דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חוסר אהבה עצמית ולמה היא מובילה? 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 5485 פעמים ]

מהי חוסר אהבה עצמית ולמה היא מובילה?  

 

 

הזנחה עצמית

 

הדבר הבסיסי ביותר שמאפיין אנשים שלא אוהבים את עצמם הוא הזנחה עצמית. ברמה הפיזית, בסביבת החיים, במגורים, בבגדים, בגוף, בהרגלי היגיינה.

 

הזנחה עצמית מעידה על חוסר אכפתיות לעצמי ועל חוסר השקעה בעצמי. אהבה עצמית לעומת זאת, מתבטאת קודם כל בסביבת חיים מתאימה, יפה, מסודרת ונקייה.

 

 

 

חוסר ערך עצמי

 

דבר נוסף המאפיין חוסר אהבה עצמית הוא חוסר ערך עצמי. כשאנשים לא נותנים מקום וערך לעמדות שלהם, לרצונות שלהם, למחשבות שלהם - הם מבטלים את עצמם כי הם אינם חושבים שהם מספיק "שווים".

 

מי שנותן לאחרים לדרוך עליו, לעבוד עליו, לגנוב אותו, ולשחק איתו, לוותר על עצמו ולהעביד אותו - אינו מעריך את עצמו ולכן גם אינו מייחס עלצמו חשיבות. אהבה עצמית, היא המוכנות לשים את הערכים והרצונות שלי במרכז, להדגיש אותם, לעמוד עליהם ולגרום לעצמי ולאחרים להבין שהם חשובים לי, ולכן על האחרים לכבד אותם.    

 

 

 

פחד להקשיב לעצמי

 

חוסר אהבה עצמית פירושו גם ניתוק מהעצמי. העצמי מוסר לנו מסרים כל הזמן - מה נכון, מה מתאים, מה יעשה אותנו מאושרים. חוסר אהבה עצמית מתבטא בהדחקה של העצמי ובסתימת פיות עצמית.

 

בדיעבד, הרבה אנשים אומרים "ידעתי, אבל לא הקשבתי לעצמי. חשתי את זה אבל התעלמתי מזה ועכשיו אני משלם את המחיר". אנשים שאוהבים את עצמם מקפידים להקשיב לעצמם, שמים להם לאינטואיציות, לתחושות, למסרים - ופועלים לפיהם, משום שהם מאמינים ואוהבים את עצמם, ולכן הם יודעים לכבד את המסרים הפנימיים הנובעים מתוכם. 

 

 

 

איפה הערכים שלי?

 

אהבה עצמית בצורתה העמוקה ביותר קשורה בערכי הליבה, בערכי היסוד של האדם. לכל אדם יש ערכי ליבה שונים מאוד. כל אדם מקדש דרך אחרת - את הדרך שלו.

 

הרבה אנשים אינם יודעים מהם ערכי הליבה שלהם. יותר מכך, גם אם הם יודעים - הם אינם מוכנים להאמין בהם, להילחם עליהם, להגשים אותם. כך יוצא, שאנשים רבים חיים ללא כבוד עצמי, ללא תחושה של נאמנות לעצמם, תוך התפשרות עמוקה עם הערכים הפנימיים שלהם. אהבה עצמית פירושה לדעת מהם ערכי הליבה ולהיות מוכן להגשים אותם מבלי שאיש יעמוד בדרככם.

 

 

וטיפ לסיום: בסופו של דבר, אהבה עצמית פירושה לחיות את החיים שלהם כפי שעליכם לחיות אותם - בדרך שלכם, על פי הערכים שלכם, על סמך האמונות הפנימיות שלכם. אהבה עצמית זה לא לחפש מה טוב או מה נכון או מה ערכי באופן כללי, אלא למצוא מה טוב לי, מה נכון בשבילי, מה ערכי מנקודת מבטי.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב