דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אסור לשים את הברית הזוגית לפני הברית האישית? 

מאת    [ 22/12/2011 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2242 פעמים ]

מדוע אסור לשים את הברית הזוגית לפני הברית האישית? 

 

 

הטעות שרוב האנשים הפגועים עושים

 

יש המון אנשים שנפגעים מקשרים זוגיים. הסיבה לכך היא ברורה ופשוטה: מרבית האנשים שנפגעים מהקשרים הזוגיים שלהם הם אנשים ששמו את המחוייבות שלהם לבני הזוג שלהם לפני המחוייבות שלהם כלפי עצמם.

 

מי שבוגד בעצמו, מי שאינו מחוייב לעצמו, מי שמפקיר את עצמו - שלא יתפלא שבני הזוג שלו יעשו לו בדיוק את אותו הדבר. אנשים ששמים את המחוייבות שלהם לבני הזוג שלהם לפני המחוייבות שלהם לעצמם יוצרים מצב בלתי אפשרי ומסוכן שבו מצד אחד הם נותנים את כל מה שיש להם למען הזוגיות ולמען הצד השני מבלי לדאוג לאינטרסים ולצרכים האישיים שלהם, ומצד שני הם מתפלאים ומופתעים בכל פעם מחדש כיצד קורה שבסופו של דבר הם מופסדים מהקשר הזוגי והצרכים שלהם אינם באים על סיפוקם אלא מוזנחים ונדחקים לקרן זווית.

 

 

 

הברית הזוגית חשובה פחות מהברית האישית

 

מחוייבות לעצמנו היא הדבר הראשון במעלה. לאדם שאינו יודע לדאוג לעצמו ולהתחייב לדברים החשובים לו יקרו שני דברים לא טובים: אחד, הוא לא ישיג את הצרכים שלו כי הוא אינו מחשיב אותם כראשונים בסדר העדיפויות שלו. שתיים, גם האחרים לא ידאגו לאותם צרכים כי הם רואים שהוא עצמו אינו שם אותם בראש סדר העדיפויות שלו.

 

ברית זוגית בריאה באה רק אחרי שיש ברית אישית. לא ניתן לבנות זוגיות אמיתית ובריאה על בסיס רעוע ושקרי. לא להיות מחוייב לעצמך זה בסיס רעוע ושקרי, ולכן מי שבונה זוגיות על בסיס כזה  צפויות לו הפתעות לא נעימות.     

 

 

 

רק על בסיס ברית אישית ניתן לכרות ברית זוגית נכונה ובריאה

 

לפני הכל, אנשים צריכים ללמוד להתחייב כלפי עצמם, לדעת מה חשוב להם, לדאוג למה שמבחינתם הוא קריטי וללכת אחרי זה עם כל הלב והראש. רק אחרי זה, ועל בסיס אותה תפיסה ברורה ומחוייבות עצמית מוגדרת, ניתן לבנות זוגיות נכונה וטובה.

 

מה שקורה בפועל, הוא שאנשים רבים אינם מתחייבים לעצמם אלא מקריבים מעצמם ומוחקים את עצמם למען הזוגיות. הם משליכים את יהבם על קשר זוגי מתוך תקווה שההצלחה הזוגית תספק את כל הצרכים ואת כל המאוויים שלהם. ברוב המקרים, מה שקורה בפועל הוא בדיוק הפוך. רק לאחר שהזוגיות מאכזבת אותם הם מתעוררים מהתרדמת בה הם חיו והם קולטים שהם פשוט בגדו בעצמם והזניחו את עצמם.

 

 

וטיפ לסיום: ברית אישית פירושה "מה חשוב לי?". ברית זוגית פירושה "מה חשוב לנו?". כאשר ישנה חפיפה גדולה בין שתי הבריתות הללו - הברית הזוגית תשרוד. ואולם, אם אין חפיפה רחבה בין שתי הבריתות הללו הברית הזוגית תקרוס והאמת תתגלה - שכל אחד מבני הזוג לא היה מחוייב באמת לעצמו ולכן הוא לא יכול היה גם להיות מחוייב באמת לקשר הזוגי.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב