מי ספק התקשורת האמיתי שלך ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מי ספק התקשורת האמיתי שלך ? 

מאת    [ 29/11/2007 ]
מילים במאמר: 548   [ נצפה 2839 פעמים ]

 
 



כשניגשים לנתח את מכלול הוצאות התקשורת של ארגונים עסקיים מבחינים מייד, שיש לבחון הסכמים שונים רבים ובמקרים רבים גם שני ספקים שונים או יותר באותו תחום פעילות: מפ"א (מפעיל פנים ארצי), תמסורת, סלולר, נס"ר (נקודת סיום רשת) ומרכזיות, אינטרנט, רשת תקשורת מחשבים ותקשורת בינלאומית.



במחקר שנערך ע"י מחלקת בקרת עלויות תקשורת באגינקס נמצא, שבמרבית הארגונים העסקיים בישראל פועלים כ- 6-7 ספקיות תקשורת שונות.



גם בתוך הארגון, נופלת האחריות לניהול ההתקשרות ובקרה שוטפת מול ספקיות התקשורת על יחידות שונות בו כמו רכש, לוגיסטיקה, מערכות מידע, תקשורת וכספים.



אין ספק, שהתקשרות נפרדת לתחום תקשורת קווית, תקשורת סלולרית, תקשורת מחשבים, אינטרנט ותקשורת בינלאומית, כפי שקורה כיום במרבית הארגונים, לא משפרת את השירות, הניהול, הבקרה והתפעול השוטף מול הספקים השונים. בוודאי ששיטה זו לא מוזילה את עלויות התקשורת. השאלה הגדולה נשארה פתוחה: מי ספק התקשורת שלך? בעיה זו נעשית אקוטית כשיש תקלה בתקשורת, למשל בין 2 סניפים, כאשר כל ספק תקשורת טוען, שהתקלה מצויה בחצרו של האחר.



במגזר העסקים הקטנים והבינוניים (SOHO, SMB), רואים בבירור את המגמה לכיוון מתן שירותי תקשורת כוללים. זאת, לאור ההצלחה היחסית של חברות כמו נטוויז'ן-013- ברק, סמייל-012-לעסקים, תדיראן-טלקום, בזק בינלאומי ועוד, בחדירה למגזר זה עם שירותים של One Stop Shop.



במהלך השנים 2008 ו- 2009 תתרחב מגמה זו למגזר העסקים הבינוניים והגדולים (SME, Enterprises), עם הסרת החסמים הרגולטורים ופתיחה מלאה של שוק התקשורת לתחרות (לאחר פרסום המלצות ועדת גרונאו). זאת, כמובן לאחר סיום תהליך המיזוגים והרכישות בשוק התקשורת הישראלי, שעוד צפויים להתרחש בשנים הקרובות.



גיבוש מספר מצומצם של קבוצות תקשורת מובילות בשוק התקשורת הישראלי יאפשר אספקת שירותי תקשורת כוללים גם לעסקים הגדולים. תהליך זה הינו חיובי, הן מבחינת ספקיות התקשורת המובילות בשוק והן מבחינת הארגונים העסקיים.



בהיבט של ספקיות התקשורת, היתרון ברור בכיוון של הכנסת מנועי צמיחה חדשים, שימור לקוחות והקטנת נטישה לקוחות, חיסכון בהוצאות התפעוליות, בהגדרת מנהל תיק לקוח (מת"ל) אחד מול הלקוח, למכלול שירותי התקשורת ובהיקפי תקשורת גדולים יותר.



מול ספקיות התקשורת ייהנו הארגונים העסקיים מהוזלה משמעותית בעלויות התקשורת, שיפור השירות, ריכוז הטיפול ע"י גורם אחד בארגון, ובשיפור מנגנוני הניהול והבקרה בעת מימוש חוזה/הסכם התקשורת מול ספקיות התקשורת.



כמובן, יש לגבש את חוזה ההתקשרות למתן "שירותי תקשורת כוללים" מול ספקיות התקשורת בזהירות הנדרשת, בסיוע מומחים בתחום. זאת, כדי לקזז את החיסרון העיקרי בתהליך זה המתבטא בחשש המוצדק של הכנסת כל "הביצים" לסל אחד. הכנת מסמכי מכרז להסכם/חוזה מסגרת למתן שירותי תקשורת כוללים הנו תהליך מורכב ביותר הדורש ידע מולטידיסיפלינארי במגוון רחב של תחומי תקשורת ומחשוב, הגדרות רמות שירות SLA - Service Level Agreement עם קנסות על אי עמידה בדרישות, כולל שימוש בכלים ממוחשבים לניתוח ואופטימיזציה של תוכניות התמחור השונות, לצורך בדיקת הצעות הספקים בפרק הכלכלי.



מניסיוננו, בתהליכים דומים שבצענו בארגונים עסקיים גדולים, ניתן להוזיל את הוצאות התקשורת בשיעור ממוצע של כ - 30% מסך ההוצאות הנוכחיות של הארגון, מול העלויות בהתקשרות נפרדת עם מספר רב של ספקיות תקשורת.



המהפכה המתרחשת בשוק התקשורת כוללת כמה מרכיבים שמתפתחים במקביל: טשטוש הקו המבדיל בין תקשורת למחשוב, ניידות המספרים, יצירת גופי תקשורת גדולים, שדרוגים טכנולוגיים בעיקר לעולם שירותי IP, יכולת יצירת תקשורת קווית, סלולרית ואלחוטית במגוון שיטות, יכולת עבודה מרחוק, הצורך במערכות הגנה, המשכיות עסקית ושרידות. אין צורך להוסיף על "ערפל קרב" זה את הסוגיה של קבלת שירותי תקשורת מכמה ספקים בו זמנית במקביל. כשספקי התקשורת מספקים ללקוחותיהם SLA, ובמקביל ניתן לעבור בין ספקים יותר בקלות, הכיוון שיש לבחון בעולם העסקי הוא: One Stop Shop.

למדנו מניסיוננו, שהיתרונות והחיסכון המשמעותי בסעיף ההוצאות של הארגון מצדיקים את עצמם.



חברת אגינקס בעלת ותק רב בשוק התקשורת של כ ? 20 שנה (הוקמה בשנת 1986) והנה מהמובילות בניהול הוצאות, הספקת שירותים מבוססי מידע וטכנולוגיה, לסיוע לארגונים לקבל החזרים ולהפחית תשלומים, ולהימנע מהוצאות מיותרות.
החברה מביאה חדשנות ותמורה לכל משימה עם צוות עובדים מיומן ומנוסה, יישומי טכנולוגיה מתקדמים (תוכנת תשו"ב ? תקשורת שליטה ובקרה) ומתודולוגיה מוכחת.
החברה מייעצת לחברות רבות כדוגמת משרדי ממשלה, בנקים, קופות חולים, גופי הביטחון, חברות תעשייה והייטק ביחס להוצאות הטלקום, החיסכון בהוצאות התקשורת והתהליכים הקשורים בהן.
לצפייה במאמרים מקצועיים נוספים באתר אגינקס או במדעון בנושא תקשורת לעסקים
המידע שאתה חייב לדעת מאחורי הקלעים
של עולם התקשורת לעסקים- "אגיניוז" !
http://www.aginix.co.il
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב