דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה כדאי להשקיע בבולגריה? 

מאת    [ 09/01/2012 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 3055 פעמים ]

למה כדאי להשקיע בבולגריה?

יש הרבה סיבות מדוע כדאי להשקיע בבולגריה, בגלל המס הנמוך, בגלל תוכניות עידוד של האיחוד ועוד. אבל מה עם המשבר? לא מפחיד לשים כסף במדינה "שכוחת אל" או "נחשלת" בזמן משבר עולמי? אז זהו, שלא. בולגריה צומחת. היצוא גדל, הגרעון קטן... בולגריה היא למעשה סמל ליציבות פיננסית בכל אירופה ויש אוסף של עובדות שמראות שמשקיעים יכולים ונותנים אמון בכלכלה הבולגרית.

הבנקים בבולגריה מראים רווחיות

זו השנה השניה מאז פרוץ המשבר שהבנקים הבולגריים רושמים רווחים. במשך תשעת החודשים הראשונים של 2011, הראו הבנקים רווח של 484.5 מליון לבה, המייצגים צמיחה שנתית של 1.7%.

עפ"י הבנק הלאומי הבולגרי גדלו הנכסים של הבנקים ב-2% במהלך הרבעון השלישי של 2011 והגיעו לכ- 76.5 מיליארד לבה, הנתמכים בגידול ניכר של הון הליבה והנכסים הנזילים. בסוף ספטמבר 2011, יחס הלימות ההון הכולל היה 17.75% ויחס ההלימות של tier one היה 15.64%.

הבנקים בגוש האירו עדיין צריכים לגייס כספים נוספים כדי להגיע ליחס הלימות של 9% ב- tier one. בבולגריה, שם 6% הוא היחס המינימלי עפ"י החוק, המליץ הבנק המרכזי כבר בשנת 2008 כי המלווים המקומיים ישמרו על יחס של 10%.

עוד על הגידול בפיקדונות של משקי הבית, על פקדונות חברות ומצב ההלוואות, במאמר המלא כאן.

שומרים על יציבות

"הכללים החדשים על הבנקים הכרחיים כדי ליצור קיר מגן. בבולגריה כבר יש דרישות מחמירות בנוגע להלימות ההון, לכן משקיעים יכולים לתת אמון במערכת הבנקאות והכלכלה בבולגריה", כך אומר חבר הפרלמנט האירופי אנדריי קובצ'ב, בראיון בלעדי לעיתון Novinite.com. לדבריו חשוב שהבנקים יגייסו הון מספיק על מנת לשמור על היציבות הפיננסית ובאותו זמן לשמור על היקף ההלוואות שלהם.

לראיון המלא עם אנדריי קובצ'ב, חבר הפרלמנט האירופי "משקיעים יכולים לסמוך על מערכת הבנקאות הבוגלרית"

http://www.novinite.com/view_news.php?id=133781

והחיזוקים באים גם מבחוץ...

דו"ח כלכלי של הבנק העולמי משבח את בולגריה ומדינות נוספות, על העמידות שהיא מפגינה ועל הפחתה בגרעון השנתי שלה בעת המשבר.

גם סוכנות מודי'ס העלתה את דרוג החוב הממשלתי של בולגריה מ-Baa3 ל-Baa2 עם תחזית עתידית יציבה. על פי ההודעה, שנחתמה על ידי קריסטין לינדו, סגנית נשיא בכירה, העלאת הדרוג משקפת את המשמעת הפיסקלית המתמשכת ואת יציבות המערכת הפיננסית הבולגרית בתנאים המורכבים באזור.

MKB Unionbank צופה כי כלכלת בולגריה תשתפר במהלך 2012, כי הגידול בתמ"ג יעלה מ-2.3 ל-3%, אחוז האינפלציה ירד מ-4 ל-3.5% וכי השקעות זרות ישירות צפויות לעלות ב-2.4%. גם סוכנות Standard & Poor צופה צמיחה חיובית ויציבות.

ועוד, איסבנק הטורקי רואה בבולגריה פוטנציאל צמיחה גדול לכן פתח סניף בסופיה ביולי 2011 שייתן שירותי בנקאות קמעונאית ומסחרית. לדברי מנכ"ל הבנק עדנאן באלי, בולגריה היא אחת המדינות האטרקטיביות ביותר להשקעות, כאשר שווקי המפתח הם מזרח אירופה ואזור הבלקן. הבנק יתמקד בהלוואות לחברות טורקיות, בולגריות ושאר חברות אירופאיות הפועלות בבולגריה בעיקר בתחומי האנרגיה, התיירות והבנייה. "אנחנו מוכנים לבחון כל השקעה ולספק כספים אם היא רווחית", אמר. סה"כ הבנק מתוכנן להשקיע סך 1 מיליארד דולר בבולגריה, כאשר 450 מליון דולר כבר הושקעו בתחום ייצור הזכוכית.

גם סין משקיעה בבולגריה בלי סוף: מקימה פארק הי-טק, מייצרת מכוניות חשמליות, מקימה תשתיות ועוד, כל זאת כדי להפוך את בולגריה למרכז מעבר סחורות בין האיחוד האירופי לכלכלות מזרח אסיה. אולי יש בכך כדי להקטין את התלות של בולגריה ביצוא למדינות אירופה אשר כח הקניה שלהן עשוי לרדת. אולי זה עוד מוקדם...

ברברה פז


HGS GROUP השקעות נדל"ן בבולגריה


www.hgsgroup.co.il


050-7235981




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב