דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות בהעסקת עובדים זרים לסיעוד 

מאת    [ 15/12/2011 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3920 פעמים ]

המגמה המתמשכת של מחסור בעובדי סיעוד, מביאה עימה צורך גדול בהעסקת עובדים זרים בתחום הסיעוד. רשימת המשרות הפנויות הולך וגדל, ומכיוון שאופן התעסוקה בסיעוד מאפשר את היכולת לעבוד במגוון רחב של סביבות עבודה עם התמחויות שונות, פונים למשרות אלו עובדים זרים רבים המעוניינים במשרות שאינן דורשות השכלה פורמאלית או מקצועית כלשהיא.

הביקוש העולמי למועמדים מתאימים פתח בפני אנשים מכל רחבי העולם, עולם שלם של הזדמנויות הכוללות גם את העתקת מגוריהם לארץ רחוקה. לרוב מדובר בעובדים זרים אשר תנאי המחייה שלהם בארץ הולדתם קשים, והם נאלצים לעזוב את בני משפחתם ולצאת לעבודה ובכך לדאוג לפרנס אותם בכבוד, תוך שהם מתנתקים מהם למספר שנים.

מהי הדרך להעסקת עובד זר לסיעוד?

עובדים זרים לסיעוד נדרשים במיוחד לטיפול בקשישים אשר מתקשים בתפקוד היומיומי שלהם וכן לחולים סיעודיים בגילאים שונים, זאת על פי מידת זכאותם כפי שנקבע בחוק. בכל מדינות העולם ובכללן ישראל, יש מכסות להעסקת עובדים זרים. מכיוון שהמדינה אינה מאשרת באופן אוטומטי העסקת עובד זר, יש לקבל אישור רשמי מהמדינה, ולשם כך יש לבצע מספר פעולות בירוקרטיות. הקשיש או אחד מבני משפחתו צריכים לפנות לשלושה גורמים רשמיים עד שיקבלו לידיהם אישור המקנה להם את הזכות להעסקת עובד זר בבית הקשיש. ראשית יש לפנות למוסד לביטוח לאומי אשר יקבע את מידת הזכאות של הקשיש לגמלת סיעוד לעובדים זרים, וכן יקבע את מידת התלות שלו ומהו הצורך שלו בסיוע רב ובהשגחה. לאחר מכן יש לפנות למשרד התעשייה והמסחר בו יבדקו את מידת זכאותו ועמידתו בקריטריונים לגבי היתר להעסקת עובד זר. לבסוף יש לגשת למחלקת מינהל האוכלוסין במשרד הפנים שם יסדירו את אשרת הכניסה והעבודה לעובד הזר.

כיצד נקבעת הזכאות להעסקת עובד זר?

מידת הזכאות לקשיש לקבל היתר להעסקת עובד זר בביתו, נקבעת על פי 3 פרמטרים עיקריים: האחד הוא הערכת התפקוד של הקשיש, השני הוא הערכת הצורך של הקשיש בהשגחה מתמדת והפרמטר השלישי הוא בדיקה פיזית לתנאי המגורים של הקשיש והאם הוא מתגורר בגפו וללא עזרה כלשהיא. בשל חוקים נוקשים הקיימים במוסד לביטוח הלאומי ובמשרד הפנים, אנשים קשישים רבים אשר שוהים בבתי חולים, מרכזי שיקום, מוסדות או בתי אבות, שבהם מטפלים בהם ומעניקים להם שירותי סיעוד, אינם זכאים למתן היתר להעסיק עובד זר, גם אם הם מתגוררים דרך קבע במוסד כלשהוא.  

זכויות עובד זר

עובדים זרים מגיעים ממדינות שונות בעולם, אך חלים עליהם חוקי העבודה בישראל, לרבות חובות וזכויות. עובד זר בישראל זכאי לזכויות סוציאליות כגון: חופשה שנתית, דמי הבראה, ימי חופש, חופשות בחגים הנהוגים בארצו, ביטוח רפואי, תשלום לביטוח לאומי ועוד.

בשונה מתחומים אחרים בהם מועסקים עובדים זרים, עובדים זרים בתחום הסיעוד יכולים לשהות בישראל למשך זמן בלתי מוגבל, זאת בתנאי שאשרת העובד שלהם תחודש מידי שנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב