דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החיסרון והיתרון של יאיר לפיד - יורי גנקין 

מאת    [ 21/01/2012 ]

מילים במאמר: 592   [ נצפה 2382 פעמים ]

החיסרון והיתרון של יאיר לפיד - יורי גנקין

בכניסתו של יאיר לפיד לזירה הפוליטית אין שום דבר חדש – רבות דובר על המרענן הרשמי של הבחירות הקרובות ובתחילת השבוע הגיעה גם ההודעה הרשמית. אך אליה וקוץ בה, לטוב ולרע, יאיר לפיד הפך בין לילה ליתרון הגדול ביותר אך גם לחיסרון הגדול ביותר של מפלגתו העתידית. מעשיו ודבריו של לפיד עצמו, ולא הרשימה אותה יציג,  הם אלו שיכריעו את גורלו הפוליטי.

אין ספק שבאקלים הפוליטי שנוצר במדינת הישראל בעת הזו, לא נותר לנו אלא לברך על רצונו של אדם מרתק ועיתונאי מוכשר כמו יאיר לפיד להפוך לחבר כנסת. להבדיל מרבים אחרים, החלטתו של לפיד אינה נובעת מבצע כסף (חברי הכנסת מקבלים משכורת לא רעה בכלל) כי מתוך רצון אמיתי להשפיע באופן בלתי אמצעי על עתידה של מדינת ישראל. הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים טובים וכנים – ולפיד הוא כזה.

יומיים אחרי שהודיע את מה שהיה ידוע כבר מזמן, התפרסמו הבוקר בידיעות אחרונות ובמעריב סקרים שהצביעו על כך שמפלגתו החדשה של לפיד (בינתיים ללא שם וללא מועמדים נוספים) תקבל בין 11 מנדטים (על פי ידיעות אחרונות) ל-12 מנדטים ( על פי מעריב) – כל זאת בהנחה וקדימה תונהג בבחירות הבאות על ידי ציפי לבני.

כרגע אף אחד מאיתנו עוד לא יודע מי יזכה לעטר את העשיריה הראשונה לצידו של לפיד במפלגה שטרם נולדה. לאוויר כבר נזרקו שמות כמו יעל גרמן (אם אתם שואלים אותי – סבירות גבוהה שזה אכן יקרה), שלמה ינאי, קרנית גולדווסר ואחרים. הרכב הרשימה הוא מאוד חשוב אך בעידן של הפוליטיקה הפרסונלית – האדם החשוב ביותר הוא הקודקוד שנמצא בראש הרשימה.

אם תחשבו על זה, הרי שאף אחד מאיתנו לא בוחר בין האידיאולוגיות  של הליכוד, העבודה וקדימה, אלא בין נתניהו, יחימוביץ ולבני. בדומה לכך, ישראל ביתנו היא לטוב ולרע יציר כפיו הבלעדי של מנהיגה והתמיכה או ההתנגדות עולה או יורדת ביחס ישר לתמיכה או להתנגדות לליברמן. אנחנו עוד לא יודעים מי יהיה מספר שתיים אבל כבר עכשיו ברור שמפלגתו של לפיד תקום ותיפול על דמותו של העומד בראשה.

בפני לפיד עומד אתגר לא פשוט שרבים וטובים לפניו לא עמדו בו. על מנת לגרוף כמות גדולה ככל הניתן של מנדטים, יהיה עליו להסיט את השיח הציבורי מהמישור המדיני-בטחוני לזה החברתי-כלכלי-אזרחי. ההיגיון מאחורי המשימה פשוט מאין כמוהו – כל עוד הבחירות יתמקדו בביטחון הרי שהליכוד וישראל ביתנו יקבלו את מרבית הקולות משום שיתרונן היחסי טמון במישור זה. במידה ויצליח לפיד לשנות את השיח ולגרום לאנשים לדבר על החינוך, יוקר המחייה ועל הדרת נשים – דרכו לכנסת (עם יותר מ-12 מנדטים) -  סלולה.

לקראת סיום, מילה לגבי נועם שליט ואנסטסיה מיכאלי. שליט הוא אדם אדיב, צנוע ומופנם ועל כך אין עוררין אך הכרזתו השבוע הגיעה בטיימינג בעייתי מאוד ולא בכדי גררה ביקורות מכל קצוות הקשת. ברור כי הביקורת הפוליטית עליו אינה נטולת אינטרסים אך טוב היה עושה שליט אם היה ממתין עוד קצת שכן במקרה הזה החיפזון מן השטן.

מה עוד לא נאמר על קו פרשת המים של אנסטסיה מיכאלי? ובכן, כרגיל במחוזותינו, התקשורת התמקדה בדרמה ובתמונות שבהן נראית חברת הכנסת מיכאלי מתיזה מים על חבר הכנסת מג'אדלה. המעשה של מיכאלי היה טיפשי והיא יודעת את זה אבל במקרים מהסוג הזה אנחנו ממהרים לערוך השוואות, ובמבט השוואתי ניתן לראות כי בעוד אנסטסיה מיכאלי מושעית, ממשיכה חנין זועבי להגיע מדי בוקר למשכן. התסכול הגדול והמוצדק לא נובע במישרין מהשעייתה של מיכאלי אלא מכך שהדין לא שווה לכולם.

כותב הפוסט הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי –  מייסד ומנהל הבלוג The Brand

מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב