דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורה סכסכן מרעיל את ילדיו ומפריע להם לחיות בצורה בריאה ונכונה להם 

מאת    [ 17/12/2011 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 4677 פעמים ]

הורה סכסכן מרעיל את ילדיו ומפריע להם לחיות בצורה בריאה ונכונה להם

 

 

הורה סכסכן

 

הורה סכסכן הוא בדרך כלל הורה שחי חיים לא מאושרים, נכשל בחייו הזוגיים, צבר מרירות וקושי או הורה שמסוכסכך עם עצמו ולא מצא את המקום הנכון שלו בחיים.

 

את "המטען" הנפשי הזה הוא בדרך כלל יעביר לילדיו. כתוצאה מכך, הוא ינסה כל חייו לסכסך, להרעיל, להפריע, לבקר, לשפוט, לבלבל ולהתערב בחיי ילדיו - פעולות שיגרמו להם לנזקים קשים.

 

 

 

הרעלה קבועה ועיוות המציאות

 

הורה סכסכן הוא הורה שמרעיל את ילדיו באופן קבוע וכתוצאה מכך יוצר עבורם עיוות של המציאות. הוא אינו מאפשר להם להיות מי שהם ולראות את המציאות בצורה הנכונה, אלא הוא כל הזמן מנסה להסיט אותם לדרכים אחרות, לדרכים עקלקלות, לדרכים מעוותות.

 

ההרעלה הקבועה הזאת "גומרת" את היכולת של הילדים לחיות בצורה בריאה, משוחררת, טבעית - ללא הפיקוח המסרס, ללא ההשחתה היומיומית, ללא רגשות האשם וללא ההשפעה ההרסנית מצד ההורה הסכסכן.    

 

 

 

ניקוי רעלים

 

ילדים להורה סכסכן חייבים לעבור תקופה של ניקוי רעלים. עליהם לנטרל את ההשפעה ההרסנית של ההורה הסכסכן כדי לעמוד על דעתם, לגלות מי הם ולאפשר לעצמם לראות את המציאות בצורה ישרה ולא מעוותת.

 

תקופת ניקוי הרעלים מאפשרת הצצה ראשונית לטבע האמיתי של הילד, ללא הסחות הדעת, ללא ההתערבויות וללא ההפרעות של ההורה הסכסכן. תקופה זו חשובה בעיצוב חייו של הילד וביכולתו לחיות את חיים בצורה שלמה ונכונה.

 

 

 

חיים ללא הפרעות

 

כשהנפש נקייה מרעלים ומהשפעות מזיקות ניתן לראשונה לחיות חיים ללא הפרעות. חיים אלה, נקיים מהתערבות חיצונית מסרסת ומבלבלת, הם חיים אוטנטיים ועוצמתיים כי הם מאפשרים לילד לסמוך על עצמו ועל כוחותיו הבריאים.

 

קל ונכון יותר לחיות חיים ללא הפרעות מאשר לחיות חיים של התערבויות בלתי פוסקות מצד הורה, הסתות מניפולטיביות, הרעלה קבועה, השפעה בלתי הוגנת וניסיון לפגוע ולהזיק.

 

 

וטיפ לסיום: הורה סכסכן הוא הורה שמתערב בכל, שמחפש אך ורק את השליטה שלו במצב, שמפיץ סביבו ביקורת ורוע ולא אהבה וחיוביות, ששם את עצמו ורק את עצמו במרכז, שחייב להשפיע בכל מחיר ושדואג לעצב את הילדים שלו בדמותו במקום להניח להם לצמוח בדמותם.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב