דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עין הרע (בקצרה) 

מאת    [ 28/11/2007 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 4149 פעמים ]

הקדוש ברוך הוא, מנהל את העולם באמצעות שתי מידות עיקריות. האחת היא מידת הדין והשניה מידת הרחמים. מידת הדין מקפידה מאוד. היא דורשת דין וחשבון על כל מעשה של האדם, שכר על מעשים טובים ועונש על מעשים רעים.

מידת הרחמים, פועלת על מנת שהאדם לא ייענש מיד על מעשיו הרעים. מעשיו נשארים תלויים ועומדים, מתוך תקווה שבינתיים יתחרט ויעשה תשובה. כך מתקיים "מגן זמני" בין מידת הדין ובין מידת הרחמים.

חז"ל מלמדים אותנו שיש מספר דברים שיכולים ל"עורר" את מידת הדין, ולגרום לה להתגבר על מידת הרחמים. אחד הדברים שגורם להפעלת מידת הדין הוא מקרה של "עין הרע".

לדוגמא : אם ראובן מקנא בשמעון. ראובן חושב ששמעון לא ראוי למה שיש לו בחיים, כלומר ראובן מסתכל ב"עין רעה" על נכסיו של שמעון (או על חוכמתו, יופיו וכו'). בדרך זו, מעורר ראובן את מידת הדין "לפתוח תיק" נגד שמעון. מידת הדין תתחזק אז ותתגבר על מידת הרחמים, והעונשים שהיו תלויים כנגד שמעון על העבירות שביצע, ולא התחרט עליהם עדיין וחזר בתשובה, יופעלו.

כתוב בגמרא במסכת בבא בתרא : "אסור לאדם לעמוד בשדה חברו בשעה שהיא עומדת בקמותיה". אסור להתבונן בשדה חברך, כאשר התבואה בשדה גבוהה ומוכנה לקציר, על מנת שלא להזיק לו.

גם אנחנו יכולים לגרום לעצמנו "עין הרע". חוסר אהבה עצמית, חוסר פרגון עצמי, לחץ, מתח וכו' עלולים ליצור עין הרע. כמובן, שהתפארות ושחצנות מושכים אלינו קנאה (לעתים גם מתוך תמימות).

ובכל מקרה, לא "עין הרע" היא סיבת העונש, אלא העבירות עצמן. עשיית מצוות ומעשים טובים יכולים לשמש כמגן מהשפעות "עין הרע".

בפועל, יש להיזהר מהתרברבות בהצלחות שלנו : כספיות, ילדים, חוכמה, כשרון וכו'. ישנם אנשים קנאים, שעינם תהיה צרה בהצלחות אלה. אין הכוונה שצריך להיות פרנואידים כל הזמן, אבל אורח חיים דיסקרטי וצנוע, תוך "סינון" האנשים עמם אנו חולקים מידע, הוא דבר מומלץ.


הגנות מפני "עין הרע"

1. קריאת פרק ל"א בתהילים.
2. אור הוא אחד הכוחות החזקים ביותר. עצמו את העיניים והקיפו את עצמכם באור חזק. ההילה שלכם תתחזק וה"עין הרע" לא תחדור אליכם. אם אתם נפגשים עם אנשים כועסים, הטעינו את עצמכם באור, ושלחו אור לאותם אנשים. הקיפו אותם באור ושלחו אור אל לבם.
3. ברכת הבית - רק ברכת בית חיובית. לא להחזיק בבית ברכת בית שלילית ("בזה הבית לא יבוא צער" וכו').
4. בדיקת מזוזות - חיבור האותיות והמלים במזוזה נותן כוח אדיר לאנרגיות שלנו. מזוזה פסולה אינה משמשת כהגנה.
5. נתינת צדקה.
6. סגולה לאמירה בכל יום : "בשם אלוקי ישראל, אני שם מימיני את המלאך מיכאל, משמאלי את המלאך גבריאל, מלפני את המלאך אוריאל, מאחורי המלאך רפאל ומעל ראשי שכינת א-ל. יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו, שתתמלא רחמים עלינו, ותצילנו ולכל בני ביתנו ולכל עם ישראל, מעין הרע ומכל מיני כישוף, ותבריח יצר הרע ממנו, וכשם שפרשת כנפיך על אבותינו במדבר סיני והצלתם מעינא בישא דבלעם הרשע, כן תפרוש כנפיך עלינו ברחמיך הרבים, ונהיה מכוסים במכסה ונהגה בשמותיך הקדושים. אמן".
ברוך רקנטי הוא בנקאי וסוכן ביטוח בעברו. משנת 1994 חוקר ומפתח, כותב מטפל ומלמד שיטות אנרגטיות מתקדמות ביותר ובראשן את שיטת הביורגונומי - ביו אנרגיה שימושית. מאמן אנרגטי, יועץ לגופים ולמוסדות שונים. הקים ומנהל את מרכז רקנטי לריפוי הוליסטי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב