מה מביא לנפחים עצומים של מידע בארגונים? אלה הסיבות העיקריות, שמביאות לנפחים העצומים של המידע:
• מיילים - הטקסט הבלתי מובנה של גוף המיילים ומידע נוסף, שמצורף אליהם.
• מידע על מוצרים - נתונים רבים אודות חוות הדעת של הלקוחות נאגרים בארגונים, שמספקים שירותים או מוצרים. מידע זה יכול להתקבל על ידי מילוי שאלונים, ניתוח פעילות חברתית ברשת, תגובות כלפי פרסומות או "פופ אפ" בפינת דף האינטרנט.
• ארכיבי צילומים או סרטונים - קטעי וידאו, אודיו ותמונות, הם מידע בלתי מובנה, שהולך ומצטבר בבסיסי הנתונים ומגדיל את הנפח בצורה ניכרת. זאת, במיוחד עם התחזקות הפופולאריות של הוידאו.
• קבצי קול - קבצי קול מסוגים שונים, כמו הקלטות וובינרים והודעות מייל קולי.
• מסחר אלקטרוני - למרות שהטרנסקציות בין חשבונות מוגדר כמידע מובנה הניתן לאחסון ושליפה מתוך טבלאות מסודרות היטב כבר שנים, הכמות העצומה שלהם, בעיקר בשוק ההון, מגדילה רבות את נפח המידע בארגונים.
• לוגים - בעיקר אלו של פעילות אינטרנטית ובעיקר זו של עולם הווב 2.0 דוגמת לחיצת "לייק" בפייסבוק או ציוצי טוויטר, שמציפים את הארגון במידע בלתי מובנה.
• רשתות חברתיות - בפייסבוק לבדה, למעלה ל-3 מיליארד תמונות מועלות בכל חודש ובכל יום יש יותר מ-60 מליון עדכוני סטטוס. יחד עם התגובות והצ'אט בכל הפלטפורמות, עולם המדיה החברתית מציף את הארגונים במידע בלתי מובנה מכל הסוגים.
• מידע מחיישנים - חיישנים שונים, שהארגון משתמש בהם בפעילותו הטכנית והמידע מהם מרוכז במערכות המחשוב.
להרחבות כולל סרטון קצר ומרוכז + סיכום מנהלים + טיפים שימושיים - www.pCon.co.il/Free1
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.