דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נבחר פנסיון מתאים לכלב שלנו? 

מאת    [ 27/12/2011 ]

מילים במאמר: 1846   [ נצפה 3012 פעמים ]

30/6/2011

איך נבחר פנסיון מתאים לכלב שלנו?

מאת: בן בלומנפלד

במאמר זה נכסה את כל הנקודות החשובות שיש לבחון בבחירת ה"פנסיון המושלם" לכלב אך יש לזכור, אתם מכירים את הכלב שלכם הכי טוב! מצאו את הפרטים הרלוונטיים ביותר עבורכם.

הכר את הכלב שלך?

לכל כלב יש אופי מיוחד משלו ואני בטוח שהכלב שלכם הוא הכי חכם וטוב (בדיוק כמו הכלבים שלי) אך יש תכונות אופי משמעותיות בעת בחירת פנסיון כגון דומיננטיות, חרדות מסוגים שונים ועד כמה הכלב קשוב לאדם. כלב דומיננטי (זכר או נקבה) יתקשה לתפקד בלהקה, הרצון שלו לשלוט כ"אלפא דוג" יכול להביא למצבים לא נעימים וחיכוכים עם כלבים אחרים ועל כן יש לבחור עבורו פנסיון שבוא קיימים אזורים סגורים, פרטיים (כלובים, חדרים וכן הלאה) על מנת לאפשר הפרדה בינו לבן זכר או נקבה אחר שעלול להלחם עימו על שליטה. הערה: כלבים טריטוריאליים לעיתים מעבדים את היצר כאשר הם לא בטרטוריה שלהם ולכן יש להבדיל ולבחון הבדלים בין דומיננטיות לטריטוריאליות.  חרדות עשויות להתבטא באופנים רבים אך המשמעותי ביותר הוא להבין או להעריך כיצד יתנהג הכלב כאשר תעזבו את שטח הפנסיון. במקרים של חרדת נטישה קלה יש לעדכן את האחראי בפנסיון ומומלץ לדאוג לתעסוקה לכלב מיד לאחר הפרידה מהבעלים כגון משחק עם כלבים אחרים, יציאה לטיול משותף עם ככלבים מאוזנים ואפילו תשומת לב מוגברת של אנשי הפנסיון בשעות הראשונות של ההסתגלות. במקרים אלו עדיף כמובן פנסיון פתוח או ביתי שיאפשר את התנאים הללו.במקרה של חרדת נטישה מאובחנת יש להתייעץ עם מאלף כלבים או וטרינר של הכלב.  חשוב גם לדעת ולעדכן את בעל הפנסיון עד כמה הכלב קשוב לאדם כלומר האם הוא יודע מה זה "לא" או "בוא אלי" אין צורך להכניס את הכלב למשטר אימונים אבל חשוב לדעת עד כמה הוא קשוב לכל מקרה שיכול להיווצר בפנסיון. כלב שאינו קשוב כלל (התייעצו עם מאלף...) יש לקחת יותר ברצינות את התכונות האחרות שלו כי הן יתגברו בסביבה חדשה.  

יש או אין כלובים?

שאלה שמשפיע על כל הסעיפים ומגדירה את אופי הפנסיון, אם תדעו לענות לעצמכם על הסעיף קודם, "הכר את הכלב שלך" תוכלו כבר לסנן סינון ראשוני אילו פנסיונים אינם מתאימים לכלב שלכם. לדוגמא כלב דומיננטי במיוחד או נוטה לתוקפנות כלפי בעלי חיים אחרים לא יוכל לשקול פנסיון בו אין לו שטח פרטי ( כלוב או חדר). כלב ידידותי אנרגטי מאוד (היפראקטיבי) או בעל חרדות רצוי מאוד שיהיה במקום פתוח ועם כמה שיותר חברת כלבים מאוזנים סביבו.  

לגבי סוגי הפנסיונים השונים תוכלו לקרוא במאמרי "פנסיון פתוח לכלבים מהו?"  

 

חובה לבקר באופן אישי!

לא בוחרים פנסיון בטלפון ואפילו לא באינטרנט (גם אם יש תמונות!!) צאו ובקרו בשלושה פנסיונים שבחרתם לאחר סינון ראשוני בטלפון ובאינטרנט. לתחושת בטן אין תחליף וגם לא ניתן להתווכח איתה לפעמים היא גם מוטעת אבל בשביל השקט הנפשי שלכם קחו את הכלב ותבקרו באופן אישי בפנסיונים. רצוי לתאם שעה לכל ביקור אבל לא יזיק אם פשוט "תיפלו", כמובן בשעה סבירה,  על מנת לראות איך הפנסיון נראה גם כאשר הוא לא מוכן לביקור אלא במהלך שעות הפעילות הרגילות שלו. יכול להיות שבעלי הפנסיון לא יהיו מרוצים מביקור פתאומי אבל לא נורא, פשוט תתנצלו.

 

בסעיפים הבאים הכנתי עבורכם סידרה של שאלות ונושאים שיש לבחון לפי סדר החשיבות :

מי דואג לכלב שלי?

חשוב! חשוב! חשוב לדעת! מי נמצא ועובד בפנסיון ובאילו שעות, מי מטייל עם הכלבים (אם יש טיולים בכלל), מי מנקה, מי מאכיל, מי פונה לווטרינר עם צריך, מי מלטף ומפנק, מי משחק עם הכלבים, מי אחראי לסדר היום, הפעילות וכן הלאה. נתייחס לכל הפרטים בסעיפים הבאים אך חשוב מכל לדעת מי וכמה עובדים יש בפנסיון, מה שעות הפעילות שלהם, מה תחום האחריות של כל אחד וכמובן מה הניסיון שלהם בטיפול בכלבים (לא חייבים תעודות).אפשר גם לשאול האם ניתן לפגוש את העובדים הנוספים. בחרתי בסעיף זה כפתיחה מאחר ואני חושב שזה הדבר החשוב ביותר, אם תתרשמו לטובה מהאנשים המפעילים את הפנסיון כל השאר יסתדר מאליו. לכלב שלכם הכי חשוב מי מטפל בו ולא כמה הדשא ירוק או אם יש טלוויזיות בחדרים ומשחקים מזהב. אם תתרשמו שהעובדים בפנסיון הם אנשים חמים שאוהבים כלבים כל שאר הסעיפים יסתדרו מאליהם ואתם תוכלו לנסוע בשקט לחופשה.    

וטרינר וחיסונים-

כבר בשיחת הטלפון עם הפנסיון יש לשאול מה צריך להביא והדבר החשוב ביותר הוא את פנקס החיסונים (והכלב כמובן..) תשאלו מה צריך להופיע בפנקס ובעל פנסיון אחראי יחייב כלבת ומשושה כמו כן ימליץ לכם על תולעת הפרק, תילוע, שעלת מכלאות וטיפול מונע נגד פשפשים וקרציות. כלבת ומשושה מעודכנים (שנתי) חובה וטיפול הדברה חובה כל השאר מומלץ ביותר. בעל פנסיון שלא ידרוש את הדברים הללו מעורר סימן שאלה גדול.  לגבי כל החיסונים והטיפולים שאתם לא מכירים אנא, התייעצו עם וטרינר.

בזמן הביקור שאלו מי הווטרינר עימו הפנסיון עובד בשיגרה, כמו כן מה נעשה בשעת חירום (חס וחלילה) כמה הווטרינר קרוב לפנסיון מה שעות הזמינות שלו וכו', חשוב לציין שגם בשעת חירום יש ליצור קשר עם הווטרינר המטפל של הכלב (גם אם הוא רחוק) על מנת לברר על היסטוריה רפואית (רגשיות, מחלות כרוניות וכדו') לכן בעל פנסיון אחרי ייקח מכם את כל הפרטים הרלוונטיים.  

טיולים וזמן חופשי-

טיולים וזמן חופשי להתרוצץ חשובים מאוד לכל כלב בודאי אם מדובר בכלב אנרגטי אך גם לכלבים מבוגרים או "עצלנים" חשוב לחלץ עצמות על כן חשוב מאוד לדעת מתי, כמה ולאן מטילים עם כל כלב ומי אחראי על הטיולים? מלבד שחרור מרץ ואימון לעצמות כל כלב נקשר לאדם שמוליך אותו ומאפשר תקשורת טובה יותר ביניהם כמובן עם הטיולים הם בקבוצות של כלבים זה גם עוזר לקשר בין הכלבים לבן עצמם. גם אם מדובר ב"פסיון פתוח" או "ביתי" שבו הכלבים משוחררים במתחם משותף כל היום חשוב לצאת לטיולים!! כל אחת כמה וכמה עם מדובר בפנסיון "כלובים" או "חדרים" גם אם מוגדר זמן חופשי בחצר.(המלצה לבעל הפנסיון: לאחר שהכלב מסתגל ראשונית לפנסיון לקחת אותו עם כלבים מאוזנים ותיקים יותר לטיול באזור).

מים צל ומחסה וגידור- (בהתאם לעונה)

בכניסה לפנסיון, יציאה מהבית או השגרה סביר ביותר שכלבכם יוותר על ארוחה אחת או שניים. מדובר בשילוב של התרגשות והסתגלות למקום חדש, כלבים חדשים, אדם חדש וכו' ואין להתרגש מכך, למעשה כלב יכול לא לאכול עד שבוע ואין סכנה בריאותית (כמובן תלוי בגילו ומצבו הבריאותי) אך לשתות חייבים! חשוב שבפנסיון יהיו תמיד מים זמינים בכמות גדולה, מים נקיים וטריים בקערות נקיות (רצוי מנירוסטה כי הן לא תופסות חיידקים) גם יש לשים לב שמיכלי המים בגובה מתאים למנוע מצב בו כלב נמוך לא מצליח לשתות. המים צריכים להיות מוחלפים לפחות פעמיים ביום בהתאם לגודל ואיכות המיכלים. תשאלו ותעשו סיבוב, בחנו את המצב בעיניים שלכם.

בהתאם לעונות השנה יש לבדוק את איכות הצל והמחסה במקום. לוודא שיש מספיק צל בקיץ בכל שעות היום וכמובן גם מחסה מרוחות וגשם בחורף. לכל כלב בריא ישנה שכבת שומן על העור שמשמשת גם כבידוד מצוין מחום וקור ולא בהכרח רק כמות השער שעל גופו לכן אין להפריז בנושא, גם אם ירדו כמה טיפות על הכלב או הוא ישכב חצי שעה בשמש לא יקרה לו שום דבר אבל תמיד שתהיה גישה נוחה למחסה ואדם שדואג שהכלבים לא יישארו מחוץ למחסה בימים קרים, גשומים או חמים מאוד.

מבחינת הגידור יש לברר מה גובה הגדרות, האם ניתן לחפור מתחת לגדר והאם היו מקרים של בריחת כלבים מהפנסיון. *לידיעתכם, כלב שירגיש מצוקה או יחוש שעל מנת ל"הציל את חייו" הוא חייב לצאת מהמקום, יצליח! (לא משנה כמה גבוהה הגדר) לכן חשוב שתרגישו שהפנסיון יהיה מספיק חם ונעים על מנת שכלבכם יסכים ליהנות בו עד שובכם. ברור שהכי טוב בבית אבל פנסיון טוב יכול להיות ממש בית שני.  

ניקיון והדברה (של הכלבים והשטח)-

השטח חייב להיות נקי! נקי מלכלוך שיכול לגרום לחיידקים ונקי מפשפשים וקרציות. קשה מאוד להגיע למאה אחוז אבל יש להשתמש בכל אמצעי כל מנת להתקרב ככל הניתן לסטריליות. כבר בשיחת הטלפון עם בעלי הפנסיון תוכלו לברר מה תנאי הכניסה לפנסיון (על חיסונים כבר דיברנו) ובעל פנסיון אחראי יומר שהכלב צריך להגיע נקי ומוגן, כלומר נקי מפשפשים וקרציות ומוגן ע"י כל תכשיר נגד שתבחרו ואפקטיבי על הכלב שלכם שגם מגן עליו מהסביבה. בעת הביקור תוכלו לשאול האם שטח הפנסיון עובר טיפול הדברה ומניעה תקופתי ודרשו לראות תעודה המעידה על כך.

שעות פעילות, זמינות והאם יש משהו 24 שעות ביממה?

פנסיוני כלבים בארץ הם בדרך כלל עסקים משפחתיים קטנים במנוהלים ע"י בני המשפחה ומספר עובדים מצומצם ולכן כל אחד נוטה לשעות פעילות וזמינות שונה. על מנת שתהיו רגועים בחופשה רצוי שתדעו מש שעות הפעילו, מתי נוח להתקשר ולשאול מה נשמע, האם ניתן לשלוח אימייל ותוך כמה זמן לצפות לתגובה. מתי ניתן להביא ולאסוף את הכלב. ככל שהשעות גמישות ורחבות יותר טוב יותר! פנסיון שזמין לקבל, לשחרר, לענות לטלפון או למייל בכל שעה (בגבולות הסביר) זה מקום שאיכפת לו מהכלב ובעיקר מכם.

 *הערה: אוד לא מומלץ להכניס כלב לפנסיון בשעות החשכה, לא הוגן כלפי הכלב שלכם להיכנס למקום חדש ולהסתגל בחושך. באו בבקר כך הכלב יכנס לשגרת היום בפנסיון ויסתגל ראשונית כבר לפני הלילה הראשון (לילה ראשון בלי אמא).

אישית אני ממליץ להמנע מפנסיונים שסוגרים את שעריהם בלילה והכלבים נשארים לבד. בררו מי נמצא במקום בשעות הלילה והאם המקום מאויש 24 שעות ביממה.

מיקום גיאוגרפי (עיר, הר, וואדי, ים)

בסעיף זה תצטרכו להיות יצירתיים מאחר וכל מקום גיאוגרפי תומן בחובו איומים לדוגמא פנסיון באזור יער או כפרי, יכול להיות חשוף לנחשים, עקרבים, חיות בר וכדומה יש לברר מה עושים על מנת להימנע מכך. פנסיון באזור עירוני חשוף לאנשים, שיכולים להציק או לזרוק אוכל לכלבים.

פיתחו את העיניים ותשאלו את כל השאלות.

מזון-

כלב צעיר ובריא יכול להסתגל לשינוי תזונתי בקלות יחסית כך שגם אם הפנסיון מספק מזון שונה מהמזון אליו מורגל הכלב בבית,  לא נורא רק חשוב מאוד שיהיה מזון איכותי ומאוזן, (פרימיום ומעלה) כך גם תוכלו לחסוך בהוצאות המזון לתקופת השהיה בפנסיון. גורים, בוגרים או בעלי רגישות מסוימת מומלץ להביא את האוכל מהבית ולתדרך את בעל הפנסיון בכמות ושעות ההאכלה הרצויות.

מחיר – (סעיף אחרון אך חשוב)

נכון, המחיר בהחלט חשוב זו הוצאה נוספת שיש לשכלל כשמחשבים את עלות החופשה אך לשקט הנפשי שלכם אין מחיר ולכן אל תבחרו בזול ביותר אלא במתאים ביותר לכלב שלכם. מחירי פנסיוני כלבים כיום נעים בן 55 ש"ח  ל 85 ש"ח ליום, מחיר נמוך או גבוה מכך אינו סביר. (אלא אם מדובר בשהות ארוכה של מעל חודש ימים)      

לסיכום-

מקווה שלא נבהלתם? מכל הפרטים והסעיפים שיש לבדוק בבחירת פנסיון מתאים כי בסך הכול הכלבים שלנו  מסתגלים ומסתדרים בסביבה חדשה מהר מאוד (לא כמו בני אדם) והבעיה בדרך כלל היא אצלנו בראש.  

*לידיעתכם - למה כלבים נובחים בפנסיון?

ביקרתם במספר פנסיונים ונתקלתם בתופעה מטרידה, כל פנסיון שנכנסתם הכלבים נבחו לעבריכם והתחושה הראשונה שעוברת לכל אוהב כלבים בראש היא, "איזה מסכנים, הם עצובים, רוצים הביתה..... חברים, זה לא נכון! תחושת הזמן, ותחושת הגעגוע בקרב כלבים שונה לחלוטין מבן האדם. הם תופסים זמן כקצר יותר וגעגוע נמשך מספר דקות, כל שאר התחושות תלויות באדם שנמצא איתם באותו הרגע ולא, זה לא אומר שהם ישכחו אתכם!!! הם חיים "כאן ועכשיו" אבל ישמחו מאוד כשתחזרו!. כלב נובח גם כאשר הוא סקרן ומתרגש. כשנכנסתם לפנסיון כל הכלבים במתחם רצו להריח אתכם, כך הם מספקים את יצר הסקרנות שלהם ובמקרה של פנסיון כלובים או אפילו כאשר המתנתם בכניסה שיפתחו לכם את השער, כלבים שלא יוכלו להתקרב ולרחרח אתכם ינבחו! אם אחרי 10 דקות של טיול בפנסיון תשתרר אווירה רגועה ושקטה יותר זה סימן טוב. ניתן גם להגיע מוקדם יותר לפנסיון ולשהות במרחק מה (שהכלבים לא יבחינו בכם) על מנת לשמוע כמה המקום רועש או רגוע.  

הפרטים במאמר זה הם עובדות מניסיוני והיכרותי האישית בתחום, אם קיימים אי דיוקים אשמח לקבל כל תגובה :

zamirdog@gmail.com

כותב המאמר הוא בעלים של פנסיון משולב פתוח וביתי בחוף דדו חיפה

www.zamirdog.co.il

 

 

 

 

בן בלומנפלד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב