דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות היא כמו משחק כיסאות מוזיקלי - כל אחד מבני הזוג חייב להיות במקום הנכון 

מאת    [ 05/01/2012 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2537 פעמים ]

זוגיות היא כמו משחק כיסאות מוזיקלי - כל אחד מבני הזוג חייב להיות במקום הנכון 

 

 

אנשים שאינם נמצאים במקום הנכון - יוצרים סבל וגורמים לסבל

 

מרבית הבעיות הזוגיות והמשפחתיות מתחילות מכך שחלק מבני המשפחה אינם נמצאים במקום הנכון בשבילם. ברגע שכמה בני משפחה אינם נמצאים במקום הנכון (למשל, הילד לא נמצא במסגרת הנכונה לו, האישה אינה מוצאת את עצמה בקריירה, הבעל אינו מוצא את מקומו הנכון במשפחה) - יווצרו המון בעיות בתוך התא הזוגי והמשפחתי.

 

ברגע שמישהו לא נמצא במקום הנכון - מתחיל הסבל, הבלאגן, המאבקים, הויכוחים. משהו לא עובד נכון כי מישהו מבני הזוג או מבני המשפחה פשוט לא נמצא במקומו הנכון. 

 

 

 

כל אחד חייב למצוא את המקום הנכון בשבילו

 

כדי ש"מכונת החיים" תפעל היטב כל אחד מ"הברגים" חייב להיות במקום הנכון והמתאים לו. זוגות עם המון בעיות הם זוגות שלא הצליחו להגדיר ולתאר את המקום הנכון עבורם.

 

בדרך כלל, אחד מהם או שניהם אינם ממוקמים נכון. הגישה שלהם אינה נכונה. המיקום שלהם בחיים הוא מוטעה. השקפת העולם שלהם מעוותת. וכתוצאה מכך שהם אינם מסונכרנים נכון עם החיים ועם עצמם - הם סובלים, גורמים לסבל, יוצרים סבל ונאבקים.  

 

 

 

לייצר זהות אישית מגובשת

 

כדי למצוא את המקום הנכון צריך תחילה להגדיר ולייצר זהות ברורה ומגובשת. מה אני אוהב, מה אני שונא, במה אני טוב ובמה אני גרוע, מה עושה לי טוב ומה מוריד אותי, מה אני זקוק ומה אינני זקוק לו.

 

הגדרה של זהות אישית מגובשת דומה למפת דרכים שבאמצעותה ניתן לכוון את האדם אל עבר "המקום הנכון ביותר" עבורו. ברגע שתהליך כזה עובר על אחד מבני הזוג - כבר יש שיפור. ברגע ששני בני הזוג עוברים תהליך כזה - השיפור הוא משמעותי. ברגע שכל בני המשפחה ממוקמים נכון - השינוי הוא כבר דרמטי. 

 

 

 

לשווק את הזהות הזו החוצה

 

לעיתים קרובות, כדי לייצר זהות מוגדרת ומגובשת יש לדעת גם לשווק אותה ולהסביר אותה לסביבה ולבני הזוג. אנשים רבים חוששים להיות מי שהם, משום שהם אינם יודעים כיצד לשווק את עצמם, כיצד להסביר את עצמם או כיצד לעמוד על שלהם.

 

בגלל שהם חוששים מתגובות הסביבה ובני הזוג הם אינם מעיזים להגדיר את עצמם בצורה נכונה ולשווק את עצמם בצורה נחושה, וכתוצאה מכך הם נותרים במקום הלא נכון, במקום שגורם ומייצר סבל עבורם ועבור הסביבה שלהם.

 

 

וטיפ לסיום: כשכל בורג נמצא במקום הנכון - המכונה עובדת בצורה הרמונית ומשומנת. כשהברגים אינם ממוקמים נכון - המכונה חורקת ולעיתים אפילו נתקעת.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב