דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי ספק התקשורת האמיתי שלך ? 

מאת    [ 29/11/2007 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 3363 פעמים ]




כשניגשים לנתח את מכלול הוצאות התקשורת של ארגונים עסקיים מבחינים מייד, שיש לבחון הסכמים שונים רבים ובמקרים רבים גם שני ספקים שונים או יותר באותו תחום פעילות: מפ"א (מפעיל פנים ארצי), תמסורת, סלולר, נס"ר (נקודת סיום רשת) ומרכזיות, אינטרנט, רשת תקשורת מחשבים ותקשורת בינלאומית.



במחקר שנערך ע"י מחלקת בקרת עלויות תקשורת באגינקס נמצא, שבמרבית הארגונים העסקיים בישראל פועלים כ- 6-7 ספקיות תקשורת שונות.



גם בתוך הארגון, נופלת האחריות לניהול ההתקשרות ובקרה שוטפת מול ספקיות התקשורת על יחידות שונות בו כמו רכש, לוגיסטיקה, מערכות מידע, תקשורת וכספים.



אין ספק, שהתקשרות נפרדת לתחום תקשורת קווית, תקשורת סלולרית, תקשורת מחשבים, אינטרנט ותקשורת בינלאומית, כפי שקורה כיום במרבית הארגונים, לא משפרת את השירות, הניהול, הבקרה והתפעול השוטף מול הספקים השונים. בוודאי ששיטה זו לא מוזילה את עלויות התקשורת. השאלה הגדולה נשארה פתוחה: מי ספק התקשורת שלך? בעיה זו נעשית אקוטית כשיש תקלה בתקשורת, למשל בין 2 סניפים, כאשר כל ספק תקשורת טוען, שהתקלה מצויה בחצרו של האחר.



במגזר העסקים הקטנים והבינוניים (SOHO, SMB), רואים בבירור את המגמה לכיוון מתן שירותי תקשורת כוללים. זאת, לאור ההצלחה היחסית של חברות כמו נטוויז'ן-013- ברק, סמייל-012-לעסקים, תדיראן-טלקום, בזק בינלאומי ועוד, בחדירה למגזר זה עם שירותים של One Stop Shop.



במהלך השנים 2008 ו- 2009 תתרחב מגמה זו למגזר העסקים הבינוניים והגדולים (SME, Enterprises), עם הסרת החסמים הרגולטורים ופתיחה מלאה של שוק התקשורת לתחרות (לאחר פרסום המלצות ועדת גרונאו). זאת, כמובן לאחר סיום תהליך המיזוגים והרכישות בשוק התקשורת הישראלי, שעוד צפויים להתרחש בשנים הקרובות.



גיבוש מספר מצומצם של קבוצות תקשורת מובילות בשוק התקשורת הישראלי יאפשר אספקת שירותי תקשורת כוללים גם לעסקים הגדולים. תהליך זה הינו חיובי, הן מבחינת ספקיות התקשורת המובילות בשוק והן מבחינת הארגונים העסקיים.



בהיבט של ספקיות התקשורת, היתרון ברור בכיוון של הכנסת מנועי צמיחה חדשים, שימור לקוחות והקטנת נטישה לקוחות, חיסכון בהוצאות התפעוליות, בהגדרת מנהל תיק לקוח (מת"ל) אחד מול הלקוח, למכלול שירותי התקשורת ובהיקפי תקשורת גדולים יותר.



מול ספקיות התקשורת ייהנו הארגונים העסקיים מהוזלה משמעותית בעלויות התקשורת, שיפור השירות, ריכוז הטיפול ע"י גורם אחד בארגון, ובשיפור מנגנוני הניהול והבקרה בעת מימוש חוזה/הסכם התקשורת מול ספקיות התקשורת.



כמובן, יש לגבש את חוזה ההתקשרות למתן "שירותי תקשורת כוללים" מול ספקיות התקשורת בזהירות הנדרשת, בסיוע מומחים בתחום. זאת, כדי לקזז את החיסרון העיקרי בתהליך זה המתבטא בחשש המוצדק של הכנסת כל "הביצים" לסל אחד. הכנת מסמכי מכרז להסכם/חוזה מסגרת למתן שירותי תקשורת כוללים הנו תהליך מורכב ביותר הדורש ידע מולטידיסיפלינארי במגוון רחב של תחומי תקשורת ומחשוב, הגדרות רמות שירות SLA - Service Level Agreement עם קנסות על אי עמידה בדרישות, כולל שימוש בכלים ממוחשבים לניתוח ואופטימיזציה של תוכניות התמחור השונות, לצורך בדיקת הצעות הספקים בפרק הכלכלי.



מניסיוננו, בתהליכים דומים שבצענו בארגונים עסקיים גדולים, ניתן להוזיל את הוצאות התקשורת בשיעור ממוצע של כ - 30% מסך ההוצאות הנוכחיות של הארגון, מול העלויות בהתקשרות נפרדת עם מספר רב של ספקיות תקשורת.



המהפכה המתרחשת בשוק התקשורת כוללת כמה מרכיבים שמתפתחים במקביל: טשטוש הקו המבדיל בין תקשורת למחשוב, ניידות המספרים, יצירת גופי תקשורת גדולים, שדרוגים טכנולוגיים בעיקר לעולם שירותי IP, יכולת יצירת תקשורת קווית, סלולרית ואלחוטית במגוון שיטות, יכולת עבודה מרחוק, הצורך במערכות הגנה, המשכיות עסקית ושרידות. אין צורך להוסיף על "ערפל קרב" זה את הסוגיה של קבלת שירותי תקשורת מכמה ספקים בו זמנית במקביל. כשספקי התקשורת מספקים ללקוחותיהם SLA, ובמקביל ניתן לעבור בין ספקים יותר בקלות, הכיוון שיש לבחון בעולם העסקי הוא: One Stop Shop.

למדנו מניסיוננו, שהיתרונות והחיסכון המשמעותי בסעיף ההוצאות של הארגון מצדיקים את עצמם.



חברת אגינקס בעלת ותק רב בשוק התקשורת של כ ? 20 שנה (הוקמה בשנת 1986) והנה מהמובילות בניהול הוצאות, הספקת שירותים מבוססי מידע וטכנולוגיה, לסיוע לארגונים לקבל החזרים ולהפחית תשלומים, ולהימנע מהוצאות מיותרות.
החברה מביאה חדשנות ותמורה לכל משימה עם צוות עובדים מיומן ומנוסה, יישומי טכנולוגיה מתקדמים (תוכנת תשו"ב ? תקשורת שליטה ובקרה) ומתודולוגיה מוכחת.
החברה מייעצת לחברות רבות כדוגמת משרדי ממשלה, בנקים, קופות חולים, גופי הביטחון, חברות תעשייה והייטק ביחס להוצאות הטלקום, החיסכון בהוצאות התקשורת והתהליכים הקשורים בהן.
לצפייה במאמרים מקצועיים נוספים באתר אגינקס או במדעון בנושא תקשורת לעסקים
המידע שאתה חייב לדעת מאחורי הקלעים
של עולם התקשורת לעסקים- "אגיניוז" !
http://www.aginix.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב