן להשיג את הכל. לכן, מי שבא עם ציפייה לפתור את "הכל" ולהשיג את "הכל" כאן ומייד - תמיד יתאכזב, מה גם שיש המון דברים בחיים שאינם תלויים רק בנו אלא גם באחרים, במיוחד בכל הקשור ביחסים זוגיים. 

 

 

וטיפ לסיום: לפני שאתם רצים לפתרון בשיטת "זבנג וגמרנו" נסו תחילה לבחון פתרונות פשוטים ומדוייקים לבעיה שלכם. רק אם מיציתם כל אפשרות אחרת בחרו בלית ברירה בפתרון הגורף והגס. כדי להימנע מפתרון גורף עליכם להבין מהי בדיוק הבעיה שלכם ומה בדיוק אתם רוצים, אבל ממש בדיוק, ולנסות להשיג בדיוק את זה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב