דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם מניות טבע ולאומי ימשיכו לעלות? 

מאת    [ 05/01/2012 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2044 פעמים ]

האם פרישה פתאומית של מנכ"ל מוערך היא סיבה לשינויים בערך המניה? ההיגיון אומר שכן. מנכ"ל או מנכ"לית מוצלחים, שהובילו את החברה להישגים עסקיים ושבמשמרת שלהם רשמה המנייה עליות, הם נכס שלא יסולא בפז עבור כל חברה, ועזיבה של מנכ"ל או מנכ"לית שכאלו יכולה לעורר חששות לא מעטים בקרב המשקיעים.

מספיק רק לזכור את הסאגה ארוכת השנים של משקיעי ענקית המחשבים אפל, ששלחו את המניה לתנודות חריפות בכל פעם שרק נפוצו שמועות על מצבו הבריאותי של המנכ"ל והמייסד סטיב ג'ובס, אשר בסופו של דבר נפטר מסרטן באוקטובר האחרון. כיצד, אם כן, ההודעות על פרישתם הצפויה של גליה מאור ושלמה ינאי לא שלחו את מניות לאומי וטבע לירידות?

לפני שננסה לעזור לכם, הסוחרים, לענות על השאלה, חייבים להתחיל קודם כל מהנתונים: והנתונים מעידים כי מאז הודעות הפרישה הכמעט סימולטניות, רושמות שתי המניות עליות. מניית לאומי הספיקה להגיב לפרישת מאור עוד ביום ראשון, בשעת המסחר האחרונה, והיא נעלה את אותו היום עם עלייה של 2.2%. ביום שני, יום המסחר המלא הראשון לאחר שתי הודעות הפרישה המפתיעות, הוסיפה לאומי עוד לערכה, בעוד טבע מזנקת 3.3%. ואמש בת"א, המשיכו שתי המגמות באותה המגמה, כשלאומי מתחזקת ב-2% וטבע מסתפקת ב-0.1% נוספים. ניתן לרכוש אופציות דיגיטליות על לאומי וטבע באתר איזיטרייד.

מניית טבע הדואלית לא נעצרה בת"א בדרכה כלפי מעלה: הלילה בוול-סטריט, ביום המסחר הראשון של בורסות ארה"ב לשנת 2012, ננעלה מניית טבע בקפיצה מרשימה של לא פחות מ-6.8%. הזינוק אמש בוול-סטריט היה גדול עוד יותר מן העליות המצטברות בת"א בימים בהם שאר העולם שהה בחופשה לרגל השנה האזרחית החדשה, וטבע חוזרת הבוקר לת"א עם פער ארביטראז' חיובי של 2.5%, כלומר הנעילה אמש בוול-סטריט הייתה גבוהה ב-2.5% מהנעילה בת"א, שעות ספורות קודם לכן.

איך זה קורה? ראשית כל, צריך לזכור את הקונטקסט. הימים האחרונים מאז המעבר לשנת 2012 היו ימים טובים לשוק ההון. ת"א ראתה עד כה רק ימים של עליות בשנה האזרחית החדשה, וגם אמש בוול-סטריט ראינו פתיחה מרשימה של 2012, עם עלייה של 1.7% במדד הנאסד"ק, שמניית טבע כלולה בו. אירופה ננעלה אמש אף היא בעליות שערים, ככה שנמשכת הרוח הגבית הירוקה הנושבת בעורפו של שוק ההון בכלל ומניות טבע ולאומי בתוכו. גם באתרי מסחר אונליין עקבו בוחרים יומיים אחרי המתרחש בשוק ההון.

שנית, מדובר בהערכות בשוק ההון לגבי היציבות בשתי החברות, והיכולת שלהן לבצע מעבר חלק לידי המנהל הבא. בחברת טבע כבר מיהרו לנקוב בשם המחליף ? ד"ר ג'רמי לוין,  לשעבר בכיר בחברת התרופות בריסטול מאיירס, ובעל ניסיון של יותר מ-25 שנה בתעשיית התרופות העולמית, בעיקר בתחום התרופות המקוריות שמהווה מנוע צמיחה עבור טבע. בבנק לאומי עוד צפוי לנו "מאבק ירושה", אך האנליסטים המכסים את המניה כבר התבטאו והפגינו ביטחון כי בכל מקרה לא צפויים זעזועים בבנק שהפך בשנים האחרונות לגדול במדינה.

האם קיימות גם סיבות נוספות לעליות במניות המדוברות? לפחות במקרה של שלמה ינאי, התשובה היא חיובית.

אף שמדובר במנכ"ל מוערך, שמאז שהגיע לעמדת המנכ"ל הוביל את החברה להגדיל את הכנסותיה מ-8.4 מיליארד דולר בשנה לכדי למעלה מ-20 מיליארד דולר שצפויים להירשם השנה, בשוק ההון התרבו בשנה האחרונה קולות של ביקורת כלפי ינאי. כזכור, במארס 2010 הגיעה מניית טבע לשיא כל הזמנים, במחיר של כמעט 64 דולר למניה ? זה קרה במשמרת של ינאי, אך המשקיעים כידוע שופטים רק לפי הביצועים האחרונים, ומאז אותו שיא מחקה מניית טבע את רוב העליות, וזה זמן רב שהיא מדשדשת באזור ה-50 דולר למניה. המשקיעים המגיבים בהתלהבות למינויו של ד"ר לוין, מקווים בוודאי כי הוא יצליח להחזיר את המניה למגמת העלייה.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב