דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך יראה עולם המיתוג בשנת 2012 - מאת יורי גנקין 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 2056 פעמים ]

איך יראה עולם המיתוג בשנת 2012 - מאת יורי גנקין

בעוד עשרה ימים תיפתח שנת 2012 הבאה עלינו לטובה. על פי חלק מהתחזיות מדובר בסוף העולם אבל כל עוד לא התממש חזונם של בני המאיה, יהיה עלינו להתכונן לשנה מלאת התרחשויות בעולם המיתוג הגלובלי. חמישה טרנדים חשובים שיש לקחת בחשבון.

הלקוח תמיד צודק – כלל הברזל של עולם העסקים ימשיך ללוות אותנו באופן טבעי גם ב-2012. בעולם של תחרות מותגים בלתי פוסקת ומהפכות פוליטיות המתרחשות חדשות לבקרים ברחבי תבל, הופך הלקוח למרכיב החשוב ביותר בתהליך המיתוג. העצמת הלקוח היא תהליך בלתי נמנע שמאלץ את המותגים להתאים את עצמם להעדפות ולרצונות של קהל היעד – הרבה יותר מבעבר.  

קחו למשל את שינויי החקיקה בשוק התקשורת הסלולרית, עד לפני מספר שנים, מעבר מחברת סלולר אחת לרעותה היה כרוך בתשלום קנס. כיום, המגבלה הזו אינה קיימת עוד והצרכן הפך למלך המאלץ את חברות הסלולר לפנק ולהעניק הטבות למכביר. כצרכנים, עלינו לברך על המגמה הזו ולזכור שבשנה הקרובה היא תמשיך ותתפשט כאש בשדה קוצים. במקביל, על מנהלי המותג לזכור כי ללקוח יש ברירה ועל כן ההצעות שיוצעו לו חייבות להיות אטרקטיביות – הן ברמת המחיר, האיכות השירות והן ברמת קיום ההבטחות העומדות בבסיס המותג.

הנאמנות מעל הכל – כחלק מתהליך שימור הלקוחות של המותגים הגדולים (וזאת כאמור כפועל יוצא מהתחרות הגדולה ביניהם כפי שצוין בפסקה הקודמת) יותר ויותר מותגים צפויים להציע ללקוחותיהם להצטרף למועדון הלקוחות שלהם וזאת בתמורה להטבות מפליגות בדמות הנחות ענקשוברי קנייה מפתים וכיוצא באלה. בשנה הקרובה ברגע שתשמעו הצעה להצטרף למועדון לקוחות – אל תסרבו באופן מיידי. תחכו מספר דקות ותקשיבו. אולי גם תופתעו. 

המדיה החברתית עוד כאן – בעוד פחות משבוע כל עמודי הפרופיל האיישים בפייסבוק יהפכו לציר זמן אינטראקטיבי שיאפשר לנו למפות את החיים שלנו מהרגע שהגחנו לאוויר העולם ועד לארוחת הערב של אתמול. החלתו של הטיימלין הינה בבחינת צעד נוסף שבאמצעות משתלטות הרשתות החברתיות השונות – על חיינו.

בשנה הקרובה ימשיך המיתוג ברשתות החברתיות להוות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית המיתוג הכללית של מותגים ומובילי דעה כאחד. טרם ברור מתי ייערכו הבחירות הקרובות לכנסת אך מה שכבר ברור הוא שרשת האינטרנט בכלל והרשתות החברתיות בפרט הפכו לאחד הכלים המשמעותיים ביותר באסטרטגיית המיתוג של חלק מחברי הכנסת המכהנים והמועמדים הפוטנציאליים. נוכחות אינטרנטית מרשימה היא כלי חשוב מאין כמהו בכל הנוגע להרחבת בסיס התומכים של המועמד. הבעיה היא שחלק לא מבוטל מהעוסקים במלאכה בזירה הפוליטית טרם והפנימו את חשיבותה  של נוכחות מסוג זה.

קטן ולעניין – מדי יום נמכרים ברחבי העולם אלפי סמארטפונים ההופכים לחברם הטוב ביותר של המשתמשים. גם בעולם המיתוג ייאלצו יותר ויותר מותגים לשים דגש על אפליקציות ה-MOBILE. פירוש הדבר הוא כי בשנה הקרובה יותר ויותר מותגים יפרשו את פעילותם על טווח גיאוגרפי גדול יותר ויציעו לכם מבצעים בהתאמה האישית התואמים את המקום בו אתם מתגוררים עובדים או מטיילים – והכל בזמן אמת. ישנם מותגים שכבר עושים זאת אבל נכון לרגע כתיבת הדברים זוהי אך ורק ההתחלה שכן מדובר בקצה הקרחון.

כאן ועכשיו – כי אין יותר פשוט מזה –המותגים החזקים ביותר בשנה הקרובה יהיו אלו אשר יספקו מענה מהיר ככל הניתן ללקוחות שלהם. כך למשל, אם רכשתם ספר לקינדל באמזון הרי שהוא יופיע בספריה שלכם מייד לאחר השלמתו של התהליך. סביר להניח כי תוך זמן קצר יעבירו לכם אתרי הקופונים את הקופון שרכשתם מייד לאחר רכישתו (במידה והעסקה בתוקף) ולא רק לאחר פקיעתה של העסקה. ברור כי לא כל המותגים יכולים להתחייב לאספקה מיידית אך ככל שהימים חולפים – מתקצר קצב האספקה בצעדי ענק. לבסוף, הפשטות היא היא זו אשר הולכת לשלוט בשוק בשנה הקרובה. הצרכנים לא מעוניינים במוצרים "כבדים" המצויידים בחוברות הפעלה עבות כרס. מותג פשוט הוא מותג מוכר.  

 כותב הפוסט הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי -  מייסד ומנהל הבלוג The Brand


מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב