דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחנות קיץ בארץ וברחבי העולם 

מאת    [ 24/12/2011 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2848 פעמים ]

 

מחנות קיץ בארץ ובחו"ל

מהם מחנות הקיץ?
מחנות הקיץ נועדו לשם בילוי ונופש לילדים ונוער במהלך החופשות מביה"ס בכלל ובפרט בחופשת הקיץ הארוכה. רוב מחנות הקיץ בעולם הם מחנות קיץ עם רעיון ייחודי או קונספט שסביבו בנויים תכני המחנה.  למעשה במהלך מחנות קיץ מתאספים ילדים ונוער בעלי מטרה משותפת כדי לבלות את הקיץ שלהם בחיזוק של יכולות, תחביבים ויעדים משותפים.
כמובן שזו חוויה נפלאה לכל ילד לזכות להכיר חברים רבים בעלי תחום עניין משותף. בארצות הברית ובעולם מחנות קיץ מאוד פופולריים ועם הזמן הם התפתחו לכדי כלי טיפולי בבעיות שונות כמו השמנה, בעיות לימודים ועוד... מידי שנה נאספים מאות של בני נוער בעלי מטרה דומה ומבלים את חופשת הקיץ במחנה אחד בתקווה לעבור תהליך משמעותי יחדיו. כמו כן, מחנות הקיץ הפכו גם "לטרנד" מבוקש ככלי להישגים לימודיים. הורים רבים שולחים את ילדיהם בחופשת הקיץ "לסאמר סקול" בית ספר קיץ בו הילדים מתמקדים במקצועות מסוימים במטרה להישגים גבוהים יותר בלימודים.
גם בארצנו העתיקו את רעיון ה"סאמר סקול" וקמו עוד ועוד מחנות קיץ המתמקדים בלימודים של תחומים רבים כמו אנגלית, מדעים, אקולוגיה, מתמטיקה ועוד...  התחום החזק ביותר בענף מחנות קיץ בישראל הוא מחנות הקיץ בתחומי האנגלית, אשר מאפשרים לחניכים המשתתפים נסיעה לארץ דוברת אנגלית כדי ללמוד את השפה במהלך חודשי הקיץ.
סוג נוסף של מחנות קיץ פופולארי מאוד בארצנו, הוא מחנות קיץ של תנועות הנוער. אלפי ילדים בכל שנה עמלים ומקימים בעצמם מחנה בטבע יחד עם צוות הריכוז וההדרכה של תנועות הנוער. מחנות קיץ אלו הם בעלי אופי שונה לחלוטין מהמוכר במסגרות החינוכיות הפורמאליות ועיקרן הוא הפנמה של ערכים חברתיים וסביבתיים, עשייה משותפת והווי חברתי. תנועות הנוער הציוניות עורכות מדי שנה מחנות קיץ גם בחו"ל ומגבשות נוער יהודי ציוני מכל העולם. ישנן חילוקי דעות לגבי מידת הביטחון בחנות הקיץ של תנועות הנוער אך את זה תוכלו לבחון אך ורק בעצמכם... כדאי להגיע אל מחנות קיץ ביום הראשון של תחילת הפעילות על מנת ללוות את הילד , להציץ בשטח לאמוד האם הסביבה בטוחה, נוחה וידידותית לילדנו.
גם בחו"ל מחנות קיץ של תנועות הנוער הוא תחום עתיק ופופולארי אך שונה לחלוטין באופיו... מחנות קיץ של תנועות הנוער בחו"ל שמות בעיקר דגש על ערכי הסביבה וההישרדות בטבע והילדים במהלכם עוברים אתגרים רבים של התמצאות בשטח. גם בארץ ישנם מחנות קיץ של אתגרים והישרדות בשטח לילדים ונוער אשר שואפים לחוות את השטח ומוותרים על התנאים הנוחים של לינה בבית או באכסניה.
מחנות קיץ המשלבים את כל הנושאים הנ"ל עם ערך מוסף שמקבלים הילדים כגון: שיתוף פעולה קבוצתי, תפקוד במצבי לחץ, והעלאת הביטחון העצמי – הם מחנות קיץ על יאכטות שבהם לומדים הילדים כיצד להפעיל את היאכטה באופן עצמאי בשילוב פעילות ימית שלא חוו מעולם. הפעילויות הימיות על יאכטות מאפשרות לילדים ללמוד את רזי השייט והים, דבר המקנה להם ביטחון עצמי וידע.
מחנות קיץ על יאכטות מתקיימים גם בארץ וגם בחו"ל ומאורגנים ע"י יאכטות גלי נעמה.

השכרת יאכטות גלי נעמה, הפלגה חלומית ביאכטה. לקבלת יעוץ חינם בנושא השכרת יאכטות התקשרו עכשיו ל - 0504600470 אתר - www.yachta.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב