דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יהיה בסדר 

מאת    [ 03/12/2007 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 2776 פעמים ]

השחקנים בשוק ההון מתחילים לשחק מלוכלך. כל אחד חושב על האינטרסים שלו והפיצוץ עומד להתרחש.
הארופאים בלחץ כי הארו מתחזק מול הדולר ופוגע בכלכלה הארופאית העדינה.
האמריקאים רוצים דולר חלש בשביל למתן את הגרעונות ולעודד תיירות ופעילות כלכלית פנימית.
הסינים רוצים לשמור את הכסף של המשקיעים בתוך חוג סגור והבורסה מתפוצצת.
הסעודים קונים מכל הבא ליד ובכל הזדמנות נראת לעין. הפיצוץ יגיע מהאינפלציה.

האירופאים החליטו לא לעלות את הריבית למרות האינפלציה. מדיניות ארה"ב התהפכה ממצב של "לחימה באינפלציה" למצב של "לחימה בכלכלה הנומינאלית".הסינים, לא איכפת להם מכלום, רק שימשיכו לקנות את המוצרים שלהם. כך נוצרות בועות.
המנהיגים עוצמים עיניים ונמנעים מלטפל בבעיות האמיתיות ובתזמון הלא נכון. ואני ארחיב,שוק הדיור האמריקאי נופל כבר 3 שנים. חברות פשטו את הרגל, משפחות לא מחזירות חובות על משכנתאות, ערך הבתים יורד בעקביות. כל זה ועוד קיים שנים (!) ואינם תופעה חדשה בכלכלה האמריקאי. מתי נזכרו  המנהיגים בארה"ב "לטפל" בבעיה? כאשר פרץ המשבר בשיא עוצמתו. למה לא הורידו את הריבית הרבה לפני המשבר? הרי במשך שנים שוק הנדל"ן קורס, מה צריך יותר מזה? קטסטרופה.
עכשיו, המנהיגים פועלים למתן את המשבר הנוכחי תוך כדי התעלמות מהמשבר הבא (!) והוא האינפלציה. בעוד מספר חודשים ידברו על התפרצות אינפלציונית ויתעוררו ציפיות להעלאות ריבית והשווקים יעברו זעזוע רציני, הזעזוע יתגבר במיוחד אם שווקי המניות, האמריקאי והארופאי לא יפרצו לשיאים חדשים בחודש הקרוב. הגורמים להתנהגות של המנהיגים דיי מובנת, בסה"כ מדובר בבני אדם, אומנם בעלי יכולות גבוהות אך עדיין בני אדם. המנגנון הפנימי אצלנו מטפל רק במשברים והמדיניות משתנה רק כאשר היא כופה  את עצמה על מקבלי ההחלטות. עד למשבר המדינות היא "יהיה בסדר". בפרוץ המשבר המדיניות מתחלפת וגורמת לפאניקה ולאחר מכן חלה רגיעה מסוימת עד למשבר הבא אשר יטופל כמו בקודמו באיחור משמעותי לטובת הכלכלה ולטובת האזרח הקטן.
מאקרו כלכלה
בשבוע שעבר פורסם נתון המעודכן לצמיחה ברבעון השלישי של 2007. הנתון המקורי היה 3.9% צמיחה רבעונית במונחים שנתיים. הנתון עודכן ל- 4.9% בהתאם לצפיות השוק. מישהו אמר מיתון? איפה בדיוק? נתוני האינפלציה לחודש אוקטובר הסתכמו בהתאם לציפיות השוק ולתחזית הפד.שוק התעסוקה נשאר חזק כאשר הנתון לתביעות לדמי אבטלה פורסם בהתאם לצפיות השוק.נתוני המאקרו מאשרים, אין מיתון. בתאריך ה- 11.12.07 יפורסם שיעור הריבית החדש, הצפיות הן להורדה של 0.25% נוספים ל- 4.25%. אחרי ההורדה הצפי הוא - ירידות. במידה ולא תחול הורדת ריבית הצפי הוא - ירידות חריפות. הורדה של 0.5% לדעתי לא ראלית אבל אפשרית.
ניתוח שוק האג"ח
מניתוח שוק האג"ח עולה תמונה חיובית. הכסף יוצא ממניות לטובת אפיקים סולידים וע"י כך שוק המניות מתכונן לסיבוב עליות נוסף. שוק האג"ח למעשה תומך בהמשך המגמה העולה בשוק המניות.המסקנה לא השתנתה בחודש האחרון וזה חיובי לא רק לשוק המניות אלא לדולר האמריקאי ולכלכלה האמריקאית.
ניתוח שוק המניות
המדדים איחדו כוחות אך הפעם לכיוון העולה. סקטור הפיננסים התאושש יפה מאוד וכמו כן סקטור האנרגיה. שני הסקטורים עזרו ל-  500 S&P לתקן בצורה מרשימה את הגל היורד.המדדים כולם עדיין נסחרים מתחת לשיא הקודם ועדיין לא ביצעו HL. הצפי של הלונגיסטים הוא תיקון של יומייים, שלושה ומשם חוזרים לעלות - HL. השורטיסטים נכנסים לשורטים ומאמינים כי לא יהיה HL אלא שבירה של רמות התמיכה שהן המעוז האחרון של הקונים.
ניתוח שוק האופציות
הסטיות בשוק האופציות עלו משמעותית לאחר הראלי האחרון. שוק האופציות חוזה שהמדדים יבצעו תיקון למטה ושוק האופציות כבר מוכן לתיקון הזה. למעשה התיקון הוא לגיטימי לחלוטין. שוק האופציות שלילי.
ניתוח שוק הסחורות
מחירי הסחורות בעיצומו של תיקון אשר מתחילתו היה אגרסיבי ומהיר, מה שגרם לשוק המניות להשלים עוד מהלך יורד משמעותי. נכון להיום שוק הסחורות נמצא בתיקון יורד לאחר הפאניקה מהשבועיים האחרונים. החולשה במחירי הסחורות ובמיוחד במחיר הזהב משקפת או מצביעה על התמתנות המשבר הפיננסי בארה"ב בזכות הציפיות להורדות ריבית נוספות. כמו כן, חולשתם של מחירי הסחורות מאפשרים לדולר להתרומם מעט שכן מחירי הסחורות נקובים בדולרים והשווקים מאזנים את המחירים של הסחורות על ידי העלאת הערך הדולרי.
ניתוח שוק המטבעות
הריבית על הארו נשארה ללא שינוי. הארופאים בלחץ. הדולר עולה בזכות "תחושות" שהמשבר לקראת סיום בזכות הורדות הריבית הקרובות. אך המטבע עדיין נסחר במגמה יורדת ועם חידוש המסחר השבוע הצפי הוא, חזרה למגמה הראשית. הצפי הוא המשך ירידה בדולר עד להורדת הריבית.
!Trade Safe - תוכנית אימון אישית לסוחרים בניירות ערך.

מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר.
בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים
כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך.

לפרטים נוספים:
2199742 - 054

בברכה
אייל כרמי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב