בעלי עסקים משקיעים כל כך הרבה מאמץ וכסף בקידום האתר שברשותם, והרבה פעמים כדאי לחשוב מראש ולהשתמש במערכת ניהול תוכן שהיא מותאמת במיוחד לקידום האתר. מערכת ניהול התוכן דרופל מצוינת לקידום אתרים, בגלל שהיא ידידותית למנועי חיפוש (seo friendly).
מדוע דרופל מתאימה במיוחד לקידום אתרים?
• בגלל אפשרות מובנית לסידור הגיוני והיררכי של התוכן באתר.
• וכפועל יוצא מכך, גישה נוחה למידע למנועי חיפוש ולגולשים.
בגלל הדרך שדרופל בנויה, התוכן מיוצר על ידי קוד נקי שמנועי חיפוש אוהבים, ובנוסף ריבוי האפשרויות לניווט פשוט באתר גורם ללקוחות ולמנועי חיפוש למצוא ביתר קלות את התוכן שאותו הם מחפשים.
אתר מסודר = גולשים מגיעים למידע = מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש = מכירות = רווחים
המבנה הבסיסי של דרופל הוא מסודר כי הליבה של דרופל יורדת עם אפשרויות לבנות אתר מסודר ונוח לגלישה, כזה שמגיש לגולש את התוכן שבו הוא מעוניין. לדוגמה, הליבה של דרופל יורדת עם אפשרות ליצור תפריטים לניווט באתר, היא מצוידת ברכיבים דוגמת הClean url , שמאפשרים לייצר כתובות אינטרנט פשוטות וקריאות לאדם ולמנועי חיפוש, ויש בה אפשרות לסדר את כל התוכן במבנה הגיוני סביב תגיות חכמות בזכות מערכת סיווגים יעילה במיוחד. המשמעות של הסדר הזה היא שאפשר למצוא את המידע שמחפשים ביתר קלות, ומציאת התוכן שמחפשים מובילה לגולשים שמתעניינים בתוכן באתר, למיקום גבוה יותר בגוגל ולרווחים.
נוסף לאפשרויות שמציעה הליבה לקידום האתר, אפשר להוריד רכיבים חינמיים רבים שייעודם לשפר את דירוג האתר במנועי חיפוש. בין הרכיבים:
רכיבים שמייצרים כתובות אינטרנט תלויות תוכן. כדי שלדוגמה, כותרת הדף או הקטגוריה שאליו היא שייכת תשולב בכתובת הדף. זהו אמצעי יעיל לקידום האתר בגלל שהרובוט של גוגל מקשר את תוכן הדף עם כתובת האינטרנט שלו, ומבין שמדובר בתוכן שהוא רלבנטי לחיפוש שעשה הגולש.
רכיבים שגורמים לכתובת אחת לכל דף, וכך מונעים טעות נפוצה של בעלי אתרים שמייצרים, בלי ידיעתם מספר כתובות לאותו תוכן, מה שנראה בעיני גוגל כניסיון לא לגיטימי לנפח את כמות התוכן באתר, כשכתוצאה מכך נפגע דירוג האתר במנועי חיפוש.
רכיבים ששולטים במטה-תגיות בקוד ה-HTML כדי לשלוט בתוכן שמוגש למנועי חיפוש. לדוגמה, שליטה בתקציר הדף שיראה הגולש כשהוא נתקל בתוצאות החיפוש בגוגל, ומחליט האם בכלל לגלוש באתר. רכיב אחר של דרופל מציע שליטה גבוהה בתוכן ה-title, כותרת הדף כפי שנראית בתוצאות החיפוש של גוגל, שזו אולי תגית המטה החשובה ביותר, וחשוב שיהיה קשר הדוק בין תוכנה ובין התוכן בדף.
לסיכום, דרופל זו מערכת התוכן העדיפה לקידום מיקום האתר בגוגל, עם כל היתרונות הנלווים לכך, ולכן כדאי לבנות אתרים מבוססי דרופל, וכדאי להיעזר באנשי מקצוע מומחים בתחום. באתר רשת-טק תוכלו למצוא מדריכים מפורטים בנושא קידום אתרים, ובפרט אתר דרופל.
יוסי בן הרוש,
בונה ומקדם אתרי דרופל
www.reshetech.co.il