דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחירי פרקטים ממוצעים בשוק הדיור 

מאת    [ 16/01/2012 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 2403 פעמים ]

בדיקה של מחירי פרקטים דומה לבדיקה של מחירי נעליים. השאלות שיש לשאול כשיוצאים למסע בדיקות שכזה, הן אינסופיות. ממש כמו בכל דבר אחר, גם פרקטים נושאים איתם מחירים מגוונים, בהתאם לכל מיני פרמטרים. אמנם אחד היתרונות הגדולים של פרקט הוא שאפשר לרצף בסוג זול יחסית שנראה טוב ושמדרג את הבית, אבל כשנכנסים לתוך עולם הפרקטים, מגלים שיש אינספור אפשרויות, איכויות, צבעים ודוגמאות.

איכותו של הפרקט, חוזקו ועמידתו, הם חלק מהפרמטרים המשפיעים על מחירו. החלוקה הגסה של סוגי הפרקטים היא לפרקט עץ גושני, עץ מלא, שהוא גם היקר ביותר; פרקו שכבתי, שרק השכבה העליונה שלו עשויה עץ מלא, וכך משיגים את המראה של העץ המלא אבל מוזילים את מחירו      ; והפרקט הסינתטי, שמכוסה צילום של עץ לבחירה וכך יכול להיראות כמו כל עץ שתרצו כשהוא למעשה כלל לא עשוי עץ, ולכן מחירו הזול ביותר.

בכל אחת מהקטגוריות האלה יש עוד סוגים רבים של איכויות, עובי ועמידות, וגם של מראה, סוג עץ, טווח המחירים של פרקטים סינתטיים, הנקראים גם למינציה, הוא עצום ויכול לנוע מ-50 שקלים למטר ל-150 שקלים למטר ואף יותר, לעומת מחירי פרקטים מעץ גושני, שמתחילם מ-200 שקלים לפחות למטר והשמיים הם הגבול. מחירי פרקטים מעץ אלון יקרים יותר מעץ דובדבן

מחירי פרקטים אינם כוללים כמובן את התקנתם, שזו עלות נוספת שיש לקחת בחשבון. בעוד פרקט למינציה ניתן להתקנה עצמאית בחלק מהמקרים – בעיקר כשמדובר באדם עם ידיים טובות ונטייה טכנית, וכשהפרקט מגיע בשיטת הקליק קלאק, פרקט מעץ גושני דורש מיומנות גבוהה הרבה יותר בהתקנה ולכן לא כדאי ולא רצוי לנסות להתקין אותו עצמאית. החומר שישים המתקין מתחת לפרקט גם הוא עשוי לייקר או להוזיל את עלות ההרכבה, כמו גם עבודת הכנה על הרצפה – המשטח עליו יונח הפרקט חייב להיות ישר כפלס (מכאן שם הפעולה "לפלס) ושאריות צבע, דבק או הבדלי גובה בין המרצפות הוא הפרעה משמעותית שאין להניח עליה פרקט. עבודה כזו גם היא כרוכה בתשלום של איש מקצוע, ומהווה חלק בלתי נפרד מחישוב עלות פרקט.

יקר במיוחד הוא פרקט אמנותי בעבודת יד, הכולל עיטורים ודוגמאות גיאומטריות, או ליטוש וגילוף ידני לקבל מראה ישן ואותנטי. מדובר בעבודת נגרות מדויקת וקפדנית, שבדרך כלל מגיעה בהזמנה אישית וההתייחסות אליה זהה להתייחסות לרהיט ויקטוריאני עתיק וייחודי שמקבל מקום משלו בבית.

 

המאמר נכתב ע"י חברת פרקט בשרון - יבוא והתקנה מקצועית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב