דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כדי לחיות חיים מלאים חייבים לטפח תשוקה עזה לחיים - אבל איך? 

מאת    [ 13/12/2011 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 6839 פעמים ]

כדי לחיות חיים מלאים חייבים לטפח תשוקה עזה לחיים - אבל איך? 

 

 

הדחף הפנימי

 

כדי להיות מאושרים עלינו להינות מהחיים - לא רק לחיות אותם בצורה הנכונה. וכדי להינות מהחיים עלינו לעשות את מה שעושה לנו באופן אישי טוב, לאו דווקא מה שעושה לאחרים טוב.

 

בכל אחד קיימים דחפים פנימיים עמוקים הנובעים משורשי הנשמה ותת ההכרה שלו. אלה הדחפים המאפיינים אותו, אלא המניעים העמוקים שלו, אלה הדברים שכשהוא מתחבר אליהם - הוא מתחבר לעצמו, הוא הכי מאושר, הוא הכי מחובר לעצמו ולעולם. 

 

 

 

הכלי האנרגטי

 

כדי לחיות מתוך תשוקה עלינו לתת ביטוי לדחפים העמוקים שלנו. אם לא ניתן להם מקום - הכלי האנרגטי שלנו, כלומר הנפש והנשמה שלנו, יהיו מדוכאים, לא מסופקים ועצובים.

 

עצב ודיכאון מאפיינים אנשים שעושים רק את מה שמצופה מהם בחיים, את מה שאמרו להם שהוא נכון - מבלי לבדוק בכלל אם זה משהו שבאמת מדבר אליהם, מתחבר אליהם, מתאים להם, עושה להם טוב.    

 

 

 

מה מעורר אותי?

 

לעומת זאת, אלה שמעזים לחלום, לחפש, לבדוק ולהריח מה עושה להם טוב, מה מעורר אותם, מה מחייה אותם ומה משמח אותם - הם אלה שמתחילים את המסע המרתק לעבר חיים של תשוקה.

 

חיים ללא תשוקה הם חיים מתים, מושאלים, מזוייפים ובעיקר משעממים. חסר בהם חזון, ברק, התלהבות והתרגשות של ממש. יש בהם הרבה עצב נסתר, חוסר הגשמה, ויתור והחמצה עצמית ותחושה קשה של בגידה עצמית בערכים החשובים. 

 

 

 

סם החיים

 

תשוקה היא סם החיים. תשוקה לכל דבר - ליופי, לאוכל, לאסטטיקה, להצלחה, לכיבוש, למין, לפילוסופיה, לכל דבר. החיים עם תשוקה שונים לחלוטין מחיים ללא תשוקה.

 

ללא תשוקה לחיים אין טעם ואין ריח. הם משעממים, שגרתיים ובעיקר - מוחמצים. לעומת זאת, חיים עם תשוקה הם חיים עם משמעות וקסם, חיים שבהם לכל פעולה שאנו עושים יש ערך מוסף הנובע מאנרגטיות עמוקה, מדחף פנימי, מאמונה ומלהט תמים. אותה תשוקה, אותו דחף פנימי, אותו כלי אנרגטי עירני ורוטט - כל אלה מביאים את המשמעות העמוקה יותר לחיים והיא לשמוח, להינות, לעשות דברים שאוהבים ולהיות במצב יצירתי וזורם.

 

 

וטיפ לסיום: כבדות, פחד, חרדה וסגירות נובעים מדיכאון סמוי, מניתוק עצמי, מהעדר תשוקה או מדיכוי התשוקה. לעומת זאת, קלילות, שמחה, יצירתיות וחלומות נובעים מהיכולת לעורר מחדש את מרכז התשוקה שבמוח.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב