דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטי תדמית- תחקיר בכל מחיר! 

מאת    [ 21/01/2012 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 2827 פעמים ]

בשנה האחרונה יצאה חברת מדריך עסקים ואינדקס בעלי מקצוע במבצע הפקת סרטי תדמית לעסקים, במחיר מאוד אטרקטיבי, באופן שפרטי העסק באתר החברה יכללו גם את סרט התדמית של העסק. בשל המחיר האטרקטיבי, מספר עסקים החליטו לשלב סרטי תדמית באתר חברת מדריך העסקים.

 כשאני מסתכל על מקצת מהסרטים, אני די נחרד. באופן מפתיע, כל החברות נראות מאוד דומות, אפילו כאשר הן משווקות דברים שונים, ויותר מכך- קשה להבין מסרטוני התדמית מה הייחוד של אותן חברות. אני כבר שנים טוען לחשיבות הרבה של הפקת סרטי תדמית לעסקים, אבל- סרטים מסוג זה לדעתי גורמים לעסק יותר נזק מתועלת. מעבר לכך שרואים שההפקה היא "זולה", מה שמשדר חובבנות של העסק המפרסם, עיקר הבעיה היא שאני כלקוח הצופה בסרט, לא מבין למה כדאי לי לפנות אל אותו עסק ולהתניע תהליך קנייה?

 התשובה לבעיה זו הוא מה שנקרא תחקיר וכתיבת תסריט שיווקי. אותו שלב שבו נפגשים אנשי חברת ההפקה עם מנהלי העסק, לומדים את תחום העיסוק, לומדים את התחרות, וביחד מנסים למצוא את כל אותם גורמים שיגרמו לי כלקוח לפנות אל אותו עסק. בשפה מקצועית זה נקרא בידול, קרי- במה העסק נבדל מעסקים מתחרים, ואיזה ערך נוסף הוא יכול לתת לי כלקוח.

 נושא התחקיר הוא מהותי בהפקת סרטי תדמית, מכיוון שרק באמצעותו ניתן לדבר עם הלקוחות הפוטנציאלים בשפה שלהם, ולגרום להם לפנות אל אותו עסק ולהתניע את תהליך המכירה. כשכל העסקים דומים, ומשדרים את אותם תכנים, אין כל סיבה לפנות אל אותו עסק ספציפי.

 ומכאן, אני מגיע גם לבעיה השנייה, והיא מי עושה את התחקיר. ברוב חברות ההפקה, אנשי ומנהלי החברה הם קולנוענים, בוגרי בתי ספר לקולנוע. סביר שכל מה שקשור להפקה הקולנועית, יהיה משובח. אבל, כאשר מדובר בנושא התחקיר, כאן נדרשים אנשי שיווק ולא קולנוענים. נדרשים אנשים אשר קרובים לתעשייה, מכירים את השפה השיווקית, מסוגלים ללמוד את המתחרים, ולהפיק תכנים שיווקיים, אשר יתורגמו על ידם לתסריט שיווקי, עבור סרט התדמית. כשאר התסריט קיים, אנשי קולנוע ידעו לתרגם אותו באמצעי מבע קולנועי לסרטון תדמית מפתה ומקצועי. כל עוד התכנים השיווקיים לא גובשו, מקצועי ככול שלא תהיה ההפקה, היא תגרום לעסק יותר נזק מתועלת.

 לסיכום, זה בסדר גמור שעסקים, ובעיקר עסקים קטנים, ירצו להקטין למינימום את עלות הפקת סרט התדמית לעסק שלהם. אבל, יש לעשות זאת בצורה מושכלת, בלי לפגוע בתכנים. האפשרות היחידה לעשות זאת, היא על ידי עבודה עם אנשי שיווק מקצועיים (לא קולנוענים), אשר יבצעו תחקיר מעמיק על העסק, יגבשו את הבידול שלו ביחס לעסקים אחרים, ואז יכתבו את התסריט השיווקי לסרט התדמית. על בסיס תסריט קיים, ניתן לנהל משא ומתן עם חברת ההפקה על העלות של הפקת סרט התדמית. בגישה כזו, גם תקבלו הפקה מקצועית בעלות סבירה, ובעיקר- הסרט ישרת את מטרת העסק, קרי- הגדלת מכירות לקהל היעד.

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. ההתמחות העיקרית של החברה היא בהפקת סרטי תדמית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב