דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות הזמרת: רוחמה רז 

מאת    [ 07/01/2012 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 3122 פעמים ]

רוחמה רז נולדה כרוחמה זרגרי,גדלה והתחנכה בירושלים ולמדה בבית ספר ממלכתי דתי.את שם משפחתה שינתה ל-רז עם קבלתה ללהקה צבאית.

בתחילת דרכה בצבא שירתה בצוות הווי פיקוד מרכז ובין קטעי הסולו שלה בצוות, בלטו השירים "אי שם בבקעה",ההר הירוק" ו - "ערב קיץ ויונים" שהלחין מוני אמריליו.

כעבור זמן מה, עברה לצוות הווי צנחנים שם היה להיטה הגדול כסולנית - "בארץ אהבתי השקד פורח" למילים של ל.גולדברג וללחן של מוני אמריליו. השיר הזה, מהווה עד היום את "כרטיס הביקור" של הזמרת.

 בראש השנה תשס"ח, זכתה בפרס על שם -אהוד מנור, מטעם אמ"י על אלבומה האחרון "פיסת שמיים" ועל תרומתה לזמר העברי בכלל. עם שחרורה מהצבא,לקחה חלק בפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ז אשר בו זכתה במקום הראשון עם השיר - "רקפת" ללחן של מוני אמריליו ולמילותיה של תלמה אליגון.

בשנת 1978, השתתפה בפסטיבל שירי הילדים עם השיר - "יערית".

בשנת 1979 התחתנה עם חבר קיבוץ גלאון ועברה לגור בקיבוץ שם נולדו לה שתי בנות ומאז אותה תקופה, המעיטה בפעילות מוזיקלית לטובת גידולן.

רוחמה חזרה להופיע באמצע שנות השמונים והקליטה את אלבומה - "חדשה בעיר" שיצא לאור בשנת - 1988.

 בשנת 2003, יצא אלבומה - "אתה יקר לי" משירי רחל שפירא, אשר התקבל בהתלהבות וזכה לביקורת חמה ביותר. ובשנת 2004, זכתה במקום השני בפסטיבל הלאדינו אשר התקיים במסגרת פסטיבל ישראל עם שיר - "הכלה" (LA NOVIA).

 בשנת 2007 השתתפה רוחמה בהקלטת השיר - "רוח האדם" למילים ולחן של סי היימן וסיני מיתקי. שיר המשולב עם אומנים רבים ואשר מטרתו הייתה- הגברת המודעות לשיקום נפגעי נפש - דרך עמותת אנוש.

בחנוכה של אותה שנה, השתתפה בפסטיבל שירי הילדים -"ילד פלא" בו זכתה במקום השלישי עם השיר - "אוספת בי ימים" למילים של נורית בת שחר וללחן של ליאור דטאוקר.

 רוחמה רז, מזוהה ביותר עם עיר הולדתה ירושלים ורבים מהשירים ששרה, מוקדשים לעירה כאשר, הבולטים ביניהם - "לכל אחד ירושלים" ו-" פירות חמישה עשר". היא מתאפיינת בסגנון שירים שניתן להגדירם כ- "שירי ארץ ישראל היפה והטובה".

בשנת 2011, השתתפה בתכנית המציאות של - "היכל התהילה" והייתה הזמרת היחידה שהעפילה לשלב הגמר בתכנית ולבסוף זכתה במקום השלישי.

רוחמה רז, הוזמנה לשמש כחלק מהוועדה הפדגוגית בתכנית המרגשת והמצליחה - "בית ספר למוזיקה" לכישרונות צעירים (מאוד) במסגרת זו, שמענו בחירה של שני שירים מוכרים,יפים וידועים אשר בעבר ביצעה הזמרת  והכוונה ל- "חלומות" ו-" בארץ אהבתי".

נשואה ליגאל וכאמור, להם שתי בנות. יש לה אח בשם דוד, שחזר בתשובה, אחות בשם -גילה ואחות מנוחה בשם-מרים, שנהרגה בפיגוע האוטובוס בקו 405 ולזכרה נכתב שירה של רז - "כחכות רחל".

כיום, מתגוררת רוחמה עם משפחתה בעיר  רעננה.

בברכה

מוטי דביר מ-"צמד הווי ובידור"

  http://www.havayvebidur.com

מוטי דביר-בוגר בית ספר למשחק בהנהלת ניסן נתיב, בוגר בית ספר להנחיית מורים ומדריכים לתיאטרון/דרמה.במאי/שחקן/זמר עם ניסיון רב שנים.מנחה ערבי זמר ומשמש כצלע מתוך "צמד הווי ובידור" ב - שירה בציבור.  http://www.havayvebidur.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב