דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו הליך כינוס נכסים בהוצאה לפועל 

מאת    [ 20/12/2011 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2994 פעמים ]

לעיתים מוצא את עצמו חייב, שמתנהלים נגדו הליכי הוצאה לפועל, בהליכי כינוס נכסים. כינוס נכסים בהוצאה לפועל הנו הליך אשר במסגרתו מתמנה כונס נכסים מטעם ראש ההוצאה לפועל, כדי להשתלט על נכסי החייב, לצורך מימוש החוב.

ישנם מקרים מיוחדים בהם ממונה כונס נכסים מטעם ההוצאה לפועל, כמו למשל: מינוי כונס נכסים בתיק שבו שני הצדדים הנם קרובי משפחה, מינוי כונס לצורך מימוש שעבוד מס, מינוי כונס בתיק הוצל"פ של נושה רגיל שהנו גם נושה מובטח או מינוי כונס לצורך מימוש זכות במקרקעין, באמצעות בקשה לפירוק שיתוף.

עורך דין הוצאה לפועל, בא כוחו של הזוכה, מציע שם של כונס נכסים נבחר וראש ההוצאה לפועל בודק את איכותו ומקצועיותו של אותו אדם. בדרך כלל, מציע בא כוח הזוכה את עצמו לשמש ככונס ואם אין מניעה לכך, הוא אכן מבצע את התפקיד בפועל. בכל מקרה, כונס הנכסים הנבחר צריך להיות איש מקצוע בתפקיד של עורך דין או רואה חשבון, שצבר מומחיות וניסיון בפעולות כגון אלו. בנוסף, נדרש מכונס הנכסים להיות בעל יושר אישי.

כונס הנכסים לוקח לרשותו את הנכס של החייב ומנהל או מוכר אותו לצורך כיסוי החוב. הוא מוסר דיווח מפורט על פעולותיו לראש ההוצאה לפועל. כל הכנסה שמתקבלת מניהול הנכס או ממכירתו נמסרת להוצאה לפועל.

בפסיקה נקבע, כי סמכותו של כונס הנכסים הנבחר נתונה לו על ידי ראש ההוצאה לפועל. עוד נקבע בפסיקה, כי הליכי הכינוס חייבים להיות כפופים הן לעקרון תום לב מצד הזוכה והן לשיקול דעתו של ראש ההוצאה לפועל. כך למשל קבע בית המשפט, כי ראש ההוצאה לפועל הוא בעל סמכות לא לאשר מכירת נכס ממושכן, אם מדובר ביתרת חוב קטנה. במילים אחרות, ראש ההוצאה לפועל בודק אם הליכי המימוש והכינוס הנם סבירים ומידתיים ביחס לנסיבות המקרה.

הליכי כינוס נכסים על ידי עורך דין הוצאה לפועל מחייבים ביצוע פעולות שונות, בהתאם לסוג הרכוש המנוהל. במקרה של תפיסת רכבו של החייב, למשל, נדרש לאתר את הרכב ולגרור אותו למחסן ההוצאה לפועל. במקרה של מכירת נכס מקרקעין, צריך כונס הנכסים לתפוס חזקה בנכס ולעיתים לפנות אותו מהדיירים השוכנים בו. לאחר מכן, יפרסם כונס הנכסים מודעה בעיתונות, הכוללת את פרטי הנכס והזמנה להציע הצעות לרכישתו. במועד הנקוב, יערכו כל המבקשים לרכוש את הנכס התמחרות במשרדו של עורך דין הוצאה לפועל המשמש ככונס נכסים. לאחר שהושגה ההצעה הגבוהה ביותר, ניתנת לחייב הזדמנות לפדות את הנכס, תמורת הסכום הגבוה ביותר שהוצע בהתמחרות.

הליכי כינוס נכסים בהוצאה לפועל הנם מורכבים ויכולים לארוך זמן לא מבוטל. בהליך כזה עורך דין הוצאה לפועל יכול לשמש הן ככונס נכסים מטעם הזוכה והן כעורך הדין של החייב. עורך דין הוצאה לפועל הנו משפטן המומחה בחקיקה ופסיקה הקשורה לתחום ההוצאה לפועל. שכירת שירותיו של עורך דין כזה תסייע לכל צד למצות את מירב זכויותיו בהליך ההוצאה לפועל. ניתן לאתר עורך דין הוצאה לפועל באמצעות הסתייעות בעורכי דין מתחומים אחרים או חיפוש באינטרנט. בפגישה המקדמית עם עורך הדין יש להציג לפניו את נסיבות המקרה ולשמוע ממנו לגבי ניסיונו ומומחיותו בתחום.

 

משרד עורכי דין רום קובי מתמחים בהוצאה לפועל, תיקי פשיטת רגל תיקי חשבון מוגבל, גביית חובות ועוד. פנו אלינו לפגישת ייעוץ ללא התחייבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב