דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשמוח בשמחת בר המצווה 

מאת    [ 06/01/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2734 פעמים ]

לשמוח בשמחת בר המצווה

בר המצווה זהו אחד מטקסי החיים החשובים ביותר על פי המסורת היהודית וכמו תרבויות רבות, גם אצלנו בגיל תחילת הבגרות מקיימים טקס בר מצווה שבו עולה הנער לתורה והופך להית גבר ככל הגברים בקהילה, לפחות מבחינת ההלכה. טקס בר מצווה נחגג בכל עדה באופן מעט שונה אך מה שחשוב הוא החיבור של הנער למסורת והקריאה בתורה זה מה שחשוב. לא כל הנערים מכירים בחשיבות המסורת וכמובן בחשיבות הטקס, אך מאורע נלווה לכך זוהי מסיבה שעורכים ההורים לחתן המשחה ומוזמנים אליו גם בני המשפחה וגם החברים.

כל אחד מבני המשפחה והחברים צריך להביא לחתן השמחה ברכה לבר המצווה ולא מדובר רק על ברכה כתובה, שהרי ברכה לבר המצווה יכולה להיות גם ברכה שבעל פה. האירוע עצמו הוא אירוע מאוד גדול וססגוני וזהו כמובן האירוע הגדול ביותר שיהיה לו עד טקס החתונה שיתקיים עד מספר שנים ואז יתווסף לו טקס חיים משמעותי נוסף. בינתיים יכול הנער ליהנות מכל בני המשפחה והחברים שחולקים לו ברכות וכמובן חולקים גם ברכות להורים המאושרים ולבני המשפחה ולא אחת המתנות הן מרכז האירוע. מסיבת בר המצווה המקובלת היום גם מעלה את חתן השמחה להקריא ברכת בר מצווה לאוזני כל המוזמנים ואותה ברכת בר מצווה חייבת להיות ייחודית ומיוחדת, מוקדשת לכולם ומברכת את כל קהל המוזמנים שהגיעו וגם את אלה שלא יכלו להגיע. ברכות לבר מצווה גם מגיעות מצד בני המשפחה והחברים ועל פי הנורמות המקובלות של טקסי בר המצווה , מדליקים נרות וכל נר מיוצג על ידי קרובים כאלה ואחרים של חתן השמחה. כל נר מביא עימו ברכה אחרת וכך מתווספות להן ברכות בר מצווה רבות המתועדות במצלמה ונשמרות לאורך שנים.

כל חתן שמחה לא תמיד יכול להעריך את הטקס בזמן אמת, משום שהראש לא תמיד נמצא שם, אלא המחשבות מפליגות למחוזות אחרים ורק כאשר אנו מתבגרים פתאום נופל האסימון על הטקס המשמעותי, על ההתכנסות של כל בני המשפחה וכל החברים שהיו אז באותה התקופה ולפעמים יש מי שעושים עם עצמם חשבון נפש ביום שבו הם צופים שוב בסרט המסיבה של בא המצווה שלהם ומגלים עם מי הם שמרו על קשר ועם מי לא, מי מבני המשפחה עדיין בחיים ומי כבר איננו איתם. בר המצווה זוהי נקודה בזמן שבאמצעותה ניתן להשוות ולראות את ההמשך.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב