דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לתכנון חתונה בזול 

מאת    [ 04/12/2007 ]

מילים במאמר: 1219   [ נצפה 9001 פעמים ]

התובנות הבאות על ארגון חתונה אינן נסמכות על ניסיוני בלבד, אלא על ליווי של כמה וכמה זוגות בדרך אל הרגע המאושר והלחוץ בחייהם.
 
 האמת ניתנת להיאמר, על מסע הלחצים שיופעל עליכם מרגע שהודעתם להורים המאושרים על ההחלטה להפוך לזוג מן השורה ועד הלילה שאחרי הסערה ראוי ללמוד בקורסים לניהול משברים. מצד שני, אם תגיעו לעניין בהחלטה מודעת לחסוך ותיידעו את כל הצדדים המעורבים על החלטתכם, גם ההורים ישתדלו לעזור לכם לחסוך.
 
 בשורה התחתונה, סכום הכסף שלכם מוגבל ובניגוד למה שאולי נראה לכם כרגע, אף אחד מהאורחים לא יזכור שהאוכל לא היה מדהים או שהחופה לא היתה מקושטת. את הטיול שתעשו אחרי החתונה, לעומת זאת, אתם תזכרו מצוין, במיוחד אם תסעו אליו בראש שקט ובידיעה שלא פרסתם אותו לעשרות תשלומים מעיקים.
 
 
הטיפ החשוב ביותר הוא זה: הגדירו מראש את התקציב. לא "כמעט", לא "בערך" ולא "בסביבות". כל בירור שתעשו אמור להניב לכם מידע לגבי העלות המשוערת - רישמו את התוצאות לפניכם. השתמשו בתוכנות מתאימות (מאקסל ועד תוכנות תקציב מפותחות מאוד שיש ברשת) - ואל תוותרו על שום שביב מידע.
 
 
הזמנות
אף אחד לא באמת צריך הזמנות על נייר מפונפן שעולות המון כסף. עצבו לכם משהו נחמד בעצמכם או מקסימום אצל חבר/ה שיודע/ת פוטושופ והדפיסו אותן בבית דפוס אונליין. החיסרון: אתם צריכים לדעת לפחות חודש מראש את התאריך, השעה והמקום.
 
 אולם
אולם צריך לענות על 4 קריטריונים:
* מחיר: כמה שפחות, יותר טוב.
* כמות אנשים: יש אולמות שלא רוצים חתונות קטנות, אחרים לא יכולים לאכלס הרבה אנשים.
* זמינות: שיהיו זמינים בתאריך שלכם, או יותר טוב: שיהיו להם תאריכים זמינים שמהם תבחרו מה שנוח לכם.
* קירבה הביתה או למלון: לא נעים לנסוע שעה וחצי לחתונה של עצמכם, בעיקר אחרי איפור, שיער וסשן צילומים שנעשה מייגע באיזשהו שלב. צריך משהו נוח, ואם אתם לא לוקחים מלון, זה צריך להיות קרוב הביתה. הדרך הכי טובה לבדוק את זה היא לנסות לנסוע כמה פעמים בפקקים של השעה הרלוונטית ולראות כמה זמן זה לוקח לכם. עכשיו דמיינו את עצמכם נוזלים מייקאפ במשך הזמן הזה.
 
 
אוכל
למרות מה שכולם אומרים, אף אחד לא יזכור את האוכל בחתונה שלכם יותר משבועיים מקסימום, ולכן אין לכם מה להשתגע עם העלויות או לשלם הון על העיצוב. קחו משהו פשוט, לא יקר, ומבחר סביר של מנות.
* הגשה או מזנון: אם יש הרבה אנשים מבוגרים בחתונה, לכו על הגשה, הם ירגישו שהאירוע יוקרתי יותר וזה ייתן לכם נקודות. אם החלטתם על מזנונים - לא משנה מה האולם מציע תתעקשו על עוד מזנון.
 
 
עיצוב חופה
אפשר לוותר על הפרחים שעולים אלפי שקלים. בקשו לראות את העיצוב הבסיסי, זה שבו אין פרחים שתקועים בחופה, בקשו מהאולם אפקט תאורה (זה בחינם) - וזהו. אף אחד לא צריך ולא יזכור לכם אם שילמתם הון כדי שיתלו לכם ורדים לבנים ועששיות מנירוסטה על החופה, ממילא אתם שם לא יותר מחצי שעה ופשוט חבל על הכסף.
עבור עיצוב של חופה משלמים לפחות אלף שקל, בדיוק המחיר של כרטיס טיסה לאירופה.
 
 
צילום, וידאו
מי אמר שאתם צריכים וידאו ואלבום מעוצב? הוידאו/DVD בכלל מיותר, אפילו ההורים לא יצפו בו, באחריות. לגבי הצילומים מאוד שווה להשקיע בצלם טוב שיצלם תמונות יפות ולא תמונות בינוניות ומטה עם אפקטים מטופשים של ספיה. תתעקשו לקבל דיסק של התמונות, ממילא היום כולנו מאחסנים תמונות דיגיטליות.
* אלבום, אלבום מעוצב: די בטוח שאתם לא צריכים אלבום, אלא אם כן אתם הטיפוסים שמסתכלים באלבומים הישנים שלכם. אם לא, כשאתם מזמינים צילום הצלם אמור להדפיס לכם תמונות (הסטנדרט עומד על כ-200, אבל כל הסדר לגופו). אפשר לחלק את התמונות חצי חצי בין ההורים ולהכין לכל זוג הורים אלבום חתונה עם התמונות הרשמיות.
* חברים מצלמים: אלא אם כן החברים שלכם צלמים, חברים באים לחתונה כדי ליהנות ולשמוח איתכם. אל תחלקו להם תפקידים ואל תסמכו על כישורי הצילום שלהם.
 
 תכשיטי כלה
לא להשקיע בזה בשום אופן! מי שיודעת לסדר חרוזים לבנים על חוט דיג או סיליקון - שתסדר. מי שלא, שתקנה תכשיטי פנינים באחת החנויות לתכשיטי כסף בקניון בסכום סביר, ואיתם היא גם תוכל ללכת ביום יום אחרי שכל הבלגן ייגמר.
 
 זר כלה
עוד הוצאה מיותרת. כלה יקרה, רדי בבוקר לחנות הפרחים הסמוכה לבית, בחרי שניים-שלושה פרחים מוצלחים (ציפור גן עדן, חמניה, מה שאת אוהבת) ותבקשי שיעטפו לך בבד לבן. תמורת 30 שקלים תקבלי זר צנוע ויפה, הרבה יותר מוצלח מזרי הכלה הקיטשיים והמשעממים. מי שאוהבת לקטוף פרחים בקטיף חופשי, תהנה עוד יותר.
 
 
איפור, שיער ומה שביניהם
אנחנו שילמנו 500 שקל לספר (סליחה, מעצב שיער) ומאפרת שבאו עד הבית וסידרו את הזוג המאושר (אפילו עזרו לי להיכנס לשמלה) ואת אמא שלי. הרבה יותר נוח להתארגן בבית, וכמו שאתן רואות זה גם יכול להיות הרבה יותר זול.
* מוצרי איפור שצריך לקנות מראש: הכי טוב לקחת את המאפרת לחתונה, אם יש כסף. אם לא, כולם כבר יסבירו לכם שאין מה לעשות וצריך להגיע עם כמה חומרי איפור בסיסיים: פודרה, ליפגלוס וקונסילר. אם את לא רגילה להשתמש במוצרים האלה - אל תקני, קחי בהשאלה ממי שיש לה.
* צבע השפתון: אפשר לבקש מהמאפרת לקנות את שלה, אבל אם היא מגיעה עם פלטת צבעים ומרכיבה לך צבע מכמה גוונים, זה בלתי אפשרי. למען האמת, הצבע לא באמת חשוב, העיקר להישאר באותה משפחת צבעים (בדרך כלל דובדבניים-טבעיים), כדי שתוכלי לתקן מדי פעם.
* איפור ניסיון: לא לוותר. קודם כל זה עוזר לכלה להגדיר לעצמה מראש מה היא אוהבת ולא אוהבת, ושנית להכיר את המאפרת זה תמיד נחמד. שווה עוד כמה שקלים.
 
 
שמלה
מי שיודעת בדיוק מה היא רוצה לא צריכה עצות, והיא גם מוכנה לשלם. למי שלא אני יכולה להמליץ על שמלה נוחה, בלי מחוכים, לא סטרפלס ולא צמודה מדי, שתהיה קצת יותר קצרה בחלק העליון כך שלא תדרכי עליה.
אפשר לתפור יותר בזול אצל תופרת, יש לנעמה בצלאל ליין של שמלות כלה יותר זולות, אפשר לחפש שמלה לבנה בחנויות, יש אתר לשמלות כלה יד שניה ואפשר אפילו לקנות שמלת שמנת חמודה אצל מיכל נגרין ב-500-600 שקל וזה הרבה יותר זול. כזכור, אף אחד לא צריך את השמלה המפוארת ולכן חבל על הכסף.
 
 
חליפה לחתן
בכלל בעיניי החתן לא צריך חליפה אלא רק ז'קט וחולצה. למי שיש זמן וחשק, בקניון סירקין בפ"ת נמצאת חנות המפעל של גולף-פולגת במחירים טובים יחסית.
 
 
נעליים
למצוא נעליים לבנות זה קשה, בעיקר נעליים נוחות. חברה סיפרה לי שיש חנות ביפו ששם מעצבים נעליים נוחות במחיר 400-500 שקל, אבל לא התלהבתי מהסגנון שלהם.
יש הרבה חנויות של נעלי נוחות ואפשר לנסות למצוא שם נעליים לבנות.
עוד אפשרות: לקנות סנדל כסוף בחנות רגילה, משהו שתוכלי לנעול גם אחר כך.
* נעליים לחתן: אין שום סיבה שהחתן יקנה נעליים במיוחד לאירוע. אם הוא טיפוס של נעלי ספורט או של נעליים חצי-אלגנטיות כאלה, שיבוא איתן. מקסימום לקנות זוג נעלי האש פאפיז שיוכל אחרי הכל גם לנעול לעבודה.
 
 
מוזיקה
מידת הריקודים בחתונה לא תלויה בכישורים של הדי ג'יי אלא יותר בכמות האורחים ובנכונות שלהם לשתף פעולה, בגלל זה כשיש הרבה צעירים יש יותר סיכוי לאירוע מלא ריקודים.
לא כדאי לתת לדי ג'יי רשימת שירים סגורה שאתם רוצים לשמוע אלא רשימת שירים בשום אופן לא תהיו מוכנים לשמוע (כדי להימנע מעוגמת נפש), זה נותן לו מרחב פעולה יותר גדול.
הדרך למצוא די ג'יי בזול:
* לברר עם האולם מה רשימת המומלצים שלו.
* להתיידד עם הפקידה באולם כדי שתגיד מי מהמומלצים הוא זול.
* לוודא מי מהזולים נמצא קרוב לבית שלכם, כדי שיהיה לכם נוח להגיע אליו.
* לצלצל לשמות שנשארו (בשלב הזה נשארים בערך חמישה) ולנסות לנהל שיחה.
* בשלב הזה תישארו עם שניים שגם פנויים בתאריך שלכם וגם נשמעים לכם. זה הזמן להיפגש איתם ולהתרשם מהם.
 
 
אל תשכחו ליהנות מהדרך, ובהצלחה!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב