דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרמיקה 

מאת    [ 29/12/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 3355 פעמים ]

החלטתם לרצף מחדש את הבית באריחי קרמיקה? אין צורך להסיר את המרצפות. היום ניתן להניח את הבלטות על הרצפה הישנה ובעצם להדביר קרמיקה או גרניט פורצלן. גם כאן צריך לשים לב ולדעת מה החסרונות.

קצת על ריצוף הבית

הריצוף הוא אחד החלקים החשובים ביותר בשיפוץ הבית. בישראל של השנים האחרונות מוצאים מגוון עצום של מוצרים קרמיים: פסיפס, שיש, קרמיקה גרניט פורצלן, ואפילו אבן טבעית אחרת, או פרקטים. אבל לא תמיד היה כך. הבלטות שהיו בשימוש בקום המדינה היו עשויות מלט לבן, סומסום וקוורץ. רק לפני עשר שנים החלו להגיע ארצה גל חדש של קרמיקה במטרה להכניס קצת צבע לעיצוב הפנים.

מהי הדבקת קרמיקה?

מושג ההדבקה נולד עם חדירתם לשוק של הגרניט פורצלן והקרמיקה. החומרים דקים ביחד למרצפות המוכרות ועוביים עד סנטימטר וחצי. מסיבה זו האם אידאליים להדברה על משטחים קיימים. היתרונות של הדבקת אריחים קרמיים ברורים. מדובר בעבודה מהירה בעלות נמוכה. ניתן לרצף דירה ממוצעת תוך ארבעה ימים. לעימות זאת, הסרת הריצוף הישן אורכת שבועיים. זאת אומרת שאתם יכולים לקחת את הזמן ולבחור במשך שבוע שלם את הקרמיקה שאתם אוהבים, ועדיין העבודה תסתיים יותר מהר.

אז כמה זה עולה?

עלות הדבקה של הקרמיקה נע בין מאה ועשרה למאה שבעים שקלים למטר רבוע. תוך כדי חוסכים העלויות של עקירת התשתיות שיכולים לנוע בין שישים לשמונים שקלים תוספת למטר רבוע. אם תוסיפו לכך את העלות של ריצוף בטיט ניתן להגיע לעלויות גבוהות במיוחד בים 230 ל 260 שקל למ"ר. הדבקת המרצפות הקרמיות בבית חוסכת עוד דברים מלבד זמן. לכלוך שעולה מבין הבלטות הישנות מתגלה כקשה להורדה.

מהם חסרונות הנחת קרמיקה?

 למרות היתרונות המשמעותיים, יש לציין שיש גם חסרונות שצריך לקחת בחשבון. החיסרון העיקרי בהדבקה של קרמיקה הוא שחייבים להיצמד למרצפות הקיימות. הבעיה היא שלעיתים המרצפות הקיימות עקומות ולא ניתן ליישר אותן. המשמעות לא סימפטית, ההדבקה לא תמיד מאפשרת רצפה ישרה במאה אחוז. חסרון נוסף הוא העבודה. לא ניתן לרצף רק חדר אחד, אחרת נוצרים הפרשי גובה. מעבר לכך, הדבקת השכבה הקרמית מקטינה את גובה החלל של הבית.

טיפים לעיצוב מוצלח

ישנן טכניקות לעיצוב שמאפשרות ליצור מראה מסוגנן קצת יותר. במהלך ההדבקה ניתן ליצור מעיין מרווחים בין אריחי הקרמיקה למטבח למשל. את המרווחים ממלאים בצבע שאוהבים. לרוב מומלץ להשתמש בצבעים משלימים או בצבעים שדומים לגוון האריחים.

לבדוק את העבודה

רצף מיומן הוא לא פחות מחובה כשמדובר בהדברת קרמיקה. חשוב לשים לב שכמות הדבק שמניחים תמלא את מלא החלל בין האריחים, אחרת עשוי להיווצר שבר מרגיש ומיותר.  הדבקת קרמיקה כשם היא, מדביקים את האריחים זה לזה וגם לתשתית הקיימת. הכלל האחרון לקבלת ריצוף קרמי טוב הוא לוודא שהדבר באיכות המתאימה ובעל תו תקן. ניתן ליצור חספוס של הרצפה הקיימת באמצעות חומצה כדי להדביק טוב יותר את אריחי הקרמיקה

 

נכתב על ידי דני גלעד מעצב אתרי אינטרנט. לאחרונה התנסתי בבחירה נבונה של אריחים קרמיים ומאוד התרשמתי מהמגוון. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב