דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהחובה ועד המקיף - הכל על ביטוח לרכב 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2672 פעמים ]

רכבים משמשים אותנו לכל תחומי החיים, כאשר ישנם אנשים אשר רואים בכלי הרכב שלהם את מקור פרנסתם (כדוגמת נהגי מוניות ושירותי הובלה) ויש אנשים שאף רואים ברכב את ביתם הראשון (לדוגמה בעלי קרוואנים).

המודעות לחשיבות כלי הרכב יוצרת באופן ישיר גם את המודעות לחשיבות השמירה עליהם (ובעיקר עלינו), כאשר כלל בעלי הרכבים מחויבים כיום ברכישת פוליסות ביטוח רכב בסיסיות וברוב המקרים אף רוכשים פוליסות מתקדמות יותר.

מהו בכלל ביטוח רכב ?

ביטוח לרכב הנו שם כולל למגוון רחב של ביטוחים האפשריים לכלי רכב.

בישראל כיום קיימים שלושה סוגים מרכזיים של ביטוח לרכב :


    • ביטוח חובה (בסיסי)-  ביטוח חובה הנו ביטוח לנזקים גופניים אשר עלולים להיגרם במסגרת תאונת דרכים לנהג, לנוסעי הרכב או לגורמים מחוץ אליו. חשיבותו הרבה של הביטוח מסוג זה וההשלכות החמורות אשר עלולות להיגרם במידה ואם במקרה של תאונה הוא לא בנמצא, הובילו לכך שכיום הנו חובה על פי חוק - כאשר מי שנוהג ברכב ללא ביטוח חובה למעשה עובר עבירה פלילית.
    • ביטוח צד שלישי (צד ג') – ביטוח רכב מסוג זה בעצם מכסה את אחריותו הנזיקית של בעל הרכב לנזקים אשר נגרמו לרכוש של צד שלישי ע"י הרכב בעל פוליסת הביטוח. ביטוח רכב זה הנו רחב יותר מביטוח החובה הבסיסי מכיוון שהוא מכסה במידה מסוימת גם נזקי רכוש בנוסף לנזקי גוף.
    • ביטוח מקיף - ביטוח רכב לנזקים אשר עשויים להיגרם לרכבים המעורבים בתאונה (לרבות תאונת דרכים, גניבה, שריפה וכו'), כולל נזק רכושי שנגרם לצד ג' (למעשה הביטוח המקיף כולל בתוכו גם ביטוח צד ג').  חשוב לדעת כי בחוק קבועים תנאי מינימום לפוליסת ביטוח רכב מקיף לרכבים פרטיים- כאשר  התנאים הבסיסיים אינם מחייבים כיסוי למקרים בהם נדרש להחליף חלקי רכב בלויים, אך כן מחייבים כיסוי בגין תאונה שנגרמה כתוצאה מבלאי בחלקי הרכב.

חשוב לציין, כי עלויות הביטוח לרכבים דו גלגליים (לרבות אופנועים וקטנועים) הנם גבוהות משמעותית בהשוואה לביטוחי הרכב השונים, זאת כתוצאה מהסיכון הגבוה לנזקי גוף ורכוש הכרוך בשימוש ברכבים דו גלגליים אלה.

מציאת פוליסת ביטוח לרכב

כידוע, ביטוח רכב הנו מוצר מבוקש אשר עלותו אינה נמוכה. לפיכך, קיימת תחרות עזה בין חברות הביטוח השונות על כל לקוח ולקוח- דבר המוביל למגוון רחב של הצעות ביטוחיות שונות. תחרות זו, בשילוב עלותו של ביטוח לרכב , מובילה לכך שהדרך הנכונה ביותר למציאת פוליסת ביטוח רכב המתאימה לך באופן אישי, היא על ידי השוואה בין כלל האופציות השונות העמודות על הפרק.

השוואה בין אופציות שונות של ביטוח לרכב יכולה להיות עסק מעט מסובך, כאשר היא דורשת זמן רב ויכולת התעמקות בפרטים. דרך פופולארית כיום לבצע את אותה השוואה הינה על ידי שימוש באתרי אינטרנט אשר מאפשרים למשתמשים לחפש בעזרתם פוליסת ביטוח לרכב , ומאפשרת להם לקבל ולהשוות באופן מהיר בין מגוון רחב של הצעות שונות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב