דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפזרי אדים ושמירת לחות בתעשייה החקלאית 

מאת    [ 14/12/2011 ]

מילים במאמר: 431   [ נצפה 3975 פעמים ]

כאשר גידולים חקלאיים, במיוחד ירקות המיועדים לסלט, נקצרים בחודשי הקיץ, הטמפרטורה של הגידולים הנקצרים שווה לאותה טמפרטורה שהייתה בשדה באותו יום. על מנת שהתבואה תגיע ללקוח, חובה לשמור על טריותה ובכדי לעשות כן, חובה לקרר את התבואה במהירות לטמפרטורה שבין 2-4°C. אם הגידולים נקצרו בטמפרטורה שהינה גבוהה מ-20°C, מידת הקירור הנדרשת על מנת להביא אותם לטמפרטורת אחסון עשויה להוביל לפגיעה בגידולים.
על מנת לספק מענה לבעיה זו, ניתן להוסיף לחות לאוויר בעת תהליך הקירור. יחד עם זאת, לא ניתן להוסיף לחות במהלך כל שלב הקירור שכן הצריכה תהיה כה גבוהה עד כדי כך שהתהליך לא יהיה יעיל מסחרית. הלחות, אם כן, חייבת להיות מתוזמנת כך שתוסף כאשר הקירור אינו פעיל, על מנת לייצר ערפילים בחדר האחסון כך שהתבואה תוכל לספוג את הלחות מהאוויר וכן בכדי לייצר שיירי לחות אשר יימנעו אובדן לחות מהתבואה עצמה במהלך מחזור הצינון הבא.
המחזור הרגיל אורך 15 דקות של קירור ולאחריו 5 דקות של ערפל. מחזור זה מבוצע שוב ושוב עד שהתבואה מקוררת לטמפרטורה המבוקשת. אין בקרת לחות בתהליך זה; הבקרה הנדרשת מושגת על ידי שימוש במעגל תזמון בלוח הבקרים של המפעל, המפעיל את מפזר האדים. חשוב מאוד שהמאווררים של מפעל הקירור יעבדו כל הזמן במהלך הליך זה, בכדי לשמור על נתיבי פיזור האוויר.
בחירת ציוד
בחירת הציוד תלויה בסוג יחידת הקירור שבשימוש. באופן רגיל, מקררים בלחות גבוהה משמשים בתהליכים אלו שכן הללו גורמים לפחות נזקים לגידולים. יחד עם זאת, אין זה המקרה בשל הפרשי הטמפרטורות הקיימים בין האוויר הקר שבמקרר לבין התבואה. בעוד שהלחות המשתחררת מתוך המקרר נמצאת בריכוז נומינלי של 98%rH, הלחות שסביב התבואה עצמה לרוב נמוכה יותר, ברמות של 75%rH בלבד.
השיטה הטובה ביותר לפזר את הרסס הינה להתקין שורת זרבוביות, כמו אלו המהוות את מערכת ה-JetSpray, מפזר האוויר הדחוס ורסס המים, המפוזרות על פניו של מעלה האדים בחדר האחסון הקר ועל מנת להשתמש במאווררים מעלי האדים לפיזור הלחות.
הספק הזרבוביות צריך שלא להיות גדול מ-3.5 ליטרים/שעה, שכן הרסס מזרבוביות גדולות יותר יהיה כבד מדי לפיזור ברחבי חדר האחסון. הזרבוביות צריכות להיות מותקנות על גבי קו ריסוס עשוי נירוסטה ולרסס את המים לזרם האוויר. אין זה רגיל שזרבובית הינה בעלת הספק הגדול מ-50 ליטר/שעה, המשמש על פי רוב את לוח הבקרה של הדגם JetSpray 60.
הלוח צריך להיות מותקן בצידו החיצוני של השטח או תלוי בתוך מארז IP65 על מנת להבטיח כי הוא אינו נרטב. הבקרה צריכה להיעשות בעזרת מעגלי שעון-עצר ("טיימר") ולא בעזרת מדי-לחות, שאינם מעוצבים להתאים למטרת השימוש בתעשייה זו.
מאמר זה נכתב ע"י יונתן רבה בעל ניסיון וידע רב בתחום החימום והמיזוג לחברות מפעלים גני אירועים ועוד... יתרה מכך החברה גם משכירה ומשווקת את מוצריה בעסקאות ליסינג לתקופות קצרות וארוכות במחיר לכל כיס טלפון 0508330888 בקרו באתרינו החדש : http://www.hcsystem.co.il/

      יונתן.ר מנהל מוצר א.מערכות טל: 1599597779 נייד: 0508330888 פקס: 1599597770   Email : href="mailto:yoni_007@zahav.net.ilyoni_007@zahav.net.il">">yoni_007@zahav.net.il Web: http://www.hcsystem.co.ilא.מערכות - השכרה ומכירה מזגנים ניידים תנורים,קולטי לחות,מאוררים .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב