דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחני את עצמך - האם אתה אישה הסובלת מהתקפי זעם? 

מאת    [ 17/12/2011 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 4249 פעמים ]

בחני את עצמך - האם אתה אישה הסובלת מהתקפי זעם? 

 

 

חוסר מודעות

 

רוב הנשים הזועמות אינן מודעות למצבן ואינן מוכנות להודות בכך שיש להן בעיה. נשים זועמות נוטות להאשים את בני הזוג שלהן או את קרובי המשפחה שלהן בהתנהגות שלהן ומעדיפות לא לקחת אחריות אמיתית על עצמן.

 

חוסר המודעות להתקפי הזעם גורם למצב אבסורדי בו אישה זועמת היא לא רק אישה אגרסיבית, ביקורתית ולא נעימה מבחינת ההתנהגות שלה, אלא שהיא נוטה לבוא בטענות ולהאשים את סביבתה הקרובה באווירה הלחוצה והמאיימת שהיא יוצרת במודה ידיה - מה שכמובן רק מחריף את הבעיה. 

 

 

 

 

אני לא שולטת בזה

 

התירוץ הנפוץ ביותר של נשים זועמות הוא זה: אינני שולטת על זה. עצבנו אותי והייתי חייבת להגיב. אין לי אפשרות לעצור את זה או לשלוט בזה ולכן אנשים אחרים חייבים להבין את זה ולקבל את זה. כשאני נרגעת זה עובר לי.

 

מבחינה מעשית, כל אדם שולט על עצמו. גם אישה זועמת שולטת על עצמה בנסיבות מסויימות (מול הבוס או מול גורם סמכותי אחר בו היא תלויה), כך שהטענה לחוסר שליטה היא סוג של תירוץ ריק מתוכן שמאחוריו מסתתרת הנטייה של האישה הזועמת להרשות לעצמה התנהגות זועמת ואגרסיבית כדבר ראוי ואולי אף רצוי. 

 

 

 

אני נפגעת בקלות

 

תירוץ נוסף של האישה הוזעמת הוא שהיא נפגעת בקלות מכל דבר שאומרים לה, ולכן אנשים חייבים להתחשב בה ולנהוג בה בכפפות של משי, אחרת היא תתעצבן ותוציא הכל החוצה.

 

הדברים מגיעים לא פעם לאבסורד בלתי אפשרי, שבו כל מילה שנאמרת הופכת למילה "פוגעת" המצדיקה "פגיעות" ומכשירה התנהגות עצבנית, קללות, צעקות וריבים. ישנן נשים זועמות שפשוט מטפחות את הפגיעות שלהן והופכות אותה למקור של שליטה ויתרון על אחרים. הן בוחנות כל מילה בזכוכית מגדלת והן מפרשות כל מילה כהוכחה לכוונה לפגוע - וכך מכשירות פגיעה בחזרה, השפלה ואף אלימות.     

 

 

 

זה ההורמונים

 

הורמונים הם תירוץ נוסף ונפוץ של האישה הזועמת להכשיר בעיני עצמה התנהגות אלימה ותוקפנית כלפי סביבתה הקרובה. אני שולטת בזה, זה ההורמונים, אין מה לעשות, חייבים ללכת לידי כמו שהולכים על ביצים אחרת אני אצא מדעתי.

 

הורמונים נמצאים אצל כל בני האדם - גברים ונשים, ובכל זאת לא כל האנשים הם תוקפניים, אלימים, זועמים ובעלי פתיל קצר. אישה זועמת פשוט אינה מכירה את המושגים של שליטה עצמית, איפוק, ריסון וויתור. רק משום כך, ההורמונים שלה "חזקים" ו"משפיעים" יותר מההורמונים של האחרים, כי היא נוח לה יותר להניח לכך לקרות ולאפשר להורמונים - ולא לראש - להוביל אותה.

 

 

 

אני חייבת להוציא החוצה

 

נשים זועמות מאמינות - כגישה וכהשקפת עולם כמעט דתית - שצריכים להוציא את הכל החוצה, לא לשמור בבטן ולהגיד ישר בפרצוץ כל דבר, העיקר לא לסחוב בפנים שום מטען. הגישה הזאת מעניקה לנשים זועמות את ההכשר ואת ההצדקה להגיד דברים איומים, לפגוע בצורה אנושה באחרים ולהתנהג בצורה שהיא במקרה הטוב ילדותית ובמקרה הרע אלימה.

 

חשוב להבין שאסור להוציא הכל החוצה, חשוב לדעת שעולם המבוגרים אינו עובד בצורה כזאת, חשוב להכיר בכך שאם אנשים היו מוציאים כל מה שבא להם ומתי שבא להם החוצה - העולם היה הופך לאנרכיה. איפוק, ריסון, שתיקה וויתור הם בדיוק התכונות האוניברסליות שהופכות את המין האנושי למין מתורבת ושונה מאוד מחיות.

 

 

וטיפ לסיום: אם אישה זועמת ועצבנית אינה מודעת לבעיה שלה, היא כבר תמצא תירוצים להמשיך ולפעול בצורה בה היא פועלת. רק מודעות לבעיה שלה תפתח את הפתח לשינוי ולהפנמה של תכונות חדשות באישיות שלה, תכונות שבזכותן היא תהפוך מאישה-ילדה כעוסה, רגישה וצדקנית לאישה בוגרת, בטוחה, יציבה ומכבדת.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב