דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורים קרים מגדלים ילדים חסרי ביטחון רגשי 

מאת    [ 17/12/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 5796 פעמים ]

הורים קרים מגדלים ילדים חסרי ביטחון רגשי 

 

 

הישגיות והישרדות

 

הורים קרים, לא מתפקדים, אגוצנטריים ומזניחים יוצרים סביבם משפחה נטולת רגש וחום. הם מלמדים את ילדיהם לשרוד, להגיע להישגים ולהסתדר בכוחות עצמם, אולם הם אינם מספקים לילדיהם מקום חם ובטוח.

 

הורים קרים יוצרים חיים קרים עבור ילדיהם. ילדים אלה יכולים לצאת מוצלחים אבל הם חסרים את השקט הפנימי, את הביטחון הקיומי, את המקום הרגוע והנעים שבפנים - כי הם מעולם לא קיבלו זאת בבית, מהוריהם, בילדות.

 

 

 

ילדים ריקים מתוכן רגשי

 

כך יוצא, שילדים להורים קרים הם לא פעם ילדים בעלי הישגים בולטים בתחום השכלי, בכושר ההתמדה והתחרות, בשאיפות ובכושר ההישרדות וההסתגלות שלהם.

 

אבל, בכל מה שקשור בביטחון רגשי, בקבלה עצמית ובהערכה עצמית - הם ריקים מתוכן ולוקים בחסר. התוצאה היא מצד אחד אנשים מצליחנים וחזקים מאוד אבל מצד שני אנשים פגיעים וחסרי ביטחון עצמי.    

 

 

 

חוסר ביטחון רגשי וחסך אדיר באהבה וחום

 

ילדים להורים קרים גדלים בדרך כלל להיות בוגרים בעלי חסך אדיר באהבה ובחום. הם אינם יודעים לקבל את עצמם, הם חיים בקונפליקטים חזקים ודרמטיים בחייהם, יש להם מידה לא מבוטלת של ביקורת עצמית ואף שנאה עצמית, הם חיים במתח תמידי והם אינם רגועים כי הם שופטים את עצמם אך ורק לפי ההישגים שלהם.

 

הצורך שלהם בביטחון רגשי ובאהבה הופך אותם לפגיעים. לא פעם, הם מתקשים לדעת מה טוב עבורם כי הם אינם מכירים את עצמם ברמה הרגשית. הם זקוקים ליד אוהבת והצורך המוגזם הזה הופך אותם תלותיים רגשית וחלשים יחסית לאנשים שגדלו בבתים חמים. החסך הרגשי מגביר אצלם את תחושת הבלבול וחוסר הידיעה מי הם, מה הם ולאן הם שייכים. 

 

 

 

קבלה, הערכה עצמית, רוך והעדר שיפוטיות

 

אנשים שגדלו במשפחה קרה נוטים בדרך כלל לאמץ אורח חיים מאוד הישגי ומאוד תחרותי, המשולב בביקורת עצמית, במתח תמידי ובצורך פנימי להוכיח את עצמם - ביחד עם לקות רגשית, חסמים פסיכולוגיים, חוסר ביטחון, סגירות נפשית ותחושה של זרות לחיים. 

 

במהלך החיים הם ייאלצו ללמד את עצמם את אותם מרכיבים "חמים" שהם לא קיבלו בבית במהלך ילדותם: קבלה עצמית, הערכה עצמית למי שהם ללא קשר להישגים שלהם או לתוצאות שהם משיגים, רוך פנימי והעדר שיפוטיות לעצמם ולאחרים.

 

 

וטיפ לסיום: ללא השלמה של המרכיב הרגשי - חום ואהבה - אנשים שגדלו להורים קרים ימשיכו כל חייהם במסע הישגים בלתי נלאה עם חור גדול בלב, תחושת החמצה וחסך אדיר בחום ואהבה.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב