דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול מונע בחתולים 

מאת    [ 10/01/2012 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2433 פעמים ]

מרובעת- חיסון נגד 4 מחלות- חתלתלת, קליצי וירוס, רינוטרכאיטיס וכלמידיה. החיסון ניתן לגורים בגיל 8-9 שבועות ושוב לאחר 4 שבועות. ולאחר מכן בחתולים בוגרים כל שנה. כל המחלות האלה נפוצות בחתולים בעיקר גורים אבל גם בוגרים אינם מחוסנים. חשוב להדגיש שגם חתולים שאינם יוצאים החוצה ואינם באים במגע עם חתולי רחוב יכולים להדבק בחלק המחלות שכן המחלות ניתנים גם להעברה ע"י חפצים נגועים כלומר סוליות הנעליים שלכם לדוגמא יכולים להוות מקור הדבקה לחתול שלכם.

חתלתלת- מחלה ויראלית קשה מאוד וקטלנית. ההדבקה בעיקר דרך רוק (מגע או נשיכה) ויכולה לעבור גם דרך חפצים נגועים. לאחר ההדבקה הוירוס מתרבה ברקמות לימפה שונות בגוף ולאחר מכן במח העצם ואיברים נוספים ופוגעה בעיקר גם בכבד, טחול ומעיים אבל איברים אחרים גם יכולים להפגעה. המחלה גורמת להרס של מח עצם ובכך גורם לאנמיה וירידה בכדוריות דם לבנות וטסיות. סימני המחלה נוספים של הקאות, שלשולים, ירידה בתאבון ובמשקל, התיבשות, חום, כיבים בפה וימנים נוספים, תלוי באיבר הנפגע. לרוב חתול שפיתח סימנים קשים והסתבכויות  אינו שורד והמוות מופיע זמן קצר לאחר הסימנים. חתול שמצבו לא הדרדר תוך מספר ימים כנראה ישרוד. לרוב השורדים יבריאו לחלוטין  אך ייתכן מצב של נשאות ואז ייתכן נשא בריא או נשא שיחזור להיות חולה, החיסון יכול למנוע את החזרתיות של המחלה בנשא. הטיפול בעיקר טיפול תומך של נוזלים ואלקטרוליטים, תזונה ואנטיביוטיקה למניעת התפתחות זיהומים משניים.

קליצי וירוס- מחלה ויראלית של דרכי הנשימה העליונות המועבר דרך האויר מגע וחפצים נגועים. אחד מגורמי "שפעת חתולים" הסימנים הם חוסר תאבון, חום, ירידה במשקל, דימוע ודלקות עיניים, נזלת, התעטשות, שיעול, כיבים בפה, חניכיים ולשון או מקמות אחרים בגוף. לעיתים קיים דלקת פרקים ללא סימנים נוספים. לעיתים רחוקות קיים גם פגיעה בכבד או כליה או דימומים פנימיים. פרט לגורים מאוד צעירים, לרוב המחלה אינה מסוכנת ועוברת מעצמה אבל הסכנה העיקרית היא סיבוך עם גורמים בקטריאלים הגורמים לדלקת ריאות, סיבוך עם הרפס או פגיעת איברים. הטיפול בעיקר תומך, נוזלים, תזונה, אנטיביוטיקה וטיפול בעיניים.

רינוטרכאיטיס- גורם נוסף ש לשפעת חתולים, כתוצאה מוירוס ההרפס. הדבקה, הסימנים, הסיבוכים והטיפול דומים לקליצי אך לרוב חמור יותר.

כלמידיה- מחלה חיידקית הפוגעת בעיקר בעיניים הגורמת לדקות עיניים עם הפרשות מוגלתיות ויכול לגרום גם לבעיות נשימה קלות. ההדבקה דרך מגע עם הפרשות, לעיתים נדירות המחלה יכולה להדביק בני אדם. המחלה ,בהיותה בקטריאלית ניתנת לטיפול באנטיביוטיקה. הטיפול ממושך וארוך טווח של 3-6 שבועות.

הערה: שלושת המחלות הנ"ל, בעיקר הרפס, יכולים לגרום לנזק כרוני ובלתי הפיך בעיניים וזאת הסיבה שקיימים כל כך הרבה חתולים עיוורים. כמו כן בעיות כרוניות בדרכי נשימה עליונות, וגם עלולים להיות נשאים של המחלה לאורך החיים ויכולים להדביק אחרים.

תולעי מעיים

התולעים מועברים ע"י פרעושים. אצל גורים התולעים יכולים להיות מזיקים ולגרום לאנמיה, תת תזונה, רזון וחוסר התפתחות. אצל חתולים בוגרים הם אינם מזיקים לרוב אך גורמים לחוסר נוחות רבה ויכולים לעיתים לעבור לבני אדם (כאשר שטיפת ידיים פשוטה תמנע את ההדבקה). התולעים הנפוצות ביותר מזכירים גרגירי סומסום וישנם תולעים פחות נפוצים הנראים כמו חוט עבה ומסולסל לעיתים. גם אם אינכם רואים את התולעים זה אינו אומר שהם אינם קיימים. מומלץ לטפל כטיפול מונע פעם בחצי שנה ואם הם נראים יש לחזור על הטיפול כעבור 10 ימים, וכמו כן לטפל בפרעושים כל חודש.

אימוץ חתול זה דבר מבורך, אך יש לזכור שזה מחויבות ארוכת טווח, 17 שנים או יותר, וצריך לקחת בחשבון את כל ההוצאות וההתחיבות. להחזיק חתול זאת השקעה של כסף וזמן, והקפדה על החיסונים זה רק חלק מזה. אנא חישבו היטב האם זה משהו שאתם רוצים ויכולים לעמוד בו לטווח ארוך.

וטרינרית ניידת באזור המרכז. ביקורי בית במחירי מרפאה www.mobilevet.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב