דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זוגיות במשבר והטיפול בו 

מאת    [ 25/12/2011 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2574 פעמים ]

רומנטיקה יכולה לתרום לזוגיות, אך היא יכולה גם לדעוך ולפנות את מקומה לטרדות החיים. בני זוג רבים מוצאים את עצמם בסיטואציה לא נעימה של אבדן התקשורת, האמון או העניין המיני. כשמגיעים למצב של זוגיות במשבר חשוב לא לבזבז זמן רב על ניסיונות להדחיק ולהכחיש את המצב. משבר שאינו מטופל בזמן עלול להוביל לתוצאות לא נעימות כגון גירושין, שהיו יכולים להימנע לו היו בני הזוג מטפלים במשבר.

כשנתקלים במצב של זוגיות במשבר כדאי לדעת כי אתם לא לבד. מגוון רחב של אנשי מקצוע מיומנים יוכלו לסייע לכם לשוב ולחדש את הקשר שהתרופף. בין אלו ניתן למנות יועצים זוגיים, קואוצ'רים ופסיכולוגים. חשוב מאוד לא לשמור את הדברים בפנים ולעשות את הצעד האמיץ של פניה לייעוץ. פעמים רבות יכול אדם אובייקטיבי המביט על הדברים מבחוץ לראות את הבעיות בצורה צלולה, ולהציע דרך לפתרונן.

משבר זוגיות והטיפול בו

ישנן סיבות רבות להתערערות הקשר הזוגי, ובכל זוג מתקיימת דינאמיקה שונה. פעמים רבות נקלעת זוגיות למשבר בגלל עייפות או אפילו עצלות מצד בני הזוג. קשר זוגי אמנם מבוסס על רגשות כמו אהבה, אך בחיי היום יום יש צורך "לתחזק" את האהבה באמצעים שונים. בין היתר חשוב לפתח דרכים בהן יכולים בני הזוג לתקשר זה עם זה, לדבר על בעיות כשהן עדיין קטנות וניתנות לפתרון, ולתמוך זה בזו במקרה הצורך.

זוגיות במשבר אינה חייבת להוביל לפירוק הזוגיות. באמצעות ייעוץ מקצועי יכולים בני הזוג לשקם גם מצבים שנראים בלתי אפשריים, כמו למשל בגידה של אחד מבני הזוג. כדי לפתור בעיות כאלו חייב כל אחד מבני הזוג לבצע בעצמו את ההחלטה לעשות את המאמץ הדרוש לשם כך. רק לאחר ששני בני הזוג מוכנים לכך, הם יכולים להתחיל במסע הארוך שבסופו ימצאו את הדרך חזרה אחד לשני.

זוגיות במשבר בגילאים מתקדמים

זוגות רבים נקלעים למשבר זוגיות דווקא כשלכאורה "הכול מסתדר". כך למשל כשבני הזוג מגיעים לגיל חמישים פלוס, הילדים כבר עזבו את הבית והתחתנו, הפרנסה טובה והמצב הבריאותי תקין. דווקא בזמנים כאלו נראה כי מתפנה הזמן לבעיות וחיכוכים רבים שהודחקו כל עוד היה צריך לדאוג לגידול הילדים ולעבודה. כשבני חמישים מוצאים את עצמם במצב של זוגיות במשבר עליהם לבחון קודם כל את התקשורת ביניהם.

ידוע כי זוגות החיים שנים רבות ביחד יכולים להבין זה את זה מבלי לדבר, אך לתופעה זו יש גם צד שלילי. דווקא בגילאים מתקדמים יכולים הרצונות של בני הזוג להשתנות, ובלי תקשורת טובה הם עלולים למצוא את עצמם מתרחקים זה מזה. זוגיות במשבר גיל החמישים ניתנת לפתרון על ידי ייעוץ זוגי, המאפשר לבני הזוג לשוב ולגלות את הזוגיות שלהם כדבר חדש, ולחדש את הרומנטיקה הישנה והטובה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב