דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית שוק ההון 18.12.2011 

מאת    [ 19/12/2011 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 1759 פעמים ]

תל-אביב: אחרי שבוע חיובי, מגיעים החששות

שבוע חדש של חששות נפתח הבוקר בבורסה המקומית, שברחוב אחד-העם. גם השבוע, עיני המשקיעים היו נשואות בדאגה לעבר יבשת אירופה, בעיקר לנוכח הורדת הדירוג לבלגיה, והאזהרות מפני הורדות דירוג אפשריות למדינות מרכזיות נוספות, לרבות צרפת בעלת הדירוג המושלם עד כה.

את השבוע החולף, ראוי לזכור, סיימה הבורסה המקומית בעליות שערים, אשר בלטו לטובה לנוכח הירידות שנרשמו בסיכום השבועי במרבית בורסות העולם. מדד ת"א 25 טיפס בשבוע החולף 2.1%, מתוכם 1.7% ביום המסחר האחרון של השבוע. למרות העליות, המדד עדיין נמצא מתחת לרף הפסיכולוגי החשוב של 1,100 נקודות, לאחר שננעל ביום חמישי על 1,093.37 נקודות. גם מדד ת"א 100 רשם שבוע חיובי, אך עדיין לא חצה את הרף הפסיכולוגי החשוב של 1,000 נקודות, ולאחר עלייה של 1.1% ביום חמישי הוא ננעל על 988.07 נקודות. מי שהשקיע במסחר אונליין באופציות וחזה את הירידות זכה לתשואה יפה.

לאחר סגירת המסחר ביום חמישי, פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש שעבר, אשר רשם ירידה בלתי צפויה של 0.1%, בניגוד לציפיות הכלכלנים לעלייה של 0.2%. סעיף הדיור במדד רשם ירידה של 0.7%, ומדד מחירי הדירות ירד 1%. מעניין יהיה לראות האם המשקיעים יעדיפו להסתכל על חצי הכוס הריקה, ולהגיב לירידת המדד באופן שלילי, כעדות נוספת להאטה הכלכלית שעוברת על ישראל; או שיתרכזו דווקא בחצי הכוס המלאה, ולהגיב לירידת המדד באופן חיובי, שכן היא עשויה לתת לנגיד פישר רוח גבית להורדות ריבית נוספות.

בזירת המט"ח, רשם ביום רביעי האחרון הדולר שיא שנתי חדש, ברמה של 3.805 ש"ח. עם זאת, ביום חמישי כבר שינה הדולר כיוון ורשם ירידה של מחצית האגורה, ובמהלך המסחר של יום שישי אף ירד המטבע האמריקני בחזרה אל מתחת לרף ה-3 שקלים ו-80 אגורות. סוחרים רבים יעקבו בדריכות אחר השקל דולר השבוע, בציפייה לראות אם הדולר בדרך לשיא חדש אל מול השקל או שהשיא הנוכחי יהפוך לרמת התנגדות חדשה.

בעולם: חוששים מהורדות דירוג

המסחר בבורסות העולם יתחדש מחר (יום שני), כאשר סנטימנט המשקיעים ממשיך להיות שלילי. בסוף השבוע חזרו חברות הדירוג למשבצת הקבועה שלהן כמנמיכות המורל הגלובלי, לאחר הודעות שפרסמו על הפחתות דירוג ועל אזהרות מפני הפחתות עתידיות. סוכנות הדירוג מודיס החליטה ביום שישי להפחית בשתי דרגות את דירוג האשראי של ממשלת בלגיה, בעוד סוכנות הדירוג פיץ' הזהירה מפני הפחתת דירוג אפשרית לאגרות החוב של צרפת, בלגיה, ספרד, איטליה, אירלנד, סלובניה וקפריסין. החלטה סופית על הפחתת דירוג תתקבל בחודש ינואר.

עוד קודם לכן, במהלך יום המסחר האחרון של השבוע החולף, הכריזה פיץ' על הפחתת דירוג לשורה של בנקים ומוסדות פיננסיים גדולים, ביניהם סיטיגרופ. המסחר באותו היום ננעל בעליות שערים קלות בוול-סטריט ובירידות בבורסות אירופה, אך בסיכום השבועי התמונה היא זהה, ואדומה. בארה"ב איבדו השבוע ה-S&P 500 והדאו ג'ונס 2.8% ו-2.6% מערכם. באירופה איבד הפוטסי הבריטי 2.6%, בעוד הדאקס הגרמני נופל 4.8% והקאק הצרפתי צונח 6.3% בשבוע החולף.

גם בארה"ב פורסם לפני סוף השבוע מדד המחירים לצרכן, וגם בכלכלה הגדולה בתבל האינפלציה היתה נמוכה מהצפוי. נזכיר, כי במהלך השבוע החולף התאכזבו השווקים ללמוד כי נגיד הפדרל ריזרב אינו מתכוון לצאת בקרוב לתוכנית רכישות שלישית של ניירות ערך בשוק הפתוח. כידוע, הריבית בארה"ב נמצאת כיום ברמה אפסית, ולברננקי לא עומדת האפשרות להרחבה מוניטרית בדמות הורדה נוספת של שער הריבית. בנוגע למדיניות הפיסקלית של ארה"ב יש דווקא חדשות טובות, לאחר ששתי המפלגות בארה"ב מיהרו להגיע להסכם פשרה לאישור החוב הממשלתי לתקופה הקרובה.

בזירת הסחורות רשם השבוע הנפט נפילה משמעותית, ומחירה של חבית נפט עומד כעת על 93.53 דולר, צניחה של 5.9% בשבוע החולף. בזירת המט"ח היה זה היורו שרשם נפילה: המטבע האירופי איבד השבוע 2.5% למול עמיתו האמריקני, והוא נסחר כעת בתמורה ל-1.3046 דולר. מסחר באופציות דיגיטליות מאפשר השקעה גם במט"ח.

כדאי לשים לב השבוע: איך ישפיעו נתוני הדיור בארה"ב על השווקים?

מבול של נתונים אודות שוק הדיור והנדל"ן בארה"ב הולך לנחות על השווקים הפיננסיים, ולהשפיע על המסחר בשבוע הקרוב: ביום שני יהיה זה מדד שוק הדיור של NAHB שיפורסם, ביום שלישי יפורסמו נתוני התחלות הבנייה ואישורי הבנייה לחודש נובמבר, ברביעי נתוני מכירות הבתים הקיימים ובחמישי מכירות בתים חדשים. לסוחרים מומלץ לברר מראש את ממוצע תחזיות האנליסטים לנתונים השונים, המופיע בפורטלים הכלכליים המרכזיים (למשל ביאהו פייננס, ולשמור היטב את היד על הדופק במקרה של הפתעה משמעותית לכאן או לכאן.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב